اخبار داغ

پسکوف:

آمریکا مستقیماً در جنگ اوکراین دخالت دارد

آمریکا مستقیماً در جنگ اوکراین دخالت دارد
دیمیتری پسکوف سخنگوی کرملین با اشاره به گنجانده شدن موشک‌های دوربرد زمین به زمین تاکتیکی اتکمز (ATACMS) آمریکا در بسته کمک نظامی اعلام شده در ماه مارس ایالات متحده به کی‌یف، تاکید کرد: ارسال موشک دوربرد به کی‌یف توسط آمریکا، مهر تائید دخالت واشنگتن در جنگ اوکراین است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ از ریانووستی، دیمیتری پسکوف با بیان اینکه پیشتر نیز سامانه‌های ضدهوایی روسیه ۲ موشک اتکمز آمریکایی را سرنگون کرده‌اند، گفت: مقام‌های دولت آمریکا در زمانی آن موشک‌ها را به اوکراین ارسال کردند که هنوز لایحه‌ای که اجازه ارسال آنها به اوکراین را می‌داد، از سوی قانون‌گذاران آمریکایی تصویب و قانونی نشده بود.

سخنگوی کاخ کرملین افزود: این احتمال وجود دارد که کسانی که چنین تصمیمی را گرفتند، قوانین داخلی آمریکا را زیر پا گذاشتند و احتمالاً برخی از نمایندگان کنگره این کشور به این موضوع توجه می‌کنند که آیا همه چیز به صورت قانونی انجام شده است یا خیر.

پسکوف در ادامه با بیان اینکه ایالات متحده با ارسال این نوع موشک‌ها به اوکراین فقط به آتش جنگ دامن می‌زند، تاکید کرد: آمریکا و موشک‌های اتکمز نمی‌توانند نتیجه جنگ در اوکراین را تغییر دهند.

سخنگوی کاخ کرملین ادامه داد: نتیجه این جنگ از پیش تعیین و قطعی شده است و وضعیت نیروهای طرفین در جبهه‌ها، حاکی از این واقعیت است که ما پیروز خواهیم شد.

وزارت دفاع روسیه پیشتر از رهگیری و سرنگون کردن ۲ فروند موشک تاکتیکی دوربرد اتکمز آمریکا در جنگ با اوکراین، خبر داده بود.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه نیز پیشتر ارسال موشک‌های اتکمز را اشتباهی خواند که تهدیدهای بیشتری را ایجاد خواهد کرد و گفت: ارتش روسیه قادر است اتکمز را دفع کند و این سلاح‌ها وضعیت میدان جنگ را تغییر نمی‌دهند.

رئیس جمهور روسیه ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوهانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

پوتین سه روز پس از آن، پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) نیز عملیاتی نظامی که آن را «عملیات ویژه» خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تبدیل شد.

آمریکا و کشورهای غربی در پاسخ به این اقدام روسیه، تاکنون تحریم‌های گسترده‌ای را علیه مسکو اعمال و میلیاردها دلار تسلیحات و تجهیزات نظامی به کی‌یف ارسال کرده‌اند.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه