اخبار داغ

کارآفرین گلستانی در گفتگو با دانا؛

هنرمند گلستانی که با معرق و منبت ایجاد اشتغال کرد

هنرمند گلستانی که با معرق و منبت ایجاد اشتغال کرد
فاطمه کاوه کارآفرینی گلستانی است که با به‌کارگیری تجربه معرق‌کاری و منبت‌کاری نگذاشت این هنر به دست فراموشی سپرده شود و ایجاد اشتغال کرد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی شبکه اطلاع‌رسانی راه دانا؛ فاطمه کاوه بانوی کارآفرین معرق‌کار گلستانی است که بااستعداد و تلاش بی‌وقفه‌اش در حرفه معرق‌کاری و منبت‌کاری، به خود و دیگران فرصت اشتغال‌زایی فراهم کرده است که پس از گفتگو با این کارآفرین دستاوردهای این هنرمند را به شرح و نظر مخاطبان می‌رسانیم.

فاطمه کاوه، کارآفرینی گلستانی، باسابقه ۲۷ سال در حوزه معرق‌کاری است که بامهارت برجسته خود در این هنر، در کنار علاقه زیادی به این حرفه دارد در این حوزه فعال است.

این هنرمند در مدت فعالیت هنری خود، توانسته است بازار فروش مناسبی برای آثار هنری خود ایجاد کند و در کنار معرق‌کاری، به هنر نجاری نیز مشغول شود.

وی با استفاده از چوب بامبو، آثاری زیبا و کاربردی مانند جادستمالی، جای ادویه‌ای و جا پیازی، میز و... تولید می‌کند.
فاطمه کاوه از اشتغال‌زایی بیش از یک‌صد نفر به‌صورت غیرمستقیم خبر داده و در طول سال‌ها، به بسیاری از افراد آموزش داده است.

کاوه به‌عنوان معلم در آموزشگاه خود، سه نفر را به‌صورت مستقیم آموزش داده و بیش از یک‌صد نفر دیگر به‌صورت غیرمستقیم در آموزشگاه او مهارت‌های معرق‌کاری را فراگرفته‌اند و در زمینه هنر و صنعت چوب فعالیت می‌کنند.

وی می‌گوید به یاد داشته است که در آغاز این راه، با سرمایه اولیه کمی که در اختیار داشت، فضای آموزشی خود را اجاره کرده و با تهیه میز، صندلی و ابزارهای کاربردی دیگر، آماده شروع به کار شده است.

وی توضیح داد که در طول زمان و با بهبود وضعیت، تجهیزات و دستگاه‌های کاری خود را نیز گسترش داده است.

فاطمه کاوه در نمایشگاه‌های مختلفی شرکت کرده و محصولات خود را به نمایش گذاشته است. او بیشتر آثار خانگی مانند تابلو، میز، صندلی و... تولید می‌کند و بیش از صد لوح تقدیر به‌عنوان ارزشمندترین هنرمند منطقه، دریافت کرده است.

فاطمه کاوه از مسئولان خواسته است تا کارآفرینان را حمایت کنند و از ارزش هنر و صنعت آگاهی داشته باشند. او توصیه می‌کند که ابا ایجاد بسترها و فرصت‌های لازم، بانوان و جوانان از هر نژاد و طبقه‌ای را در حوزه هنر و کسب‌وکار تشویق کنند.

از دیدگاه او ایجاد آموزش‌های متخصصانه و فراهم‌کردن منابع مالی برای راه‌اندازی و گسترش کسب‌وکارهای هنری، می‌تواند به رشد و پیشرفت این صنعت کمک کند.

در انتها، فاطمه کاوه بیان کرد: برای رسیدن به موفقیت، باید به هدف خود پایبند بمانیم و با تلاش و صبر به کارمان ادامه دهیم. او معتقد است که با ایجاد هنر و زیبایی در جامعه، می‌توانیم اثر مثبتی در زندگی مردم ایجاد کنیم و به ارتقای فرهنگ و هنر اهتمام بیشتری داشته باشیم.

 

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه