اخبار داغ

گزارش دانا از نشست خبری قرارگاه مرکزی راهیان نور؛

سردار قریشی: راهیان نور روایتگر کارنامه جنایات دشمنان در دفاع مقدس است

سردار قریشی: راهیان نور روایتگر کارنامه جنایات دشمنان در دفاع مقدس است
امروز سه‌شنبه اول اسفندماه نشست خبری قرارگاه مرکزی راهیان نور با حضور سردار سید قاسم قریشی، فرمانده این قرارگاه و سردار مجید سوری دبیر قرارگاه راهیان نور برگزار شد.

به گزارش خبرنگار شبکه اطلاع‌رسانی راه دانا؛ نشست خبری قرارگاه مرکزی راهیان نور سپاه و بسیج امروز سه‌شنبه اول اسفندماه با حضور سردار سید قاسم قریشی، جانشین سازمان بسیج مستضعفین و فرمانده این قرارگاه و سردار مجید سوری دبیر قرارگاه راهیان نور با اصحاب رسانه برگزار شد.

سردار قریشی، فرمانده قرارگاه مرکزی راهیان نور در این نشست پس از تبریک اعیاد شعبانیه و درود به روح مطهر شهدا با تأکید بر نقش رسانه‌ها در تبیین این سفر معنوی اظهار کرد: ره‌آورد و دستاورد بازدید از سرزمین نور همیشه در بین بازدیدکنندگان به‌وضوح دیده شده و امسال هم اولویت ما برای اعزام به اردوهای راهیان نوردانش آموزان و دانشجویان هستند.

وی ادامه داد: ملت‌ها همواره سعی می‌کنند یک روایت مفصل از ایستادگی‌ها و موفقیت‌هایشان در تاریخ داشته باشند. در تاریخ ایران نیز قهرمانان بزرگی داشتیم. در تاریخ انقلاب با قهرمانانی ارتباط داشتیم که واقعی و شبه افسانه هستند و اردوهای راهیان نور نیز فرصتی برای بیان بزرگی این شهدا است که می‌توان به این بهانه ایثار آنها را بیان کرد.

وی با اشاره به سخن مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه راهیان نور یک فناوری است که واقعیت‌های صحنه جنگ را به نمایش می‌گذارد و افراد با حضور در این مناطق درکی از دوران دفاع مقدس پیدا می‌کنند، افزود: همان‌گونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند راهیان نور دستاوردهای ارزشمندی داشته و شهید حججی‌ها دستاورد همین راهیان نور هستند.

سردار قریشی راهیان نور را راهی برای مقابله با هجمه‌های فرهنگی دشمن دانست و تصریح کرد: در راهیان نور جوانان و نوجوانان با چیزی که در دوران دفاع مقدس اتفاق افتاده آشنا می‌شوند. همچنین مدیریت و عمل جهادی دستاورد راهیان نور است. مسائل و مشکلات با کار جهادی حل می‌شود و الگوی کار جهادی در راهیان نور است.

وی به تعابیر مقام معظم رهبری در مورد راهیان نور از جمله تعبیر معدن طلا، اشاره کرد و گفت: جزءبه‌جزء دفاع مقدس زیباست اما خیلی از واقعیت‌های دفاع مقدس به دلایل مختلفی گفته نشده و یا نتوانستیم خوب آنها بیان کنیم؛ اما فرصت خوب راهیان نور می‌تواند به ما برای بیان خوب دفاع مقدس کمک کند.

بخشی از سخنان سردار قریشی در نشست خبری قرارگاه مرکزی راهیان نور

سردار قریشی روایتگری را کار مهم عوامل اجرایی راهیان نور دانست و اظهار کرد: دوران دفاع مقدس باید به‌خوبی تبیین شود و در روایتگری باید از تغییر دوران دفاع مقدس و دروغ‌گویی جلوگیری و روایت درستی از این موضوع انجام شود. همچنین یکی از شروط روایتگری دفاع مقدس این است که خود را جای رزمندگان بگذاریم. اشراف و آگاهی کامل، مطالعه، داشتن عشق و ایثار و انجام کارهای بزرگ از جمله دیگر شرایط روایتگری دفاع مقدس است.

فرمانده قرارگاه مرکزی راهیان نور سپاه و بسیج اظهار داشت: در تمامی نظرسنجی زمانی که به خانواده شهدا و شهید رسیدیم و سوال کردیم بالای ۸۵ درصد در دفاع و احترام به شهدا نظری مثبت داشتند.

وی ادامه داد: استقبال مردم و جوانان از راهیان نور بسیار بالاست.

سردار قریشی افزود: در جنوب و غرب افتخار ما این است که تمامی شهرهای خوزستان و آذربایجان غربی و کرمانشاه مردم ما هم از عزیزان راهیان نور استقبال و میزبانی می‌کنند.

وی گفت: بازدید مناطق عملیاتی توسط راویان دفاع مقدس تشریح می‌شود، از جمله اقداماتی که انجام شده اجرای ۲۴ جشنواره رهاورد سرزمین نور در سطح استان‌ها انجام شده و ۱۷ اسفند جشنواره کشوری این رهاورد در بخش‌های مختلف در اهواز برگزار خواهد شد.

سردار قریشی تصریح کرد: اولویت ما اعزام دانشجویان و دانش‌آموزان است.

وی ادامه داد: دفاع مقدس سرشار از اتفاقات بزرگ و ویژگی های خاص خودش است.

جانشین سازمان بسیج مستضعفین افزود: در دفاع مقدس ما فرمانده سپاه و لشکر ما در جلوی نیروهای ما بودند در حالی که در جنگ‌های کلاسیک فرمانده در پشت جبهه جنگ را هدایت می‌کرد.

وی در پایان گفت: خداوند به ما توفیق دهد شرمسار خانواده های شهدا نباشیم.

سردار مجید سوری نیز در این نشست خبری ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی اظهار کرد: امروز با  هجمه‌های فرهنگی دشمنان، چاره‌ای جز جهاد تبیین نداریم و بهترین اثر و ظرفیت برای تحقق این هدف، راهیان نور است.

دبیر قرارگاه مرکزی راهیان نور سپاه و بسیج با اشاره به اینکه اثرگذاری برگزاری اردوهای راهیان نور بیشتر از نشست‌های بصیرتی است، تصریح کرد: می‌توان در این اردوها مجاهدت‌های صورت‌گرفته و دستاوردهای انقلاب جهت امیدآفرینی را بازگو کرد.

وی با بیان اینکه می‌توان پیشرفت‌ها و اقدامات انجام شده را در اردوهای راهیان نور برای نسل جوان امروزی بازگو کرد، افزود: این اردوها بهترین بستر برای امیدآفرینی است. دشمنان در اتفاقات سال گذشته دنبال جلوگیری از برگزاری برنامه‌های شور و نشاط بودند.

سردار سوری از تبدیل قرارگاه اردویی راهیان نور به یک قرارگاه مستقل جهت پشتیبانی از اردوها خبر داد و بیان کرد: درگذشته جلسات این قرارگاه متناسب با اعزام‌ها برگزار می‌شد؛ اما اکنون ماهانه و گاهی هر دو  هفته یکبار برگزار می‌شود.

وی تجمیع قرارگاه راهیان نور و قرارگاه پیشرفت را  از دیگر رویکردها و برنامه‌های این حوزه عنوان و اظهار کرد: باید طوری برنامه‌ریزی شود که دانش‌آموزان هم‌زمان با اعزام به اردوها از یک دستاورد پیشرفتی نیز بازدید کنند. امسال برنامه‌ریزی شده که همه اقشار به اردوها اعزام شوند.

دبیر قرارگاه مرکزی راهیان نور سپاه و بسیج با بیان اینکه اقشار مردم تأثیرگذار، مرجع و از جایگاه والایی برخوردار بوده که موردتوجه سپاه است، عنوان کرد: هم‌زمان با اعزام‌ها، زائران متناسب با تخصص‌ها و سوابق، از بخش‌های مختلف بازدید می‌کنند.

دبیر قرارگاه مرکزی راهیان نور سپاه و بسیج برگزاری دوره‌های توانمندسازی ویژه ارکان مختلف کاروان‌ها را جزو رویکرد و برنامه‌های اولویت‌دار عنوان کرد و ابراز داشت: ۲۷۰ هزار اعزام و رشد ۲.۵ برابری نسبت به راهیان نور سال گذشته داشتیم.

سردار قریشی در نشست خبری قرارگاه مرکزی راهیان نور

 

دبیر قرارگاه راهیان نور مرکزی سپاه و بسیج گفت: دوره‌های مختلف توانمندسازی را برگزار کردیم که بازخورد بسیار خوبی داشت.

وی ادامه داد: بالغ بر ۲۰ هزار خادم، ۱۰ هزار راوی و ۵ هزار مبلغ در اردوهای راهیان نور بکارگیری شد‌.

سردار سوری افزود: بحث و نکته دیگر مهمی که باید به آن اشاره کنم بحث تداوم ارتباط با زائران است که بعد از اردوهای راهیان نور در طول سال در دست اجرا داریم از جمله طرح از مقتل تا مدفن، پنجشنبه‌های شهدایی و برنامه‌هایی از این دست که بتوانیم ارتباط خود را با زائرین حفظ کنیم.

وی ادامه داد: بحث توسعه شبکه خادمین یک بحث جدی است که مأموریت های مختلفی به این شبکه عظیم در حوزه راهیان نور داده شده است.

سردار سوری افزود: بنای ما این است اردوهای خانوادگی با خودروهای شخصی را در اولویت اعزام قرار دهیم.

وی تصریح کرد: سال گذشته توانستیم ۱۶۰ هزار اردوی خانوادگی برگزار کنیم.

سردار سوری در پایان اظهار داشت: از سپاه‌های استانی برای حمایت این عزیزان بابت پشتیبانی از راهیان نور تقدیر و تشکر می‌کنم. امسال یکی از برنامه‌های اصلی ما تلفیق راهیان نور و پیشرفت بود.

 

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه