اخبار داغ

بیش از 300 واحد تولیدی به چرخه تولید بازگشت؛

رئیسی: تولید را محور اقتصاد کشور می‌دانیم/ صنعت چوب و کاغذ از ۴۰۰۰ تن به ۴۵ هزار تن رسیده است

رئیسی: تولید را محور اقتصاد کشور می‌دانیم/ صنعت چوب و کاغذ از ۴۰۰۰ تن به ۴۵ هزار تن رسیده است
رئیس‌جمهور گفت: خوشبختانه در استان مازندران بیش از 300 واحد تولیدی ازجمله کارگاه و کارخانه راکد به چرخه تولید بازگشته‌ است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ آیت‌الله رئیسی در دومین دور از سفرهای استانی هیئت دولت به همراه تعدادی از وزرای دولت وارد ساری در استان مازندران شد. آیت‌الله رئیسی در بدو ورود به استان مازندران، در فرودگاه مورد استقبال حسن یزدانی و سپیده بابایی دو کشتی‌گیر مازندرانی و همچنین همسر یکی از شهدای مدافع حرم قرار گرفت.

رئیس‌جمهور در فرودگاه گفت: کشاورزی، صنعتی، گردشگری، دریا و جنگل و نیروی انسانی کارآمد و مخلص، ظرفیت‌هایی است که بستر رشد اقتصادی در مازندران را فراهم‌ کرده‌اند. پیشینه و قدمت و مفاخر نیز جزو سرمایه‌های مازندران است که در ایران و جهان اسلام می‌درخشند.

وی با اشاره به اینکه نزدیکی مازندران به تهران، زمینه رشد و پیشرفت این استان را فراهم کرده است ادامه داد: در دور اول سفر مصوباتی داشتیم که اقدامات خوبی برای آنها انجام شد و سفر امروز اقدامات دور اول را رصد می‌کنیم تا ببینیم چه نتایجی داشته است. خوشبختانه در این استان بیش از 300 واحد تولیدی ازجمله کارگاه و کارخانه راکد به چرخه تولید بازگشته‌ است.

همچنین سید ابراهیم رئیسی رییس جمهور در ادامه برنامه خود در سفر به استان مازندران در مراسم جشن احیای  ۳۹۵ واحدی راکد تولیدی گفت: بسیار خرسندم  که در واحد تولیدی حضور یافتم‌که به دست توانای کارگران و با تدبیر مدیران تولیدش به ده برابر رسیده است. 

وی افزود: در گذشته صنعت چوب وکاغذ و نساجی به دلایل خاصی که اینجا محل بیانش نیست روز به روز رو به افول بود و تا مرز تعطیلی رفت‌. روزی که به این کارخانه آمدم کارگران دلسوز گلایه‌های زیادی از افزایش واردات بی رویه‌ و بی توجهی به این واحدها داشتند اما امروز این کارخانه تولیدش به ۱۰ برابر رسیده است‌.

 رئیسی ادامه داد: این کارخانه با ۵۰۰ کارگر فعالیت دارد و برای رسیدن به مرز ۱۰۰۰ کارگر هدف گذاری کرده است. رونق تولید و استقلال کشور و خودکفایی در کاغذ جای شکرگذاری دارد. کارگران و مدیران محترم شما افسران و سربازان در میدان هستید که دشمن را ناامید می کند امروز شما در سنگر تولید قرار دارید، تولید شما به کشور استقلال اقتصادی و مقاومتی می بخشد.

وی افزود: به فرموده رهبری ما به اقتصادی نیازمندیم تا با تکانه‌ها تکان نخورد. باید تولیدی داشت که به دست توانای جوانان‌ خودمان رقم بخورد و این در مازندران اتفاق افتاده است. صنعت چوب و کاغذ از ۴۰۰۰ تن به ۴۵ هزار تن رسیده است.

رئیسی همچنین گفت: امروز احیای ۳۹۵ واحد تولیدی در مازندران را جشن می گیریم و باید اولا از خداوند متعال و ثانیا از تک تک شما کارگران عزیز تقدیر و تشکر کنم. تولید را محور اقتصاد کشور می‌دانیم همانگونه که رهبر انقلاب فرمودند تولید اساس کشور است شما هم در همین جهت گام برمی‌دارید.

رئیس جمهور افزود: در سال‌های گذشته برادران و پدران شما در سنگر دفاع از وطن ایستادگی کردند و شهدای عالیقدری که از مازندران داشتیم اما امروز شما از سنگر تولید دشمن را ناامید می کنید و تولید را افزایش می‌دهید و کیفیت می بخشید و نیاز کشور را برطرف می کنید و جلوی واردات بی رویه را می گیرید که اینها نشانه های خوب و ارزشمندی است.

وی در ادامه گفت: باید به بخش‌های مردمی، خصوصی، تعاونی میدان داد تا هرچه می‌توانند در رابطه با جهش تولید ایفای نقش کنند.  این آمادگی وجود دارد در مازندران و استان های شمالی با توجه به زمینه ها و ظرفیت های خوبی که وجود دارد بخش خصوصی فعال‌تر شود و دولت از آنها حمایت خواهد کرد.

شرکت در جشن خودکفایی واحدهای تولیدی و صنعتی راکد استان، دیدار با اقشار مختلف مردمی، افتتاح بیمارستان رازی  قائمشهر، بازدید از روستای الگو و پیشرفت خرماکلا بخشی از برنامه‌های نخستین روز سفر رئیس‌جمهور به استان مازندران است. 

قرار است در جریان این سفر، طرح‌های متعدد در حوزه‌های مختلف عمرانی، مسکن و شهرسازی، بهداشتی مانند نیروگاه زباله‌سوز ساری،  چندین زمین ورزش در بابل و  پارک 500 هکتاری ساری به ارزش 11 هزار و 500 میلیارد تومان به بهره‌برداری برسند.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه