اخبار داغ

گزارش دانا از سومین سالگرد شهد حجازی؛

مراسم سومین سالگرد شهادت شهید حجازی در مسجد پیامبر اعظم برگزار شد

مراسم سومین سالگرد شهادت شهید حجازی در مسجد پیامبر اعظم برگزار شد
مراسم بزرگداشت سومین سالگرد شهادت سرلشکر شهید سید محمد حجازی عصر امروز در مسجد پیامبر اعظم شهرک شهید محلاتی (ص) برگزار شد.

به گزارش خبرنگار شبکه اطلاع‌رسانی راه دانا؛ سومین مراسم بزرگداشت سالگرد شهادت سرلشکر شهید سید محمد حجازی عصر امروز (پنجشنبه) ششم اردیبهشت‌ماه در مسجد پیامبر اعظم (ص) شهرک شهید محلاتی برگزار شد.

در این مراسم سردار سرتیپ پاسدار «اسماعیل قاآنی» فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامیی، سردار سرتیپ «محمد شیرازی» رئیس‌دفتر فرمانده معظم کل قوا، سردار سرتیپ پاسدار «محمدرضا فلاح زاده» جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، «محسن رضایی» دبیر شورای‌عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا، سردار سرلشکر «محمدعلی جعفری» فرمانده قرارگاه فرهنگی، اجتماعی بقیةالله (عج)، «مهدی فضائلی» عضو دفتر رهبر معظم انقلاب اسلامی،  سردار دریادار «علی فدوی» جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، سردار سرتیپ بسیجی «محمدرضا نقدی» معاون هماهنگ‌کننده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، سردار سرتیپ «اسماعیل احمدی مقدم» رئیس دانشگاه عالی دفاع ملی، حجت‌الاسلام‌والمسلمین «عبدالله حاجی‌صادقی» نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، حجت‌الاسلام‌والمسلمین «حیدر مصلحی» رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس، سردار سرلشکر «مصطفی ایزدی» فرمانده قرارگاه سایبری و تهدیدات نوین قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیا (ص)، حجت‌الاسلام‌والمسلمین «علی‌ محمدی سیرت» مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، سردار «حسین اشتری» مشاور عالی رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، سردار «قاسم قریشی» جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین، سردار سرتیپ دوم «یدالله جوانی» معاون سیاسی نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه و جمعی از مسئولان لشکری و کشوری و خانواده شهید حجازی حضور داشتند.

سردار حسین اشتری، مشاور عالی رئیس ستاد کل نیروهای مسلح به عنوان سخنران این بزرگداشت درباره سردار حجازی، اظهار داشت: شهید حجازی  یکی از افرادی بود که در مکتب امام راحل تربیت و رشد کرده بود. سردار حجازی  مدتی توسط رژیم ستمشاهی در زندان و تحت شکنجه بود  و  نقش مهمی در پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی نقش ایفا کرد.

سردار اشتری ادامه داد: شهید حجازی پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی در سنگرهای مختلفی خدمت و در دفاع مقدس نقش مهمی ایفا کرد و در سازماندهی، ساماندهی و جذب نیروها  و هر پست‌ها و مسئولیت‌هایی  که داشت از آنها  سرافراز  بیرون آمد.

مشاور عالی رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با بیان شهید حجازی در جبهه مقاومت نقش مؤثری داشت،  افزود: سردار حجازی دارای ایده  و تفکری ساختارمند داشت و در هر مسئولیتی به زیر ساخت‌ها نیز توجه و به ساختارها عمق‌بخشی می‌کرد. این شهید عزیز در کادرسازی بسیار  توانمند بود و  در  رشد و تربیت مدیران و فرماندهان  نقش مؤثری داشت.

وی با بیان اینکه سردار حجازی در فرماندهی جامعیت داشت و در سطح استراتژی و راهبردی فرماندهی می‌کرد، یادآور شد: سردار حجازی در  مسئولیت‌های مختلف موفق بود چرا که جامعیت داشت و در کنار روحیه عملیاتی روحیه فرهنگی بالایی داشت و موجب رشد و شکوفایی بسیج شده بود.

سردار اشتری با بیان اینکه سردار حجازی فردی اخلاق‌مدار، ولایت‌مدار و بااخلاص  بود،  تأکید کرد: سردار حجازی فردی انقلابی و علاوه بر اینکه در حوزه عملیاتی تبحر خوبی داشت در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی فردی مؤثر بود. پدر شهید حجازی از متدین و خیرین اصفهان بود و در منزلشان روضه اباعبدالله الحسین (ع) برگزار می‌شد.

وی با بیان اینکه مدیون مجاهدت‌های شهدا هستیم،  خاطرنشان  کرد: شهید حجازی دارای سبک فرماندهی بود و به زیر ساخت‌ها عمق‌بخشی کرد. سردار حجازی یکی از بازوان اصلی محور مقاومت بود و محبوبیت بالایی نزد شهید سلیمانی داشت.

سردار علی فدوی، جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران بعدازظهر امروز (پنجشنبه) در مراسم سومین سالگرد سرلشکر پاسدار سید محمد حجازی اظهار کرد: شهید حجازی پاسداری از انقلاب اسلامی را از زمان مبارزه با طاغوت شروع کرد، همه دوستان از زمانی که شهید حجازی را شناختند این مشخصه را در شهید حجازی دیدند که به تکلیف خود در مقابل خدا عمل می‌کرد.

وی با بیان اینکه تمام مراحلی که باید طی شود تا فرد به درجه اعلای شهادت برسد را شهید حجازی طی کرد، افزود: در اصل دوم قانون اساسی تأکید جدی بر موضوع پشتیبانی از مظلوم و دفاع در مقابل ظالم شده است.

جانشین فرمانده کل سپاه با تأکید بر اینکه سپاه پاسداران باقدرت این تکلیف و این دستور را به اجرا گذاشت مثل شهید حجازی، شهید زاهدی، شهید سلیمانی، ادامه داد: در ۶۰ سال پیش با شروع نهضت اسلامی امام خمینی (ره) آمریکا و صهیونیسم را مورد حمله قرارداد و بعد از ۶۰ سال تمام دنیا در ۲۰۰ روز گذشته همان حرف امام را تکرار کردند

سردار فدوی بیان کرد: شاخصه‌های اسلامی در دلدادگان انقلاب اسلامی در تمام دنیا جاری شد به‌طوری‌که در دل آمریکا شعار علیه شیطان بزرگ آمریکا و اسرائیل داده می‌شود. در اعتراضات اخیر دانشگاه‌های آمریکا این موضوع را دیدیم.

وی با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی در فلسطین گفت: یمن در کم‌تر از ده سال به عظمتی رسید که مقابل ابرقدرت‌های جهان به طور رسمی ایستاده است،  چقدر زیبا در این ۲۰۰ روز کسانی که شاید ده سال پیش اسمی از آنها نبود جلوه‌گری کردند.

جانشین فرمانده کل سپاه ادامه داد: زمانی که خبیثان آمریکایی و اسرائیلی به یمن حمله کردند گفتند به یکی از فقیرترین کشورها حمله کردند، اما چه شد؟ آیا یمن تضعیف شد؟ در شروع جنگ غزه کشور یمن، هم اعلام رسمی کردند و هم برای جنگ مستقیم با آمریکا اقدام کردند.

سردار فدوی اضافه کرد: اگر کسی در مقابل ظلم بایستد آن‌چنان خداوند او را تقویت می‌کند که کم‌تر از ده سال می‌تواند جلوی ابرقدرت‌ها  بایستد. خداوند هیچ تکلیفی را بر بنده خدا مشخص نکرده است که نتواند انجام دهد و ما به تکرار در تاریخ انقلاب اسلامی خود این را دیدیم.
وی با تأکید بر اینکه آمریکا و اسرائیل فهمیده‌اند اگر روال قدیم را بخواهند ادامه بدهند وحشتناک با آنها مقابله خواهد شد و وحشتناک ضربه خواهند خورد، گفت: این روند اخیر خیلی محکم ادامه خواهد داشت تا آن جمله امام خمینی (ره) که پرچم این انقلاب را به دست حضرت حجت (عج) می‌رسانیم محقق خواهد شد. این روند خیلی محکم ادامه خواهد داشت تا جایی که همه مردم دنیا شیرینی حکومت اسلامی را خواهند چشید.

جانشین فرمانده کل سپاه اضافه کرد: مردم ایران در مرکز این روال قرار دارند و عزم خود را جمع کردند که هرچه بیشتر سهم ببرند. ما مطمئن هستیم که اگر تکالیفی را که خداوند برای ما مشخص کرده انجام دهیم مسلماً سرفراز خواهیم بود.

سردار فدوی اظهارکردن: شهید حجازی الگو شد برای دیگران که بتوانند راه مقاومت را انجام دهند.

اجرای سرود و دیدار مردم با مسئولین نیز در حاشیه این مراسم دیدینی بود.

 

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه