اخبار داغ

ادیب یزدی در گفتگو با راه دانا:

انتخابات عیار سنجش مردمی بودن نظام است/ برای حفظ ایران باید در انتخابات شرکت کرد

انتخابات عیار سنجش مردمی بودن نظام است/ برای حفظ ایران باید در انتخابات شرکت کرد
کارشناس مسائل دینی و از واعظان کشور گفت: ملت ایران باید هوشیار باشند حتی اگر کسی انقلابی هم نیست برای حفظ ایران به دشمنان امید ندهد و در انتخابات شرکت کند.

حجت الاسلام ادیب یزدی، کارشناس مسائل دینی و از واعظان کشور در گفتگو با خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ با اشاره به اینکه انتخابات دو وجهه آشکار و نهان دارد، گفت: نماد ظاهری انتخابات، همان ثبت نام داوطلبان و پس از آن آماده شدن صندوق های رای برای روز موعود و رای دادن مردم و شمارش آرا و اعلام نتایج است.

وی با اشاره به نماد باطنی و ماورایی انتخابات، ادامه داد: نماد نامرئی و باطنی انتخابات در حقیقت اصل ماجرا است که به چشم هر کسی نمی آید مگر کسانی که هوشیار و موقعیت شناس باشند که ورای ماجرای را می بینند.

این کارشناس مسائل دینی با اشاره به اینکه انتخابات نماد جمهوریت و ملاک تعیین نرخ مردمی بودن نظام است، عنوان کرد: ملاک سنجش دوستان و دشمنان انقلاب، همین انتخابات است هر قدر بتوانیم حقیقت انتخابات را برای مردم تبیین کنیم انتخابات عمق بیشتری پیدا خواهد کرد.

ادیب یزدی با اشاره به اینکه مردم باید براساس احساس وظیفه در انتخابات مشارکت داشته باشند تا در تحکیم انقلاب اسلامی نقش آفرینی کنند، تصریح کرد: 45 سال است که از مواضع انقلاب عدول نشده است و همچنان انقلاب اسلامی بدون عقب گرد حرف اول خود را می زند، این نشان از مکتبی بودن انقلاب اسلامی دارد.

وی با بیان اینکه محور انقلاب اسلامی سنت رسول الله و قرآن است ادامه داد: نگاه انقلاب به محور اصلی اسلام بوده است از این رو هیچ گاه از ارزش های اولیه خود عدول نکرده است.

ادیب یزدی با اشاره به تحولات منطقه طی ماه های گذشته تصریح کرد: در ماه های اخیر شاهد بودیم که رژیم صهیونیستی مراتب نابودی خود را به چشم می بیند.

این واعظ کشور با اشاره به اینکه نابودی رژیم صهیونیستی امنیت و برادری را در کشورهای اسلامی حاکم خواهد کرد، گفت: استکبار جهانی به فکر افتاده است تا از فرصت انتخابات در ایران استفاده کرده و در شرایطی که از نبرد در غزه هیچ دستاورد نظامی نداشته است به ریشه اصلی مقاومت یعنی ایران، لطمه بزند.

ادیب یزدی خاطرنشان کرد: ملت ایران باید هوشیار باشند حتی اگر کسی انقلابی هم نیست برای حفظ ایران به دشمنان امید ندهد و در انتخابات شرکت کند.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه