اخبار داغ

بروزرسانی می شود؛

گزارش لحظه‌ای دانا از انتخابات در سراسر کشور/ حضوری گرم در روزی سرد

گزارش لحظه‌ای دانا از انتخابات در سراسر کشور/ حضوری گرم در روزی سرد
فرآیند اخذ رای از مردم برای دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره خبرگان رهبری در سراسر کشور آغاز شد.

به گزارش خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات خبرگان رهبری به طور رسمی در سراسر کشور آغاز شد.

اخذ رای از متولدین ۱۳۸۴/۱۲/۱۱ و ماقبل آن از ساعت ۰۸:۰۰ در تمامی شعب اخذ رای سراسر کشور انجام می شود.

رأی‌ دهندگان با ارائه هر یک از مدارک پنج‌گانه از میان شناسنامه، کارت ملی، گواهینامه رانندگی، کارت پایان خدمت و گذرنامه می‌توانند رأی بدهند و ضرب مهر در شناسنامه صورت نمی‌گیرد.

احراز هویت با کد ملی خواهد بود. البته اگر شناسنامه یا مدرک قدیمی باشد که کد ملی در آن درج نشده باید مدرکی که کد ملی در آن وجود دارد همراه رای‌دهنده باشد.

وحیدی: برای ملت ایران در این آزمون بزرگ آرزوی پیروزی داریم

احمدی وحیدی وزیر کشور گفت: با استعانت از حضرت بقیه الله اعظم در 59 شعبه اخذ رای فرایند رای گیری مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی از ساعت 8 صبح تا دقایقی دیگر آغاز خواهد شد. 

وی ادامه داد: برای ملت ایران در این آزمون بزرگ آرزوی پیروزی داریم.

رهبر انقلاب رای خود را به صندوق انداختند

حضرت آیت الله خامنه ای با شرکت در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره خبرگان رهبری، در دقایق ابتدایی آغاز فرآیند رای گیری، رای خود را به صندوق انداختند.

 

وزیر کشور رأی خود را به صندوق انداخت

احمد وحیدی در اولین دقایق فرآیند رای‌گیری انتخابات در ستاد انتخابات کشور رای خود را به صندوق انداخت.

 

سردار امیرعلی حاجی زاده، فرمانده هوافضای سپاه صبح امروز با حضور در مسجد ابوذر تهران در انتخابات شرکت کرده و رای خود را به صندوق انداخت.

 

سیدمجید میراحمدی معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور با حضور در وزارت کشور، رای خود را به صندوق انداخت.

فرمانده هوافضای سپاه پس از شرکت در انتخابات گفت: از کسانی که هنوز تردید دارند و تصمیم نگرفتند خواهش می‌کنیم غفلت نکنند و پای صندوق‌های رای بیایند.

وی افزود: یک روزی باید سلاح دست می‌گرفتیم و مقابل دشمنان می‌ایستادیم امروز هم با حضور در صندوق‌های رای همین کار را می‌کنیم.

حاجی زاده گفت: حضور مردم در پای صندوق‌های رای امنیت‌زا و پر کردن خشاب نیروهای مسلح و پر کردن مشت نیروهای مسلح است؛ مردم غفلت نکنند بیایند.

فرمانده هوافضای سپاه تاکید کرد: آمدن مردم زنده بودن کشور را نشان می‌دهد و حتما تولید امنیت و قدرت می‌کند.

 

محمدرضا عارف چهره شاخص اصلاح‌طلب با حضور در حسینیه جماران رای خود را به صندوق انداخت.

وی گفت: امروز روز به یادماندنی و خلق حماسه بزرگی توسط ملت شریف و بصیر ایران است. امروز روز غلبه ما بر دشمنان خود و شیاطین است.

رئیس ستاد امنیت انتخابات اضافه کرد: به فرمان رهبری در ساعات اولیه اخذ رای، مردم در صفوف فشرده و بهم پیوسته مردم حتی از ساعات قبل از آغاز در شعب اخذ رای حضور پیدا کردند.

از بعد امنیتی ث هم با هوشیاری، بیداری و تصرف همه دستگاه‌های اطلاعاتی، بسیجیان، ارتشیان، پاسداران و سربازان گمنام امام زمان(عج) و مرزبانان از امنیت کامل برخوردار هستیم و این انتخابات با مشارکت و امنیت مثال زدنی برگزار ‌خواهد شد.

وی یادآور شد؛ث: بیش از ۲۵۰ تا ۳۰۰ هزار نفر مشغول محافظت از امینت امنیت هستند. ‌‌تلاش‌های دشمنان برای نیامدن مردم پای صندوقها رای به صورت همه حانبه انجام میشود  اما این تلاش‌های هم مذبوحانه است و پیروز نخواهند شد.

میراحمدی تصریح کرد: مردم عزیز به این شایعه‌ها خصوصا در حوزه امنیتی توجه نکنند. اگر خبر و مساله‌ای باشد به عنوان راوی اول به اطلاع ملت شریف ایران می‌رسانیم. درحالی که صداوسیما در حال پخش صفوف فشرده در سراسر کشور است، بنگاه‌های دروغ پراکنی از خالی بودن شعب اخذ رأی خبر می‌دهند. 

رئیس ستاد امنیت انتخابات ابراز امیدواری کرد: شاهد حماسه بزرگی خواهیم بود که به دست ملت ما رقم خواهد خورد و مردم تضمین کننده امنیت و منافع کشور خواهند بود. آینده کشور به دست مردم رقم میخورد.

میراحمدی خاطرنشان کرد: امروز جشن تکلیف سیاسی رای اولی‌های ما نیز خواهد بود مه آمادگی خود را نشان دادند. ان‌شاءالله در ساعات اولیه به همراه بزرگترها خود حضور پیدا کرده و رای خود را ثبت می‌کنند.

محمدرضا عارف رای خود را به صندوق انداخت

وی با اشاره به اینکه با قهر کردن مردم مسئله حل نمی‌شود تشدید می‌شود گفت: عارف در پاسخ به پرسش خبرنگار ایرنا: اصلاح‌طلبان فراخوانی برای عدم مشارکت در انتخابات مجلس صادر نکرده‌اند

 

 

«علی‌اکبر ناطق نوری» با حضور در حسینه ارشاد و انداختن رای خود به صندوق، در انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری شرکت کرد.

 

 

سیداحسان خاندوزی، وزیر اقتصاد و امور دارایی با حضور در مسجد لرزاده تهران، رای خود را به صندوق انداخت.

 

 

محسن رضایی با حضور در حسینیه ارشاد  در انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری شرکت کرد و رای خود را به صندوق انداخت.

 

سید غلامحسین اسماعیلی رییس دفتر رییس جمهور با حضور در وزارت کشور، رای خود را در انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری به صندوق انداخت.

 

 

حجت الاسلام محسنی اژه‌ای صبح امروز یازدهم اسفند ماه با حضور در مسجد جامع لویزان در انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری شرکت کرد و رای خود را به صندوق انداخت .

محسنی اژه ای گفت: انتخاب اشخاصی که شایستگی «قانونگذاری» و «نظارت بر اجرای قوانین» و «رأی اعتماد دادن به کابینه دولت» را دارند، واجد اثرات مثبت و مطلوبی در عرصه‌ها و ابعاد مختلف سیاسی، اقتصادی، امنیتی، اجتماعی و فرهنگی خواهد بود .

وی افزود: مردم ما با رویکردی دین‌محور، ملی‌گرایانه و مبتنی بر آینده‌نگری و دشمن‌شناسی و دوست‌شناسی، در انتخابات شرکت می‌کنند.

رئیس دستگاه قضا خاطرنشان کرد: اشخاص منتخب مردم بدانند که مردم انتظار پیشرفت و ترقی هر چه بیشتر کشور در حوزه‌های امنیتی، سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی را دارند.

 

 

کیومرث هاشمی، صبح امروز با حضور در ورزشگاه شهید شیرودی در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات خبرگان رهبری شرکت کرد.

 

آیت الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور با حضور در وزارت کشور رای خود را در صندوق انداخت.

رئیس جمهور پس از انداختن رای خود به صندوق گفت: انتخابات مولود انقلاب اسلامی است. مردم رایشان تعیین کننده است تمام بخش های کشور با رای مردم رقم می خورد و این از افتخارات نظام اسلامی است از روز اولی که امام فرمودند میزان ای ملت است تا امروز میزان رای ملت بوده است.

وی افزود: این انتخابات جشن ملی و نماد انسجام و وحدت ملی است و همه گروههای سیاسی امروز با نامزدهایی که دارند آمده اند تا یک روز باشکوهی را برای ملت ایران رقم بزنند.

رئیسی ادامه داد: تفاوت انتخابات در ایران با دیگر کشورها این است که هم نامزدهاد و هم رای دهندگان هر دو بر اساس تکلیف عمل می کنند یعنی وظیفه خود می دانند که نامزد شوند و رای دهند لذا پیروز این میدان ملت ایران است و بازنده ندارد چه کسانی رای بیاورند چه رای نیاورند. چون عمل به تکلیف کردند .

رئیس‌جمهوری با بیان اینکه همه گروه‌ها، دسته‌جات و سلائق سیاسی امروز با نیروهایی که دارند و افرادی که کاندیدا کرده‌اند به صحنه آمدند برای اینکه یک روز باشکوه برای ملت ایران رقم بزنند.

وی با بیان اینکه تفاوت انتخابات در کشور ما دیگر نظامات سیاسی این است که هم کسی که خود را عرضه می‌کند و هم کسی که رای می‌دهد، هردو براساس تکلیف عمل می‌کنند، ادامه داد: هردو وظیفه خود تشخیص می‌دهند که رای بدهند و وظیفه خود تشخیص می‌دهند که خود را عرضه کنند، بنابراین پیروز این میدان، ملت بزرگ ایران است. همه کسانی که به وظیفه خود عمل کردند چه رای بیاورند چه نیاورند، چه کاندیدای مورد حمایتشان رای بیاورد یا نیاورد، پیروز میدان هستند چون عمل به تکلیف کردند.

رئیس دولت سیزدهم با اظهار امیدواری نسبت به برگزاری انتخاباتی باشکوه، گفت: امیدوارم همچنان که رهبری فرزانه انقلاب اسلامی در ابتدای رای‌گیری فرمودند بنا بر توصیه قرآن در کارهای نیک مسابقه بگذارید و بر دیگران پیشی بگیرید، همه مردم به توصیه ایشان عمل کنند و رای خود را به صندوق بیندازند. رای مردم برای دولت حق الناس است و همه مجریان و ناظران دولت وظیفه دارند آنچه مردم به صندوق انداختند بررسی و اعلام کنند و در انجام این وظیفه اهتمام داشته باشند.

 

طحان نظیف: تاکنون تخلفی گزارش نشده است

سخنگوی شورای نگهبان گفت: از ابتدای صبح فرآیند رای گیری آغاز شده است و قبل از آغاز رای گیری هماهنگی های لازم انجام شده است.

وی افزود: در ابتدای صبح برخی مشکلات جزیی شاید وجود داشت که با گزارش هایی که دریافت کردیم همان موارد اندک هم برطرف شد.

طحان نظیف تاکید کرد: تاکنون تخلف خاصی گزارش نشده است و مردم می توانند از طریق سامانه مردم ناظر تخلفات احتمالی را با مستندات ارسال کنند و عزیزان در ستاد انتخابات این موارد را پیگیری می کنند و هر نکته ای باشد برطرف می شود.

 

آیت الله احمد جنتی، دبیر شورای نگهبان با شرکت در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره خبرگان رهبری رای خود را به صندوق رای انداخت.

آیت الله احمد جنتی اظهار کرد: خداوند را شاکریم که ملت بزرگ ایران از سال‌های دور به کوری چشم دشمنان پای انقلاب ایستاده‌اند.

وی گفت که مردم علی‌رغم مشکلات، صادقانه در صحنه‌ها حضور پیدا می‌کنند و پیروزی به دست می‌آورند که نمونه آن پیروزی در هشت سال جنگ تحمیلی است.

دبیر شورای نگهبان در پایان صحبت‌هایش به مردم بزرگ ایران سلام و درود فرستاد و برای آن‌ها آرزوی سربلندی و موفقیت کرد.

آیت‌الله حنتی لحظاتی نیز به گفت‌وگو با دست‌اندرکاران برگزاری انتخابات پرداخت و از زحمات و تلاش‌های آن‌ها قدردانی کرد.

 

محمدباقر قالیباف در ساعات اولیه صبح امروز (جمعه) با حضور در شعبه اخذ رای در محله هرندی تهران رای خود را برای دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و شششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری به صندوق انداخت.

وی گفت: کشور دارای نقاط قوت و ضعفی است که تنها پنجره برای تقویت نقاط قوت، حذف نقاط ضعف و ایجاد تحول، پنجره انتخابات است.

رئیس مجلس تصریح کرد: با یک انتخابات شایسته می توانیم تغییر ایجاد کنیم و مسیر کارآمدی نظام در ابعاد مختلف را رقم بزنیم.

 

 

عیسی زارع پور  وزیر ارتباطات، پس از انداختن رای خود به صندوق در ستاد انتخابات کشور ، اظهار داشت: رای گیری به صورت روان انجام میشود و قریب به ۱۰۰ درصد شعب رای به سیستم جامع متصل هستند و انتخابات بدون مشکل در حال انجام است.

وی افزود: چند شعب در استان سیستان و بلوچستان به دلیل سیل ارتباط با مرکز قطع شده است که در حال پیگیری و وصل آن هستیم.

وزیر ارتباطات گفت: برای اولین بار آمار ها به صورت برخط به ستاد انتخابات ارسال می‌شود که از طریق آن می توانیم تعداد شرکت‌کنندگان، سنین و موضوعات مختلف آنها را بدانیم، اما آنچه مهم است ارتباطات پایدار است و آرا بدون مشکلی در حال اخذ شدن است.

زارع پور تصریح کرد: زیرساخت های انتخاباتی کشور کاملا آماده است و هیچ مشکلی تاکنون به ستاد انتخابات گزارش نشده است.

وی افزود: همچنین مردم می‌توانند از طریق پیام‌رسان های ایرانی ویراستی، ایتا و گپ محل شعب اخذ رأی را در نزدیکی خود ببینند و به آن محل مراجعه کنند.

حسن خمینی برای انداختن رای خود در صندوق آرای انتخابات مجلس، در حوزه رای‌گیری حسینیه جماران حاضر شد.

 

علی لاریجانی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با حضور در حسینیه ارشاد رای خود را به صندوق انداخت.

 

 

علی مطهری، نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی با حضور در حسینیه ارشاد در انتخابات شرکت کرد.

 

 

وزیر ارشاد با حضور در تالار وحدت در انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری شرکت کرد.

اسماعیلی پس از انداختن رای خود به صندوق گفت: اصحاب فرهنگ و رسانه همیشه پیش تاز عظمت آفرینی بودند، استقلال، ازادی، امید ، معنویت آرمان های بزرگ مردم ایران است که هنرمندان بزرگ ما پیشتاز این حوزه هستند.

وزیر ارشاد ادامه داد: امروز تالار وحدت به مکانی برای نشان دادن وحدت جامعه روشنفکر ایرانی تبدیل شده است.

 

امیر سرتیپ خلبان حمید واحدی فرمانده نیروی هوایی ارتش  با حضور در مسجد امام صادق(ع) کوی انقلاب در محل اخذ رای گیری آراء منخبین خود را به صندوق انداخت.

فرمانده نیروی هوایی ارتش با اشاره به اهمیت این دوره از انتخابات نسبت به سایر دوره ها با بیان اینکه این که امروز دشمنان ایران و نظام اسلامی با انواع ترفند ها، جنگهای شناختی و عملیات روانی در پی مایوس کردن و عدم حضور ملت در پای صندوق های رای و انتخابات هستند هستند گفت: حضور و مشارکت بالای مردم و ملت شریف ایران اسلامی در انتخابات نقشه های شوم دشمنان را نقش بر آب خواهد کرد و معادلات جهانی در سطح بین الملل را به نفع ما رقم خواهد زد.
وی با بیان اینکه انتخابات و شرکت در آن یک تکلیف ملی و الهی است و هر انسانی باید برای سعادت خود و کشورش در انتخابات شرکت کند افزود: حضور در انتخابات یک نوع عبادت است و کارکنان و خانواده های نیروی هوایی ارتش در صف اول و خط مقدم این عبادت قرار دارند و آماده پاسخ گویی و لبیک به پیام مقتدای خودشان فرمانده معظم کل قوا(مدظله العالی) در هر لحظه ای هستند و تا آخرین نفس از آرمانهای این انقلاب دفاع خواهند کرد.
امیر سرتیپ خلبان واحدی با بیان اینکه کارکنان و خانواده های ارتش و وبویژه نیروی الهی هوایی مقتدر و غیور ایران اسلامی، این نظام و انقلاب را که با خون هزاران شهید لاله به خون خفته به ثمر رسیده، از آن خود می دانند و در حفظ و حراست از آن سر پا نمی شناسند تصریح کرد: نیروی هوایی ارتش همیشه و در همه عرصه ها جز اولین ها بوده است و امروز نیز با قرار گرفتن در خط مقدم و با بصیرت بالای کارکنان و خانواده های خود مهر تاییدی بر ولایتمداری خود به این آب و خاک خواهد زد.

 

عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر سابق کشور با حضور در وزارت کشور، رأی خود را  به صندوق انداخت.

 

آیت الله مظاهری با حضور در حسینیه ارشاد در انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری شرکت کرد.

عضو دو دوره مجلس خبرگان رهبری در گفتگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ گفت: ما هر چه داریم از مردم است.

وی با اشاره به اینکه انتخابات مظهر حضور مردم است تصریح کرد: بدون انتخابات هیچ کاری نمی توانیم انجام دهیم.

 

حسن روحانی با حضور در یک مدرسه در منطقه یک تهران در انتخابات شرکت کرد و رای خود را به صندوق انداخت.

 

جمعی از هنرمندان با حضور در تالار وحدت با انداختن رای خود در صندوق، در انتخابات شرکت کردند.

 

 

مهران رجبی، مجری برنامه خودمونی با حضور در تالار وحدت در انتخابات شرکت کرد.

رجبی در گفتگو با خبرنگار دانا گفت: اگر یک نظر و راهنمایی هنرمندان در جامعه دیده می شود و تاثیر دارد.

وی افزود: باید هنرمندان مراقب رفتار و گفتار خود باشند و مردم را به انجام کار خوب دعوت کنیم.

 

 

علیرضا فخاری استاندار تهران با حضور در تالار وحدت در انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری شرکت کرد.

 

 

سیدمحمدتقی شاهچراغی عصر امروز در جمع خبرنگاران حاضر در ستاد انتخابات کشور، اظهار کرد: در ۵۹ هزار شعبه رای قریب به یک میلیون نفر مردم در فرایند برگزاری انتخابات و رای‌گیری مشارکت می‌کنند. در استان سیستان و بلوچستان مردم باوجود وقوع سیل پای صندوق‌ها حاضر شدند و در برخی شهرستانها هم مردم در دمای زیر صفر در انتخابات مشارکت کردند.

وی افزود: مدیران شعب اخذ رای توجه کنند که هرکس با یکی از پنج مدرک هویتی به شعبه مراجعه کرد می‌توان رأی وی را اخذ کرد. شعب سیار نقاطی مشخص دارند که به ۱۵ هزار شعبه می‌رسد که تقاضا داریم از آنجا که ممکن است برخی مردم به دلیل فقدان توانایی نمی‌توانند پای صندوق رای بیایند این شعب سیار با هماهنگی بهزیستی باید به منزل این افراد بروند و رأی را اخذ کنند.

شاهچراغی تاکید کرد: نیروهایی که در شعب همکاری می‌کنند از مردم هستند و خودشان داوطلب شدند.

معاون سیاسی وزیر کشور با قدردانی از نقش رسانه‌ها در جریان انتخابات، اظهار کرد: آنچه مردم نیازمند هستند درباره انتخابات بدانند را رسانه‌ها باید به آنان منتقل کنند تا انتخاباتی پرشور داشته باشیم. ما وظیفه داریم به آنچه قانون حکم کرده وظیفه امانتداری مردم را ایفا کنیم و خدمتگزار آنان باشیم.

 

 

آیت‌الله آملی لاریجانی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام رأی خود را به صندوق انداخت.

 

امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش، صبح امروز جمعه پس از انداختن رأی خود در صندوق انتخابات و شرکت در دوازدهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین انتخابات مجلس خبرگان رهبری، با اشاره به حضور حداکثری مردم در انتخابات گفت: حضور پرشور ملت در صحنه‌های مختلفی اعم از انتخابات در کشوری مانند ایران که همواره متکی به مردم خود است، موجب بازدارندگی در حوزه‌های دفاعی و امنیتی می‌شود.

وی افزود: حضور مردم در پای صندوق‌های رأی به صورت مستقیم و غیرمستقیم امنیت آفرین است و این موضوع جزو بدیهیات است و نیازی به اثبات ندارد.

امیر سرلشکر موسوی حضور پررنگ و زودهنگام کارکنان ارتش و خانواده‌های آنان در ساعات اولیه انتخابات در پای صندوق‌های رأی را نماد ایستادگی در پای انقلاب دانست و تصریح کرد: این روز و حضور را صمیمانه تبریک عرض می‌کنم و امیدواریم که در نتیجه این انتخابات، نمایندگان اصلح و شایسته‌ای به مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان راه پیدا کنند تا منجر به عزت و پیشرفت روزافزون، تحکیم استقلال کشور و ایستادگی در مقابل دشمنان شود.

فرمانده کل ارتش بیان کرد: ملت شریف ایران همواره در صحنه‌های مهم قبل از انقلاب و در عرصه‌های مهمی همچون فعالیت علیه رژیم صهیونیستی و استکبار جهانی و بعد از انقلاب در دوران دفاع مقدس با حضور حداکثری خود نشان داده‌اند که ملتی بصیر، آگاه، زمان‌شناس و مسؤلیت‌شناس هستند که می‌دانند در چه زمانی چه کاری را باید انجام دهند و امروز هم یکی دیگر از آن عرصه‌ها است که افتخار جدیدی را می‌آفرینند.

 

 

امیر سرتیپ کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش، صبح امروز  جمعه پس از انداختن رأی خود در صندوق انتخابات و شرکت در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری، در جمع خبرنگاران با اشاره به حضور پرشور مردم از همان ساعات اولیه در پای صندوق‌های رأی گفت: تقدیر و تشکر می‌کنم از همه کسانی که با حضور پرشور، بی‌ریا، با معرفت، با بصیرت و دشمن‌شکن خود این صحنه‌ی عظیم و ارزشمند را رقم زده و دشمنان را از دستیابی به خیال واهی و باطل خود ناکام گذاشتند.

وی افزود: نیروی زمینی ارتش پس از انقلاب در تمامی عرصه‌ها به ویژه عرصه‌هایی که امنیت، استقلال و تمامیت ارضی کشور در آنجا مطرح بوده، به عنوان یک نیروی پیشران، بانشاط و بابصیرت همواره حضور بهم رسانده و امروز هم در عرصه‌ انتخابات در تمامی اماکن نظامی خود اعم از پادگان‌ها و منازل سازمانی نقش‌آفرینی می‌کند و بدین وسیله با حضور حداکثری و زودهنگام کارکنان در پای صندوق‌های رأی، بار دیگر ولایتمداری خود را به منصه ظهور رسانده است.

امیر سرتیپ حیدری با اشاره به امنیت کامل مرزهای کشور تصریح کرد: نیروی زمینی ارتش با استقرار ۱۱ تیپ خود در مرزهای سراسر کشور امنیت مثال‌زدنی را در کنار سایر نیروهای مسلح به ارمغان آورده است و علاوه بر این امروز با حضور مجموعه کارکنان اداره بهداشت، امداد و درمان و همچنین تیزپروازان هوانیروز تمام تلاش خود را در تسهیل برگزاری انتخابات پای کار آورده‌اند.

فرمانده نیروی زمینی ارتش خاطر نشان کرد: حضور پرشور سربازان به ویژه رأی اولی‌ها که با تربیت ولایی در این عرصه‌ی مهم، خطیر و سرنوشت‌ساز انتخابات گام برداشته‌اند، بی‌شک مایه‌ی مباهات، افتخار و غرور است.

 

 

سردار سرلشگر محمد باقری ظهر امروز جمعه ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ آرای خود را برای انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری به صندوق انداخت.

فرآیند رای‌گیری انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری از ساعت ۸ صبح امروز جمعه ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ آغاز شده است.

 

 

سردار احمدرضا رادان ضمن حضور در پای صندوق رأی مستقر در ستاد فراجا گفت: بحمدالله از اولین دقایق شروع رأی گیری، مردم عزیز در سراسر کشور پای صندوق های رأی آمدند و با شور وصف ناپذیری در حال عمل به تکلیف دینی و ملی خود هستند و تا این لحظه که در خدمت مردم عزیز برای گزارش هستم، هیچگونه مشکل امنیتی در هیچ یک از شعب در سراسر کشور وجود نداشته و امنیت کامل برقرار است.

فرمانده کل انتظامی کشور ادامه داد: این امنیت در حالی رقم خواهد خورد که مشارکت مردم هم بسیار بالا باشد؛ به واقع هرچه این مشارکت بالا باشد امنیت هم  بالاتر و بیشتر خواهد بود.

به گفته رادان از اولین دقایق شروع رأی گیری، بیگانگان هم بیکار ننشستند مشخص هست که از این شور بسیار ناراحت هستند و برای شان باورپذیر نیست که این تعداد از مردم با این استقبال برای تصمیم گیری برای نمایندگان‌شان در شعب رأی گیری حاضر شوند.

وی با تشکر از حضور پرشور مردم در انتخابات ۱۱ اسفند گفت:  همکاران من در بحث امنیت صندوق ها قطعا تا پایان زمان رأی گیری در شعب هستند و بعد از آن هم وظیفه انتقال صندوق ها و سپس هم ماموریت امنیت مخازن را برعهده دارند. ما تا آخرین لحظاتی که نتایج معلوم شود برای حفظ امنیت و پاسداشت همه آن چیزی که مردم آن را امنیت می نامند در خدمت شان هستیم.

 

 

امیر سرتیپ خلبان عزیز نصیرزاده جانشین رییس ستاد کل نیروهای مسلح با حضور در محل اخذ رای در مسجد جعفر صادق(ع)  کوی سازمانی ستاد نیروی هوایی ارتش رای خود را به صندوق انداخت.

وی در حاشیه این مراسم گفت: جبهه حق و باطل کاملا مشخص و شفاف است و جبهه باطل به شدت به دنبال هدف قرار دادن باورهای مردم ما و کاستن حضور مردم در انتخابات است.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی به تنهایی در شرایط کنونی پرچم جبهه حق را برافراشته کرده است و در میدان مبارزه حضوری فعال دارد افزود: حضور در انتخابات برکات زیادی دارد اول اینکه نقشه های شوم دشمنان را نقش بر آب خواهد کرد و همچنین باعث رشد و شکوفایی کشور از همه لحاظ و بهبود شرایط اقتصادی می شود.

امیر سرتیپ نصیرزاده با بیان اینکه ما در ستاد کل نیروهای مسلح پیرو فرمایشات مقام معظم رهبری درخصوص انتخابات وظیفه داریم که امنیت و سلامت انتخابات و صندوقهای رأی را تامین کنیم اظهار کرد: از مدتها قبل تمهیدات متعددی اندیشیدیم و قرارگاه های مختلفی برای تامین امنیت انتخابات تشکیل شد بخش فرماندهی انتظامی و امنیتی کاملا هوشیار و بیدار هستند و از مدتها قبل تمام تحرکات را رصد کرده اند تا خللی برای روند رای گیری اتفاق نیفتد.

جانشین ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه حضور در پای صندوقهای رای به اندازه نمازهای یومیه اهمیت دارد و واجب است خاطر نشان کرد: همه ما موظفیم به همراه خانواده در انتخابات شرکت کنیم حتی کسانی که هنوز به سن رای دادن نرسیده اند باید بیایند و این فعالیت اجتماعی را یاد بگیرند لذا بنده هم با تمام اعضای  خانواده اینجا آمدم.

وی تصریح کرد: این حرکت نمایشی است برای مایوس کردن دشمنان این مرز و بوم است تا بدانند که ما همیشه پای کار نظام هستیم و این مردم هیچگاه از حمایت از نظام دست برخواهند داشت.

 

هادی طحان نظیف، سخنگوی در جمع خبرنگاران در ستاد انتخابات کشور حاظر شد و اظهار کرد: از ماهها قبل عوامل اجرایی کشور دستگاههای انتظامی،شورای نگهبان برنامه ریزی متعددی داشتند و با آغاز فرایند شاهد حضور مردم پای صندوق رای بودیم.

وی اظهار کرد: گزارش و مشکل خاصی را از ابتدای صبح نداشتیم، گزارشان جزئی در مورد تاخیر کار  شعب بود که مشکلات رفع شد. جای تشکر از عوامل اجرایی داریم و در بازدیدی که از ستاد انتخابات داشتیم فرآیند به صورت روان در حال طی شدن است.انتخابات الکترونیکی در چهار حوزه  آبادان،ملایر، قم و رشت به صورت روان در حال انجام است.

طحان نظیف تصریح کرد: از مردم درخواست داریم در زمان اولیه آرای خود را به صندوق ها بیندازند و این کار به ساعات پایانی نیندازند.

وی با بیان اینکه مشکل خاصی در حوزه امنیت انتخابات نداشتیم،گفت: حسب اعلام بیش از ۲۵۰هزار نیرو مسئولیت انتخابات را برعهده دارند.

وی تصریح کرد: طبق شواهد درصد مشارکت خوب بوده است و حتی  نسبت به انتخابات مجلس  یازدهم این مشارکت بهتر بوده است. اما آمار نهایی و تکمیلی را پس از اتمام فرایند اعلام می کنیم. حسب گزارش های میدانی کار روان در حال  انجام است

سخنگوی شورای نگهبان در مورد اینکه چه تعداد تعرفه تا کنون توزیع شده است،گفت: حسب پیش بینی ها میزان تعرفه برای هر شعب پیش بینی شده است و اگر از درصدی که پیش بینی شده است نیاز باشد تامین می شود.  تا الان مشکل خاصی برای تعرفه نداشتیم و تعرفه به میزان کافی است.

 

 

محسن اسلامی گفت: براساس آخرین آمار، ۴۷ درصد از رأی‌دهندگان زنان و ۵۳ درصد مردان هستند. ۸۶ درصد از رأی‌دهندگان با کارت ملی، ۱۱ درصد با شناسنامه، ۳ درصد گواهینامه و کمتر از ۱ درصد با پاسپورت و کارت پایان خدمت رأی دادند.

وی همچنین افزود: استان‌های کهگیلویه و بویراحمد، خراسان جنوبی، قم، لرستان، چهار محال و بختیاری، گلستان، خراسان رضوی، خراسان شمالی، ایلام و کرمان از استان‌های پیشرو در انتخابات ۱۱ اسفند هستند.

 

حسین ذوالفقاری، معاون امنیتی وزیر کشور با حضور در وزارت کشور رای خود را به صندوق انداخت.

 

 

حجت الاسلام و المسلمین سیداسماعیل خطیب با حضور در ستاد انتخابات کشور در جریان روند برگزاری انتخابات و فرایند اخذ رأی قرار گرفت. 

 

 

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه