اخبار داغ

«عصر همدان» گزارش می‌دهد؛

اشتغال و تولید اولویت اصلی مجلس دوازدهم

اشتغال و تولید اولویت اصلی مجلس دوازدهم
بی‌شک امروز اشتغال و تولید مهم‌ترین اولویت در کشور است و وضعیت اقتصادی مردم در سال‌های اخیر به‌شدت دچار افت شده انتظار است که در دوره جدید مجلس شورای اسلامی اولویت‌ها و برنامه‌ریزی‌ها در این زمینه باشد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از پایگاه خبری تحلیلی «عصر همدان»؛ با برگزاری مرحله دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی چهره ۴۵ کاندیدای دیگر مجلس شورای اسلامی مشخص شد تا کرسی‌های بهارستان در دوازدهمین دوره تکمیل شود.

در این دوره تغییرات گسترده‌ای در بین نمایندگان مجلس شورای اسلامی صورت‌گرفته است و بیش از ۱۶۰ صندلی مجلس دچار تغییر شد به نحوی تعدادی نماینده دوره یازدهم در انتخابات موفق به کسب آرای مردمی نشدند و از راهیابی به ساختمان بهارستان باز ماندند.

شهرستان ملایر دارای دو نماینده در مجلس شورای اسلامی است که در انتخابات اسفندماه حجت‌الاسلام‌والمسلمین احد آزادی‌خواه با کسب ۲۲ هزار و ۸۹۷ رأی به‌عنوان نماینده نخست ملایر به مجلس دوازدهم راه یافت.

اما تکلیف کرسی دوم ملایری‌ها در بهارستان به مرحله دوم انتخابات کشیده شد و حسین احمدی با کسب ۱۶ هزار و ۶۸۷ رأی و احمد آریایی‌نژاد با کسب ۱۵ هزار و ۳۶۰ رأی باید به‌عنوان کاندیداهای مرحله دوم بار دیگر در اردیبهشت با هم به رقابت می‌پرداختند.

با برگزاری انتخابات در ۲۱ اردیبهشت‌ماه احمد آریایی‌نژاد با کسب ۳۵ هزار و ۳۷۴ رأی توانست بر رقیب خود پیروز شود و رأی اعتماد مردم برای حضور در مجلس را به دست آورد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین احد آزادی‌خواه و احمد آریایی‌نژاد دو نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی دوره دوازدهم هستند و که نکته قابل‌توجه سابقه حضور هر دو در ادوار مجلس است.

آزادی‌خواه برای سومین دور متوالی کرسی‌نشین بهارستان شده است آریایی‌نژاد نیز سابقه حضور در دوره نهم مجلس شورای اسلامی را در کارنامه خود دارد.
* مجلس آینده یک گام جلوتر از دوره یازدهم خواهد بود

نخستین نماینده منتخب مردم ملایر در دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار ما با اشاره به برگزاری انتخابات مرحله دوم و حضور پرشور مردم گفت: با انتخاب ۴۵ نفر نماینده در مرحله دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی صندلی‌های بهارستان تعیین تکلیف شد و از هفتم خردادماه دور جدید مجلس شورای اسلامی کار خود را آغاز می‌کند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین احد آزادی‌خواه با بیان اینکه مجلس شورای اسلامی آینده یک گام جلوتر از دوره یازدهم خواهد بود، عنوان کرد: در این دوره بیش از صد نفر از نخبگان و چهره‌های جوان و جدید به مجلس اضافه شده که با حضور تعدادی از مجربین و نماینده‌های ادوار مجلس را داشته ترکیبی قابل‌اعتماد را در این دوره تشکیل می‌دهد.

وی گفت: امید است این دوره از مجلس شورای اسلامی با فهم مشترک از مشکلات مردم و مسائلی که در کشور وجود دارد به سمت حل مسائل گام برداشت .

* اشتغال مسئله مهم روز کشور است

نماینده منتخب مردم ملایر در دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی با اشاره به دغدغه‌های مجلس شورای اسلامی آینده بیان کرد: امروز اشتغال مسئله مهمی است که مردم و خانواده‌ها با آن درگیر هستند.

وی گفت: اشتغال مسائل مهمی را دربرگرفته که یک از مهم‌ترین موارد آن تولید و سرمایه‌گذاری است.

آزادی‌خواه افزود: به‌تبع کشور در شهرستان ملایر نیز اشتغال از مهم‌ترین خواست‌ها و دغدغه‌های مردم است که اگر بخواهیم باید به این امر توجه کرد.

* زمینه اشتغال جوانان باید فراهم شود

وی با بیان اینکه باید به جهانی‌شدن انگور و منبت توجه بیشتری داشته باشیم، تصریح کرد: باید به فضای شهرستان و استعدادهای حوزه تولید و اشتغال توجه کنیم تا زمینه‌های اشتغال جوانان را فراهم کنیم.

* قصد حضور در کمیسیون اصل ۹۰ را دارم

نماینده منتخب مردم ملایر در دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سؤال علاقه برای حضور در کمیسیون‌های تخصصی مجلس شورای اسلامی گفت: من بین دو کمیسیون برنامه‌وبودجه و اصل ۹۰ تأمل می‌کنم و چرا که کمیسیون اصل نود تخصصی‌ترین کمسیون نظارتی است که می‌توان در آن فعالیت داشت.

وی بیان کرد: اصلی‌ترین توقع مردم از مجلس شورای توجه به وظیفه نظارتی است که در کمیسیون اصل ۹۰ می‌توان به این خواسته مردم تحقق بخشید.

* مجلس کارآمدتر می‌شود

دیگر نماینده منتخب مردم ملایر در دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار ما با اشاره به ویژگی‌های مجلس این دوره گفت: در این دوره ترکیب مجلس جوان‌تر شده است و در کنار نیروهای کارآمد قبلی امید است فضا به سمت کارآمدتر شدن مجلس پیش رود.

* اشتغال و افزایش تولید اولویت اصلی مجلس آینده است

احمد آریایی‌نژاد با بیان اینکه باید هیئت‌رئیسه مجلس تشکیل شود و برنامه‌ریزی اولویت‌ها مشخص شود، عنوان کرد: قطعاً اشتغال و افزایش تولید اولویت مهم در دوره دوازدهم مجلس شورای اسلامی است

وی افزود: باتوجه‌به ظرفیت‌های خدادادی کشور باید طرح و برنامه صحیح برای پیشرفت استفاده از این ظرفیت‌ها برنامه‌ریزی شود.

نماینده منتخب مردم ملایر در دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی با اشاره به سابقه حضور خود در ساختمان بهارستان عنوان کرد: تجربه گران به دست می‌آید و آشنایی با شرایط مجلس در راستای پیشبرد کارها قطعاً مؤثر خواهد بود.

* تغییر دولت می‌تواند چالشی برای مجلس باشد

وی با بیان اینکه یک سال و نیم از عمره دولت باقی‌مانده است عنوان کرد: یکی از مسائلی که می‌تواند این دوره از مجلس شورای اسلامی را به چالش بکشد بحث انتخابات ریاست‌جمهوری است.

آریایی‌نژاد افزود: این دولت توانسته کارآمدی خود را داشته باشد که می‌تواند با ادامه کار نقشی مهم در کشور داشته باشد در آن سو نیز نگرانی دولت بعدی در صورت تغییر در این دوره وجود دارد.

وی عنوان کرد یکی از انتقادات جدی به برخی از دولت‌ها این است که گاهی با تغییر دولت و مجلس مسیر راه عوض می‌شود و این اقدام بیهوده است و وقتی برنامه مدون در کشور وجود داشته باشد و نباید به دنبال تغییر ریل‌گذاری بود چرا که قطعاً کشور ضرر می‌کند.

نماینده منتخب مردم ملایر در دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید در این دوره از مجلس از قشر گرایی و تفکر گروه خاص عبور کرد و باید فراجناحی عملکرد کرد، گفت: باید دست در دست یکدیگر و با وحدت به دنبال حل مشکلات کشور و تقویت تولید و کارآفرینی بود.

وی تأکید کرد: باید با عقلانیت و کار کارشناسی و با برنامه‌ریزی صحیح حول محور برنامه‌ها و اهداف نظام و انقلاب و با وحدت کار را در کشور پیش برد.

نماینده منتخب مردم ملایر با بیان اینکه اولویت اصلی شهرستان ملایر در این دوره مجلس شورای اسلامی قطعاً اشتغال است تأکید کرد: پس از حضور در مجلس در بین مردم بوده؛ اما مشکلات را همراه مردم لمس کردم قطعاً امروز توجه به معیشت اصلی‌ترین مسئله مردم است.

* علاقه حضور در کمیسیون بهداشت و فرهنگی دارم

آریایی‌نژاد در پاسخ به سؤال علاقه برای حضور در کمیسیون‌های مجلس عنوان کرد: باتوجه‌به سابقه و تخصص قطعاً نگاه اول من به کمیسیون بهداشت و درمان است.

وی افزود: باتوجه‌به سابقه‌ای که در بحث معلمی نیز دارم به کمیسیون فرهنگی و یا اجتماعی نیز توجه دارم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «عصر همدان» دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی از ۷ خردادماه با ۲۸۶ نماینده خود را آغاز می‌کند.

مردم ایران اسلامی همواره با حضور به‌موقع دین خود را به انقلاب ادا کردند ر اسفندماه شاهد حضور پرشکوه مردم پای صندوق‌های رأی در مرحله نخست دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی بودیم و این حضور در اردیبهشت نیز تکرار شد.

کمترین توقع مردم از نماینده‌هایی که از حوزه انتخابی خود به مجلس راهی می‌کنند توجه به خواسته‌ها و اولویت‌های کشور و حرکت در راستای اعتلای انقلاب است.

همان‌گونه که دو نماینده منتخب مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی عنوان کردند بی‌شک امروز اشتغال و تولید مهم‌ترین اولویت در کشور است.

وضعیت اقتصادی مردم در سال‌های اخیر به‌شدت دچار افت شده انتظار است که در دوره جدید مجلس شورای اسلامی اولویت‌ها و برنامه‌ریزی‌ها در این زمینه باشد.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه