اخبار داغ

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان کرمان:

نگاه اسلام به دختر، نگاه کرامت‌گونه‌ای است

نگاه اسلام به دختر، نگاه کرامت‌گونه‌ای است
رئیس سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان کرمان گفت: نگاه اسلام به زن و دختر، نگاه کرامت‌گونه‌ای است که از حضرات معصومین علیهم‌السلام برای ما رسیده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی حسنی در گفتگو با خبرنگار گروه فرهنگی پایگاه خبری «راه آرمان»؛ ضمن گرامیداشت و تبریک ایام دهه کرامت، میلاد با سعادت حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله‌علیها و میلاد امام رضا علیه‌السلام با طرح این سوال چرا روز میلاد حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها روز مقام دختر نام‌گذاری شده است، گفت: با نگاه به آموزه‌های دینی، به دختران سفارش ویژه‌ای شده است.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان کرمان ادامه داد: دختران شخصیتی هستند که امام موسی کاظم علیه‌السلام فرموده‌اند «برای هر مردی سعادت است که دختر داشته باشد».

وی ابراز کرد: نگاه ویژه اسلام به زن و دختر، نگاه خاص و ویژه‌ای است که این نگاه دور از ابزار بودن زن و دختر است؛ اینکه دختر و زن مسلمان نباید خود را ابزاری برای رسیدن به مطالمع دیگران قرار دهد.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسنی تأکید کرد: نگاه اسلام به زن و دختر، نگاه کرامت‌گونه‌ای است که از حضرات معصومین علیهم‌السلام برای ما رسیده است؛ حضرت فاطمه، زینب کبری و حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها، شخصیت‌هایی بودند که زن اصیل اسلامی را معرفی کرده‌اند.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان کرمان اظهار کرد: نگاه اسلام به زن این است که خداوند مقام‌های متعددی به زن عنایت کرده، مقام همسر بود، مادر بودن، دختر بودن و این نعماتی است که خداوند متعال به زن عنایت کرده است و این شخصیت حقیقی زن را می‌رساند و امیدواریم بتوانیم به شیوه زندگانی حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله‌علیها نگاه کنیم.

وی تصریح کرد: حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله‌علیها، تنها بانویی است که از حجت خدا برای ایشان، زیارت‌نامه رسیده و این مهم نشان از جایگاه والای بانوی بزرگوار اسلام دارد؛ مقام‌هایی که از حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله‌علیها در روایات نقل‌شده، مقام شفاعتی است که در زیارت ایشان داریم و در روایات متعدد نیز آمده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسنی اظهار کرد: امام صادق علیه‌السلام فرمودند «خدا داراى حرمى است كه آن مكّه است، و پيامبرش هم حرمى دارد كه مدينه است، و اميرالمؤمنين هم حرمى دارد كه كوفه است، و ما هم داراى حرمى هستيم كه قم است، و به‌زودى بانويى از فرزند من آنجا دفن مى‌شود كه نامش فاطمه است، هركسى او را زيارت كند بهشت بر او واجب مى‌شود.»

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان کرمان عنوان کرد: به‌واسطه حضور امام رضا علیه‌السلام خراسان، فرزندان امام موسی کاظم علیه‌السلام به شوق دیدار امام رضا علیه‌السلام پا به ایران ما گذاشتند اما دشمنان قسم‌خورده اهل‌بیت علیهم‌السلام، قرآن و معارف دین نگذاشتند آن‌ها از گزند حوادث جان سالم به‌در ببرند.

وی گفت: اگر حرم احمد‌ابن موسی‌ در شیراز جایگاه حساس و ویژه نداشت، شاهد این نبودیم که گروهک‌های تروریستی داعش علناً در این حرم حضور پیدا کنند و مردم را به‌ خاک و خون بکشند و این حرم را به فکر خیال واهی خود ناامن کنند؛ هجوم و حمله داعشی‌ها به حرم شاهچراغ نشان از ویژگی خاص و برجسته احمد‌ابن موسی‌ علیه‌السلام دارد که این‌گونه داعشی‌ها می‌خواستند عدوات خود را به این خاندان با عظمت نشان دهند.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسنی خاطرنشان کرد: فخر ما ایرانیان امام رضا علیه‌السلام است و ما زیر پرچم این امام همام ارتزاق داریم و از برکات ایشان استفاده می‌کنیم و حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها و احمد‌ابن‌موسی علیه‌السلام از این قاعده مستثنی نیستند و امیدواریم با الگوگیری و الگوپذیری از ائمه معصومین علیهم‌السلام در مسیر اهل‌بیت علیهم‌السلام قرار بگیریم.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه