اخبار داغ

در گفتگو با «تیتر یک» مطرح شد:

آنفلوآنزا، کووید‌۱۹ و سرماخوردگی، بیماری‌های بهاری البرز

آنفلوآنزا، کووید‌۱۹ و سرماخوردگی، بیماری‌های بهاری البرز
رئیس اورژانس البرز گفت: آنفلوآنزا، کووید ۱۹ و سرماخوردگی در البرز شایع هستند، اما روندی افزایشی ندارند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ احمد مهدوی در گفتگو با خبرنگار گروه دانش پایگاه خبری تحلیلی «تیتر یک»، گفت: در فصل بهار بیماری‌های تب‌دار و بثوری روندی افزایشی در استان دارند.


رئیس اورژانس البرز با اشاره به اینکه روند آنفلوآنزا، کووید ۱۹ و سرماخوردگی در البرز افزایشی نبوده و کاهشی است، افزود: مراکز دیده وری فعال است.


وی اظهار داشت: تعداد موارد بستری و مراجعات سه بیماری مذکور کاهشی است اما بیماری‌های تب و بثوری مانند آبله مرغان در استان البرز مشاهده می‌شود.


مهدوی با اشاره به تعدد گزارش‌های آبله مرغان در فصل بهار، تصریح کرد: مردم باید توصیه‌های بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و اورژانس البرز را رعایت کنند.


رئیس اورژانس البرز ادامه داد: گروه‌های پر خطر اعم از افرادی که داروی خاص مصرف می‌کنند یا سیستم ایمنی پائین‌تری دارند، باید مراقب آبله مرغان باشند.


وی بیماران بدخیم و مادران باردار را از دیگر گروه‌های پر خطر برای بیماری آبله مرغان دانست و گفت: افراد مشکوک به بیماری باید به پزشک مراجعه کنند.


مهدوبی با تأکید بر اینکه مصرف خودسرانه دارو و آنتی بیوتیک در مراحل اولیه آبله مرغان جایگاهی ندارد، افزود: استفاده از دارو باید با تائید پزشک باشد.


رئیس اورژانس البرز اظهار داشت: آبله مرغان در کودکان بیشتر است اما در افراد بزرگسال خود را شدیدتر نشان می‌دهد و یک بار ابتلا فرد را مصون نمی‌کند.


وی با اشاره به اینکه ۱۹۰ بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های البرز بستری هستند، تصریح کرد: این افراد کرونایی قطعی نیستند و بیمار تنفسی قلمداد می‌شوند.


مهدوی گفت: کرونا از روند نگران‌کننده خارج شده و بیماری بومی منطقه محسوب می‌شود به گونه‌ای که همانند سایر بیماری‌های تنفسی باید رفتارمان پیشگیرانه باشد.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه