اخبار داغ

استاد حوزه و دانشگاه بیجار:

دهه کرامت فرصت جهاد تبیین الگوی اهل‌بیت برای زندگی است

دهه کرامت فرصت جهاد تبیین الگوی اهل‌بیت برای زندگی است
استاد حوزه و دانشگاه گروه معارف بیجار گفت: دهه کرامت فرصتی عالی برای جهاد تبیین الگوی اهل‌بیت برای زندگی امروزی است که اگر درست به نسل جدید منتقل شود، آسیب‌های اجتماعی به‌شدت کاهش می‌یابد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مهدی کاکاخانپور استاد حوزه و دانشگاه گروه معارف در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «کردتودی»، اظهار داشت: دهه کرامت نعمتی است که در روزهای آن می‌توان با این دید نگاه کرد که فرصتی مناسب در اختیار داریم برای پیوند نسل امروزی با آموزه‌های غنی اسلام است.

استاد حوزه و دانشگاه بیجار افزود: در دهه کرامت می‌آموزیم که بابصیرت دینی و بهره‌گیری از سیره رفتاری، علمی و عملی حضرت معصومه (س) در حق برادرش عزیزشان حضرت امام رضا (ع)، خانواده و اهل آن چه جایگاه ویژه‌ای دارند.

وی تأکید کرد: جشن‌هایی که به نام دختران و گرامیداشت دهه کرامت را می‌توان به این هدف اشاره کرد که در این ۱۰ روز اسراری خفته است که زمینه‌ساز فرهنگ، دین و آموزه‌های عالی اهل‌بیت رضوی است.

وی با اشاره به اینکه هرچه بیشتر مردم با دهه کرامت ارتباط برقرار کنند و به جایگاه ارزشمند زن در جامعه توجه کنند، گفت: اگر این ارتباط تقویت شود، فتنه برهنگی و آوارگی زنان در رسانه‌های دشمن بی‌اعتبار خواهند شد.

کاکاخانپور اظهار کرد: در سیره اهل‌بیت رضوی و دهه کرامت به‌درستی، زن جایگاه رفیعی دارد و شان و منزلتی که برای این جایگاه قایل هستند، می‌تواند به بهترین الگوی رفتاری و اخلاقی جوانان تبدیل شود.

استاد حوزه و دانشگاه بیجار با تأکید بر اینکه میلاد حضرت معصومه (س) و امام رضا (ع) یک اصل مهم در پیرامون مقام دختر در جامعه است، توضیح داد: حضرت امام رضا (ع) فرمودند: «کسی که خواهرم معصومه (س) را در قم زیارت کند، مرا زیارت کرده است، این فرموده به جایگاه عظیم خواهر در حق بردار اشاره دارد.

وی ادامه داد: اگر بانوان و دختران جامعه امروزی عفت، حجاب، پاک‌دامنی را که دستور صریح اسلام است و بانوان بزرگ اهل‌بیت پیامبر (س) با عشق و علاقه‌ای که به آن نشان دادند، می‌توان راهگشای رهایی زن از چنگال شیاطینی باشد که زن را فقط برای لذت جنسی خواهان هستند.

کاکاخانپور اظهار داشت: در دنیای غرب که اصالت و فرهنگ خود را به‌عمد گم‌کرده است، زن را به ابزاری بی‌هویت برای افزایش میل جنسی تبدیل کرده و برای این فکر شیطانی خود چشم طمع به کشورهای اسلامی بسته‌اند.

وی توضیح داد: در دهه کرامت می‌توان این موضوع مهم را به انسان یادآوری کرد که جایگاه واقعی و ارزشمند زن در سیره اهل‌بیت به معنای واقعی خود رسیده است و در غرب به یک ابزار تنزل یافته تبدیل شده است.

استاد حوزه و دانشگاه بیجار گفت: دهه کرامت ماهیت و حقیقتی است که دین مبین اسلام برای اشرف مخلوقات خود قرار داده است و در دنیای که غرب آن را به سیاهی می‌کشاند، روشنایی است بی‌انتها که به‌سادگی می‌توان آن را دید.

وی با بیان اینکه در جامعه نباید فرهنگ رضوی را فقط به دهه کرامت محدود کرد و با اقدامات مناسب و طراحی برنامه‌های مناسب، این مهم را در جامعه گسترش داد، گفت: جمهوری اسلامی ایران با نگاه برابری حقوق زن و مرد در کمالات انسانی و ارزش‌های زنان، نگاه ابزاری به این جایگاه نهی کرده و همواره سفارش دارد که بانوان با حفظ عفاف و حجاب، به جایگاه ارزش‌های الهی و اجتماعی خود برسند.

کاکاخانپور توضیح داد: در دهه کرامت، ابعاد عظمت شخصیت امام رضا (ع) و خواهر ایشان حضرت فاطمه معصومه (س) الگوی بسیار خوبی دختران جامعه است، بانوانی که در طول تاریخ تأثیرگذار بودند.

وی ادامه داد: حضرت فاطمه زهرا (س) و حضرت معصومه (س)، نشان دادند که می‌توان با رعایت کامل حجاب و عفاف، الگوی مناسبی برای همه دختران و بانوان باشند تا هم زمینه رشد جامعه را ایجاد کنند و هم زمینه پرورش فرزندان آینده‌ساز را فراهم آورند.

استاد حوزه و دانشگاه بیجار اظهار کرد: سیره زندگی اهل‌بیت پیامبر اسلام (ص) می‌تواند تربیت جامعه را به نحوی هدایت و راهنمایی کند که نسل‌های آینده کشور برای رفع مسائل و مشکلات کشور، الگو و روشی مطمئن داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه دهه کرامت زمینه‌ساز مفاهیم ارزشمند و جامعه پرور است، افزود: دهه کرامت فرصتی برای تبیین معارف قرآنی، نشر معارف رضوی و ترویج سیره و فرهنگ اهل‌بیت (ع) است.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه