اخبار داغ

بدهی‌ها باید پرداخت شود؛

هاشمی: نظارت بر سرخابی‌ها وظیفه ماست اما دخالتی در امور استقلال و پرسپولیس نداریم

هاشمی: نظارت بر سرخابی‌ها وظیفه ماست اما دخالتی در امور استقلال و پرسپولیس نداریم
وزير ورزش و جوانان گفت: نظارت جزو وظايف ذاتی ماست و در چارچوب كلان آن است و دخالتی در امور اجرایی سرخابی‌ها نداريم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی دانا؛ كيومرث هاشمی پس از نشست مشترکی كه با روساي كميسيون ورزشكاران فدراسيون‌های ورزشي داشت، اظهار كرد: در دنيای ورزش، ورزشكاران قلب جامعه قهرمانی آن كشور هستند و اگر آن قلب از كار بيافتد، مديريت معنایی ندارد. ما سلسله نشست‌هایی در بخش‌های مختلف ورزش كشور داريم برگزار می‌كنيم و اين دومين جلسه با نمايندگان قهرمانان و روسای كميسيون فدراسيون‌های ورزشی بود. هدف اصلی اين بود كه دغدغه‌ها و نگرانی‌ها مطرح شود.

او ادامه داد: ورزشكاران در نشست‌هایی كه با رئيس جمهور و مقام معظم رهبری داشتند، مسائل و مشكلات خود را مطرح كردند و ما هم در اين راستا و با توجه به تاكيد رئيس جمهور، جلسات خود را بيشتر كرديم تا دغدغه‌ها مطرح شود. اين‌ افراد نمايندگان قهرمانان هستند و آن‌ها مشكلات خود را مطرح كردند و خودمان هم نسبت به برخی از آن‌ها آگاه هستيم و تلاش می‌كنيم كه شرايطی فراهم كنيم كه قهرمانان با بهترين شرايط ممكن، در رقابت‌های بين‌المللی مقام كسب كنند و اين نشست‌ها به ارتباط نزدیک مديران با قهرمانان كمک كند و اين ارتباطات می‌تواند مشكلات را برطرف كند.

هاشمي افزود: اقدامات خوبی برای تسهيلات ورزشكاران انجام شده است و در جلسه مطرح شد اما كافی نيست و بايد توجه بيشتری داشته باشيم. قرار شد اين نشست‌ها فصلی برگزار شود و مسئوليت جمع‌بندی آن نيز بر عهده كميسيون ورزشكاران كميته ملی المپیک است تا يك چارچوبی مشخص شود و فدراسيون‌ها هم توجه لازم را به ورزشكاران داشته باشند. در هر فدراسيون 6 ورزشكار نماينده ورزشكاران هستند و اين ارتباطات نزدیک می‌تواند به توسعه ورزش قهرمانی كمک كند.

وزير ورزش و جوانان درباره نقش نظارتی اين وزارت‌خانه در امور باشگاه استقلال و پرسپوليس گفت: طبق قانون اهداف و وظايف وزارت ورزش و جوانان كه مصوب مجلس است، ما بايد نقش سياست‌گذاری و نظارت را پيش ببريم. الان 34 هزار باشگاه در سراسر كشور داريم و مديريت ورزش كشور بايد امور لازم را پيش ببرد. نظارت جزو وظايف ذاتی ما است و منظور ما از نظارت، در چارچوب كلان آن است و دخالتی در امور اجرایی نداريم و اين وظيفه سهام‌داران و صاحبان باشگاه است. در راستای خصوصی‌سازی، سرخابی‌ها بايد بدهی‌های خود را پرداخت كند و برای بهتر اجرا كردن آن، بايد نظارت‌های لازم صورت بگيرد.

او در پايان گفت: یکی از كارهاي نظارتی ما در اين زمينه بحث قانون فيرپلی مالي است. اين قانون در مجلس تصويب شده است و آئين‌نامه‌اش را فدراسيون فوتبال بايد در مجمع تصويب كند و نظارت روی اجرای اين قانون بر عهده مجموعه ورزش كشور است و نماينده آن، فدراسيون مربوطه است. اين نظارت‌ها در مورد همه باشگاه‌های كشور صورت مي‌‌گيرد و سرخابی‌ها طرفداران بيشتری دارند و اميدوارم اين واگذاری و خريد سهام اين باشگاه‌ها مبارک سهام‌داران باشد و سهام‌داران دقت كافی و دغدغه لازم را داشته باشند. اين دو باشگاه، مردمی هستند و ما كنار مردم هستيم و می‌توانيم زبان مردم برای همه باشگاه‌ها باشيم.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه