اخبار داغ

اعتراض سرپرست تيم ملی كشتی آزاد به تصمیم اتحادیه جهانی؛

روحی: لالوويچ گفته بود کشتی را فدای سیاست نخواهد کرد/ اتحاديه جهانی بايد پاسخگو باشد

روحی: لالوويچ گفته بود کشتی را فدای سیاست نخواهد کرد/ اتحاديه جهانی بايد پاسخگو باشد
سرپرست تيم ملی كشتی آزاد گفت: لالوويچ گفته بود کشتی را فدای سیاست نخواهد کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ اتحاديه جهانی ميزبانی رقابت‌های جهانی اميدها و بزرگسالان در سال  2024 در اوزان غیرالمپیکی را به آلبانی داد. سال گذشته آلبانی ميزبان مسابقات جهانی اميدهای جهان بود كه اين كشور از صدور رواديد برای ملی پوشان ايران سرباز زد و در نهايت تيم ايران مدعی اصلی قهرمانی از حضور در اين رقابت‌ها بازماند.

علی روحی سرپرست تيم ملی كشتی آزاد در واكنش به اهدا ميزبانی مسابقات جهان 2024 در اوزان غيرالمپيكی اظهار داشت: متاسفانه مجددا میزبانی مسابقات امیدهای جهان و مسابقات جهانی اوزان غیرالمپیکی ۲۰۲۴ به کشور آلبانی داده شده و این جای تاسف دارد.

روحی ادامه داد: با اینکه کشور آلبانی به طور كامل قوانین مربوط به میزبانی را در مسابقات امیدهای جهان درسال ۲۰۲۳ زیرپا گذاشت اتحاديه جهانی باز هم به اين كشور ميزبانی داده كه اين يك بدعت اشتباه است. كشور آلبانی در عین ناباوری با انگیزه‌های سیاسی و غیراخلاقی به تیم‌های امید ایران که مدعیان اصلی این رقابت‌ها بود ویزا نداد، به نظرم اتحادیه جهانی کشتی حتما باید پاسخگوی اين اين انتخابش باشد که با چه هدفی مجددا كشور آلبانی را عنوان میزبان 2 رویداد مهم جهانی انتخاب کرده است؟

سرپرست تيم ملی با اشاره به صحبت‌های رئيس اتحاديه جهاني گفت: بعد از اینکه فنلاند از صدور ویزا برای تیم‌های روسیه خودداری کرد، میزبانی امیدهای جهان در سال ۲۰۲۳ به آلبانی داده شد و لالوویچ رئیس اتحادیه جهانی در افتتاحیه مسابقات قهرمانی جوانان جهان در اردن اعلام کرد که کشتی را فدای سیاست نخواهد کرد. ولی  در عمل کشور آلبانی با مقاصد کاملا سیاسی از صدور ویزا برای تیم های ملی ایران خوداری كرد و حالا مجدد ميزبانی مسابقات جهانی 2024 به آلبانی داده شده است.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه