اخبار داغ

پیگیری وزیر ورزش و اراده دولت باعث واگذاری سرخابی ها شد؛

نبی: فوتبال ایران باید به سمت خصوصی سازی حرکت کند/ تیم ملی در جام ملتها کار بزرگی کرد

نبی: فوتبال ایران باید به سمت خصوصی سازی حرکت کند/ تیم ملی در جام ملتها کار بزرگی کرد
نایب رئیس فدراسیون فوتبال، گفت: پیگیری مستمر وزیر ورزش و جوانان و اراده‌ دولت، موجب واگذاری سرخابی‌ها شد.

به گزارش خبرنگار ورزشی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مهدی محمد نبی نائب رییس فدراسیون فوتبال در حاشیه مراسم جشنواره قهرمان ایران که در مرکز همایش‌های صدا و سیما برگزار شد، اظهار داشت: این اتفاقات و مراسم‌هایی که برگزار می‌شود باعث خواهد شد تا انگیزه ورزشکاران به طرز قابل ملاحظه‌ای افزایش پیدا کند.

وی افزود: سال‌ها بود تیم فوتبال ژاپن به عنوان تیم اول قاره آسیا بهترین نتایج را کسب کرده و تیمی قادر به شکست دادن آنها نشده بود. در جام ملت‌های آسیا تیم فوتبال ایران دست به کار بزرگی زد و ژاپن را شکست داد و گل جهانبخش به این تیم یکی از اتفاقات شیرین سال گذشته بود. البته نباید از این نکته غافل شویم که تیم نوجوانان ایران، تیم فوتبال ساحلی، تیم فوتسال و مربیانی که در این تیم‌ها فعالیت کردند، نیز عملکرد مطلوبی داشتند.

نایب رئیس فدراسیون فوتبال درباره واگذاری باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی‌، گفت: بیش از ۲۰ سال است که بحث خصوصی‌سازی مطرح می‌شود، البته اگر در خاطرتان باقی مانده باشد در دهه ۷۰ وزارت معادن و فلزات این نقش را مدتی بازی کرد و باشگاه پرسپولیس را تحت پوشش خود قرار داد اما در اوایل دهه ۸۰ آمدن افرادی که با فوتبال بیگانه بودند، باعث شد روند خصوصی‌سازی متوقف شود.

وی خاطرنشان کرد: بعد از گذشته دو دهه پیگیری مستمر وزیر ورزش و جوانان و وزیر اقتصاد و اراده‌ که در دولت وجود داشت، باعث شد تا این اتفاق خوب رخ دهد.

نبی تصریح کرد: فوتبال ورزشی است که باید به درآمدهای پایدار سوق داده شود و اگر این مسیر توسط مجموعه‌های که دو باشگاه استقلال و پرسپولیس را تحت پوشش قرار داده‌اند، ادامه پیدا کند شاهد به وجود آمدن اتفاقات مثبتی در فوتبال خواهیم بود. شناختی که از حوزه ورزش در کشور داریم نشان می‌دهد، ساختار سرخابی‌ها از منظر منابع انسانی و سخت افزاری می‌توانند به بخش خصوصی کمک کنند.

نایب رئیس فدراسیون فوتبال تاکید کرد: پروژه‌هایی که می‌توانند به منابع درآمدهای پایدار کمک کند باید در کنار هم قرار داد تا بخش خصوصی بتواند به برگشت سرمایه خود امیدوار باشد. فدراسیون فوتبال نیز از سال ۲۰۱۰ که الزامات کنفدراسیون فوتبال آسیا درباره خصوصی‌سازی شکل گرفت تلاش و کمک کرد. امیدواریم با هدایت درست مسئولان، دو باشگاه بزرگ فوتبال ایران به سمت خصوصی‌سازی حرکت کنند تا این تیم‌ها به عنوان سرمایه‌های ملی در مسابقات بین‌المللی به موفقیت‌های بزرگ دست پیدا کنند.

وی در پایان درباره موضوع حق پخش تلویزیونی مسابقات فوتبال گفت: از طریق مجلس شورای اسلامی به دولت تکلیف شد تا آیین‌نامه‌های اجرایی لحاظ شوند. سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال درصدد نوشتن آیین‌نامه‌ای هستند که به وزارت ورزش ارسال خواهد شد تا در این بخش بحث حق پخش هم درنظر گرفته می‌شود.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه