اخبار داغ

معاون وزیر بهداشت در گفتگو با دانا:

هنوز سویه JN.1 کرونا در کشور شناسایی نشده است/ ضرورت رصد و پیشگیری با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی

هنوز سویه JN.1 کرونا در کشور شناسایی نشده است/ ضرورت رصد و پیشگیری با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی
برخی از ورود سویه جدید کرونا تحت عنوان JN.1 به کشور خبر می‌دهند، اما معاون وزیر بهداشت تاکید می‌کند که هنوز هیچ نمونه قطعی از ابتلا به این سویه اومیکرون کرونا در کشور شناسایی نشده است.

حسین فرشیدی معاون وزیر بهداشت در گفتگو با خبرنگار اجتماعی شبکه اطلاع رسانی راه دانا در خصوص سویه جدید JN.1 در ایران گفت: زمانی که یک ویروس در نقطه ای از دنیا شناسایی می شود با توجه به تردد و رفت و آمد های میان کشوره ها این ویروس به سایر مناطق نیز منتقل خواهد شد 

حسین فرشیدی در خصوص تشکیل کار گروه و کمیته ای برای بیماران تنفسی در وزارت بهداشت گفت: این کمیته بر اساس اطلاعات مربوط به آزمایش ها، تست ها و موارد بستری شده در بیمارستان ها گزارشی را ارائه خواهند داد و بر اساس  آن تمهیدات و پیش بینی های لازم را انجام می دهند.

وی در ادامه یاد آور شد: در خصوص مبتلایان به سویه JN.1 کرونا هنوز به طور رسمی موردی در کشور ثبت نشده است.

فرشیدی با اشاره به اینکه اقدامات وزارت بهداشت در ارتباط با بیماری‌های تنفسی محدود به آنفلوانزا نیست، افزود: کمیته بیماری‌های تنفسی وزارت بهداشت تنها به بیماری آنفلوانزا توجه نمی‌کند، بلکه کووید را نیز در کانون توجه قرار داده و تمهیدات لازم را انجام می‌دهد. وزارت بهداشت برنامه‌های لازم در ارتباط با کووید را اجرا می‌کند تا از وقوع مواقعه جلوگیری شود. 

معاون وزیر بهداشت در پایان گفت: در خصوص سویه جدید نکته امیدوارکننده آن است که مرگ و میر و موارد بستری بالایی ندارد. JN1  ویروس خطر ناکی نیست اما لازم است شیوه نامه های بهداشتی پیشگیری از ابتلا به این سویه از کرونا هم رعایت شود.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه