اخبار داغ

اسلامی در دومین روز از کنفرانس علوم و فنون هسته ای:

حرکت ما نظام تایین شده در چهارچوب آژانس بین المللی انرژی اتمی است

حرکت ما نظام تایین شده در چهارچوب آژانس بین المللی انرژی اتمی است
رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: چهارچوب حرکت ما نظام تایین شده در چهارچوب آژانس بین المللی انرژی اتمی است که روابط ما را با آژانس پایدار و پرتعامل میکند و نباید متاثر از جریانات دیگر باشد.

به گزارش خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد اسلامی رییس سازمان انرژی اتمی در دومین روز از نخستین کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای که در اصفهان در حال برگزاری است، اظهار کرد: آقای گروسی حمایت کردند از اینکه ایران به صورت دو سالانه کنفرانس بین المللی را برگزار کند. علوم و فنون هسته ای پیشران و شکافنده مسیر علمی و هم افزا برای دسترسی به سایر علوم است و ایران که مهد تمدن و تاریخ است همواره تولید کنند و صادر کننده علم و فناوری در طول تاریخ بوده است.  شایستگی های این ملت هر زمان به گونه ای بوده که مردم فرصت نقش آفرینی داشتند در دنیا تاثیر گذار بوده و بعد از انقلاب به نحو احسن فرصت میشرفت علمی برای این مردم فراهم شده است.

وی ادامه داد:  این جریان با هدایت های مقام معظم رهبری به جریانی پویا تبدیل شده، البته با خصومت های استکبار و ایجاد القائات گوناگون در تلاش برای به حاشیه راندن صنعت هسته ای ایران بودند و تحریم هایی بر ضد ایران اعمال شده است، این جریان پرفشار هرگز باعث تردید در مسیر ما و پیشرفت ما نشده است، لطف خدا ما را به اینجا رسانده که در جمهوری اسلامی ایران علوم و فنون هسته ای در تمام دانشگاه های ما دارای ظرفیت های علمی است تا جوانان ما در این رشته بیشتر وارد شوند و برای پیشرفت نقش آفرین باشند.

اسلامی گفت: متاسفامخ در نظام لجستیکی دنیا خرید نمیتوانیم داشته باشیم در حالی که سایر صنایع میتوانند از این امکانات برقرار باشند توانستیم با این همت و این تلاش فرایند تبدیل ایده به محصول را انجام دهیم و این وجهه تمایز صنعت هسته ای است. امروز صنعت هسته ای در همه محورهای خود براساس دستاوردهای بومی حرکت میکند که نظام متخاصم این را برنمیتابد. اما این راهم مهمی است که ادمه میدهیم.

وی گفت: چهارچوب حرکت ما نظام تایین شده در چهارچوب آژانس بین المللی انرژی اتمی است که روابط ما را با آژانس پایدار و پرتعامل میکند و نباید متاثر از جریانات دیگر باشد. مذاکرات ما با آژانس در همین چهارچوب است. ارده ملی ما در تاثیر گذاری صنعت هسته ای در زندگی مردم است که سند راهبردی ما یک نسخه بین المللی هم دارد که به آژانس بین المللی ارائه کرده ایم. همچنین ووسعه منابع انسانی برای ما بسیار مهم است و از همین رو 600 مقاله در 9 محور در این کنفرانس ارائه شده است که نشان میدهد گام مهمی را در توسعه منابع انسانی در نظر داریم و پرورش استعداد در دبیرستان های سازمان انرژی را در دستور کار قرار دادیم و بیش از بیست مدرسه را در سراسر کشور در نظر داریم.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه