اخبار داغ

رئیس قوه قضائیه:

اقتصاد و تولید اولویت‌های کشور هستند

اقتصاد و تولید اولویت‌های کشور هستند
رئیس قوه قضائیه در اجلاسیه شهدای طلاب و روحانی کهگیلویه و بویراحمد گفت: اولویت‌های کشور نظیر اقتصاد و تولید است که در این راستا باید تلاش شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ از صبح زاگرس رئیس قوه قضائیه صبح امروز در اجلاسیه شهدای طلاب و روحانی کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج با تبریک دهه کرامت گفت: توفیقی حاصل شد تا در جمع مردم ولایتمدار، انقلابی و شهیدپرور کهگیلویه و بویراحمد حاضر شوم.


حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای با اشاره به این که این اجلاسیه‌ها بسیار باارزش هستند ادامه داد: روحانیت برای هدایت بشر قدم برداشته و برمی‌دارند  انبیا از جنس مردم بودند و برای هدایت مردم مبعوث شدند.


وی با بیان اینکه در زمان غیبت امام زمان(عج) هدایت مردم بر عهده روحانیت است، عنوان کرد: این به این معنا نیست که بقیه مسئولیت ندارند و تلاش نمی‌کنند؛ در عصر ما امام خمینی (ره) با علم و آگاهی و مسئولیت در برابر اسلام، انقلابی عظیم برپا کردند و آثار این انقلاب هر روز ابعاد وسیعی پیدا می‌کند.

رئیس دستگاه قضا بابیان اینکه خداوند وعده جهاد داده است، گفت: عظمت و شکوهی که امروز جمهوری اسلامی دارد به دلیل عمل به وعده الهی است.

محسنی اژه‌ای قدرت ایران اسلامی را اول به خاطر حمایت مردم از ولایت دانست و گفت: دشمنان برای براندازی اسلام همه توان خود را به کار گرفتند، اما با اتکا به خداوند و رهبری فرزانه آن‌ها هیچ‌وقت به اهداف خود نرسیدند.

وی بابیان اینکه امروز همه دشمنان در برابر انقلاب اسلامی ایران سر تعظیم فرود آوردند، افزود: آن‌ها بعد از ناکامی در برابر جمهوری اسلامی ایران در تلاش هستند تا موسسه‌ها و اتاق‌های فکر خود را برای برنامه‌ریزی‌های جدید به‌کارگیرند.

رئیس دستگاه قضا با اشاره به اینکه امروز انقلاب اسلامی ایران در حال صادر شدن به مناطق مختلف دنیا است، گفت: امروز ارتشی بین‌المللی از سراسر دنیا در حمایت از مظلوم تشکیل شد که اهداف و سیاست‌های جدیدی را از استکبار مطالبه می‌کنند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین اژه‌ای بابیان اینکه عملیات وعده صادق نمونه بارزی از ایثارگری‌ها و فداکاری‌های شهدا و پای‌کار بودن مسئولان و مردم در دفاع از آرمان‌های نظام است اضافه کرد: در این عملیات به‌خوبی همه هیمنه رژیم صهیونیست در هم کوبیده شد.

وی افزود: حدود هفت ماه است که رژیم صهیونیستی در حال بمباران مردم غزه است این در حالی است که آمریکا و بسیاری از کشور‌های دیگر نیز در این جنایت اسرائیل را همراهی می‌کنند.

محسنی اژه‌ای در بخش دیگری از صحبت های خود گفت: استان کهگیلویه و بویراحمد با وجود مساحت کوچک حدود ۲ هزار شهید، چند هزار ایثارگر و آزاده دارد، در تریبون و رسانه‌ها القائات و شبهه های مختلفی مطرح می شود اما باید نسل گذشته روایتگر و تبیین کننده مجاهدت و تلاش‌ها و رفع کننده شبهات باشند.

وی ادامه داد: در جنگ تحمیلی حضور کشورهای مختلف، انواع تجهیزات، اشراف اطلاعاتی دشمن و ستون پنجم در کشور اما دچار شکست شدند، بعداز جنگ تحمیلی تحریم اقتصادی، جنگ نرم، محاصره اقتصادی و عملیات ایذایی داشتند اما شکست خوردند، آن ها با ایجاد مانع در تولید کشور و از بین بردن وحدت و انسجام کشور امید به شکست کشور دارند اما در هر کجا گوش به فرمان ولی بودیم موفق شدیم زیرا اولویت های کشور نظیر اقتصاد و تولید مطرح شده است تا در این راستا تلاش شود.

رئیس دستگاه قضاء ادامه داد: دشمن با کمرنگ کردن عفاف و حجاب و همچنین ارزش های فرهنگی به دنبال تضعیف باورهای کشور است و بیکار ننشسته است، امروز روحانیت معظم با روحانی ۲۰ الی ۴۰ سال پیش متفاوت است، امروز مردم انتظار دارند روحانیت همچون گذشته هدایت معنوی و تبیینی داشته باشد و دارای بصیرت و آگاهی و دارای شئون و قداست مورد تاکید باشد زیرا دشمن برای این موضوع برنامه دارد و اگر یک روحانی دچار لغزش شود آن را به پای نظام و انقلاب می‌نویسند، روحانیت باید حرف مردم و زبان گویای آنها برای مشکلات مردم و خدمات نظام باشند و امروز همانند  امثال بنده که در این لباس هستند وظیفه نقش آفرینی دارند و باید بدانیم در فشار تحریمی و اقتصاد دچار مشکلات هستند، مردم ما در حوزه مسکن گلایه دارند و مسئولان حاضر باید بدانند موضوعات غیراولویت را کنار بگذارند و دغدغ خدمت و رفع مشکلات مردم را داشته باشیم، مردم در مقاطع مختلف امتحان خود را پس داده‌اند و همه ما وظیفه داریم در راستای حل این مشکلات گام برداریم.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه