اخبار داغ

«عصر همدان» گزارش می‌دهد؛

تلاش برای افزایش جمعیت کشور، حسنه‌ای ماندگار

تلاش برای افزایش جمعیت کشور، حسنه‌ای ماندگار
مقام معظم رهبری از تلاش در حوزه جمعیت و افزایش نسل به عنوان یک حسنه‌ی ماندگار یاد کردند حال اگر آحاد جامعه خصوصا مسئولان به همین یک نکته توجه کنند قطعا با تلاشی مضاعف برای حمایت از خانواده و افزایش در کشور جمعیت اقدام می‌کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از پایگاه خبری و تحلیلی «عصر همدان» مسئله جمعیت یکی از مسائل مهم و پرتکرار بوده که از حدود یک دهه گذشته بارها توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی بر آن تأکید شده است.

موضوع جمعیت آنقدر اهمیت دارد که مقام معظم رهبری در سال ۱۳۹۳ سیاست‌های کلی جمعیّت را ابلاغ کردند و با گذشت هفت سال از آن بالاخره مورد توجه مسئولان مربوطه قرار گرفت تا به مدت هفت سال به صورت آزمایشی اجرا شود.

رهبر معظم انقلاب اسلامی در سال ۱۴۰۱ در پیامی به فعالان حوزه جمعیت از همه کسانی که عاقبت‌اندیشانه به فعالیت در حوزه‌ی جمعیت روی آورده‌اند تشکر کردند و خطاب به مسئولان مجلس و دولت، تأکید کردند: تلاش برای افزایش نسل، و جوان شدن نیروی انسانی کشور و حمایت از خانواده، یکی از ضروری‌ترین فرائض مسئولان و آحاد مردم است.
ایشان تلاش افراد و مراکز اثرگذار و فرهنگ‌ساز در این امر را مهم دانستند و این موضوع را یک سیاست حیاتی برای آینده‌ی بلندمدت کشور عزیزمان عنوان کردند.

مقام معظم رهبری به دست‌اندرکاران این حسنه‌ی ماندگار توصیه می‌کنند تا در کنار تدابیر قانونی و امثال آن، به فرهنگ‌سازی در فضای عمومی و نیز در نظام بهداشتی اهمیت دهند.

در همین راستا جبهه مردمی همدان در سال‌های اخیر به صورت جدی به مسئله جمعیت ورود داشته که با تعیین چند هدف مشخص برای رشد جمعیت تلاش کرده است.

جلوگیری از قتل جنین هدفی مهم در مسئله رشد جمعیت

مهدی قاسمی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری و تحلیلی «عصر همدان» با بیان اینکه جبهه مردمی همدان به خوبی به موضوع جمعیت ورود کرده است، گفت: سه عرصه در موضوع جمعیت حائز اهمیت است که مهم‌ترین آن بحث جلوگیری از قتل جنین محسوب می‌شود.

وی با اشاره به اینکه مجموعه نفس یکی از مجموعه‌های اثرگذار در همدان بوده است، افزود: در این مجموعه موفقیت‌های زیادی در بحث جلوگیری از سقط جنین به دست آمد.

دبیر قرارگاه و مجمع مردمی جمعیت استان همدان ادامه داد: هوشیارسازی و شبکه سازی از دیگر اهداف جبهه مردمی همدان در بحث جمعیت است که در دوسال گذشته به خوبی در راستای این اهداف حرکت کردیم.

قاسمی با بیان اینکه هیچ هدفی بدون شبکه‌سازی، عملیاتی و اجرایی نمی‌شود، گفت: اولین هدف در عرصه سه‌گانه جمعیتی استان همدان، شبکه‌سازی بود که به خوبی به آن ورود کردیم و علوم پزشکی همدان و مجوعه ادارات یاری‌گر ما بودند.

وی با اشاره به اینکه برای هوشیارسازی جامعه از قشر نخبه، فرهنگی و اساتید دانشگاه کمک گرفته شد، تصریح کرد: کسانی که دغدغه جمعیت را دارند در کنار ما فعالیت می‌کنند و خوشبختانه افراد بسیار خوشنامی هستند که حتی مدارک علمی در سطح دکتری دارند.

دبیر قرارگاه و مجمع مردمی جمعیت استان همدان خاطرنشان کرد: بیش از ۱۷ نفر با مدرک دکتری به موضوع جمعیت می‌پردازند که صاحبان کرسی‌های خوب و مخاطبین زیادی هستند و حتی بیش‌از ده هزار نفر دنبال کننده دارند، خوشبختانه با وورد این افراد به موضوع جمعیت موج خوبی در بحث آگاه‌سازی و هوشیارسازی به راه افتاد.

قتل سالانه حدود ۴۰۰ هزار جنین در کشور

قاسمی با بیان اینکه با ایجاد تشکل‌ها موضوع قتل جنین با محوریت جلوگیری از قتل جنین مطرح شد، گفت: با توجه به آمار غیر رسمی در کشور اسلامی ما روزانه بین ۷۰۰ تا ۲ هزار قتل جنین ثبت می‌شود.

وی با اشاره به اینکه برای جلوگیری از قتل جنین در کشور نیازمند ورود نخبگان فرهنگی و اساتید دانشگاه‌ها هستیم، افزود: هم‌افزایی مردمی در کنار ورود همگانی اقشار باید در کنار یکدیگر برای این هدف تلاش کنند و تا وقتی دغدغه این موضوع همگانی نشود به نتیجه نمی‌رسیم.

دبیر قرارگاه و مجمع مردمی جمعیت استان همدان ادامه داد: در قرآن کریم، سقط جنین به عنوان قتل مطرح شده است، شی‌ء انگاری درباره جنین که امروز در دنیا و کشورمان شاهد آن هستیم موضوع مهمی است و انجام دهندگان این کار خود را اینگونه قانع می‌کنند که چیزی را به عنوان زائده دفع می‌کنند و هنوز موجودیت انسانی ندارد.

قاسمی ادامه داد: این واقعیت نیست، واقعیت بسیار تلخ است، اگر تعداد کشته شده‌های قتل جنینی را میانگین هزار نفر در نظر بگیریم در یک‌سال حدود ۴۰۰ هزار نفر در کشور ما کشته می‌شوند و همه آن‌ها موجوداتی معصوم و بی‌گناه هستند ک هیچ فریادرسی ندارند.
دبیر قرارگاه و مجمع مردمی جمعیت استان همدان در پایان با تأکید بر اینکه با حضور مردم در تشکل‌های مردم نهاد باید قدمی در راستای جلوگیری از قتل جنین برداریم، گفت: امروز موضوع جمعیت خصوصا در همدان یک چالش جدی محسوب می‌شود.

همدانی‌ها حوصله بچه‌داری ندارند

حجت الاسلام و المسلمین علی گودرزی نیز در اختتامیه رویداد ملی جوانی جمعیت در سال گذشته با بیان اینکه اگر امروز فکری به حال مسئله جمعیت نکنیم، دیگر قابل جبران نیست، گفت: مسئله جوانی جمعیت، آینده اقتصادی ایران را رقم می‌زند.

دبیر وقت رویداد ملی جوانی جمعیت افزود: طبق تحقیقات انجام شده همدانی‌ها حوصله بچه‌داری ندارند و همدان جز استان سی‌ودوم در کشور است.

تلاش برای افزایش جمعیت کشور، حسنه‌ای ماندگار

مسئله رشد جمعیت بدون اعتقاد جمعی به ثمر نمی‌نشیند و لازمه آن تبیین در جامعه است.
مقام معظم رهبری از تلاش در حوزه جمعیت و افزایش نسل به عنوان یک حسنه‌ی ماندگار یاد کردند و اگر آحاد جامعه خصوصا مسئولان به همین یک نکته توجه کنند قطعا با تلاشی مضاعف برای حمایت از خانواده و افزایش جمعیت اقدام می‌کنند.

اگر قوانین حمایت از خانواده و جوانی جمعیت به درستی و با دقت اجرایی شود و در کنار آن گروه‌ها با کار تمیز تشکیلاتی به تبیین مسئله جوانی جمعیت برای داشتن کشوری قدرتمند بپردازند، فاصله زیادی با پدیده هولناک پیری جمعیت خواهیم گرفت.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه