اخبار داغ

رییس آموزش و پرورش استثنایی زنجان:

172مدرسه پذیرا در زنجان نیازمند مناسب سازی است/حدود 3000 دانش آموزش استثنایی در زنجان وجود دارد

172مدرسه پذیرا در زنجان نیازمند مناسب سازی است/حدود 3000 دانش آموزش استثنایی در زنجان وجود دارد
رییس آموزش و پرورش استثنایی استان زنجان با بیان اینکه 172مدرسه پذیرا در استان زنجان وجود دارد که نیازمند مناسب سازی است، گفت: در حال حاضر سه هزار دانش آموز استثنایی در استان زنجان مشغول به تحصیل هستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سهیلا فریقی امروز در گفت و گو با خبرنگار عصر زنجان، اظهار داشت :  ماده 23 از پیمان جهانی حقوق کودک در ارتباط با کودکان معلول اعلام می کند که «کودکان معلول برای برخورداری از یک زندگی مناسب به آموزش و پرورش و مراقبت ویژه ای نیاز دارند» و ماده 27 همین پیمان جهانی به سطح زندگی این افراد اشاره دارد که هر کودک حق دارد از سطحی از زندگی برخوردار بشود که رشد جسمی، ذهنی، روانی و اجتماعی او تأمین بشود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر زنجان,

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش استثنایی استان زنجان با 797 نفر دانش آموز در هفت گروه معلولیت در قالب 15 مدرسه ویژه و هفت کلاس ضمیمه فعالیت می­کند، افزود: با توجه به سیاست های کلان آموزش و پرورش کشور و تعهدات بین المللی مبنی بر آموزش و پرورش تلفیقی فراگیر ، 233 نفر از دانش آموزان با آسیب های بینایی، شنوایی و جسمی حرکتی در مدارس عادی  حضور دارند.

,

رییس آموزش و پرورش استثنایی استان زنجان گفت : هزار و 10 نفر از دانش آموزان مدارس عادی در سطح استان زنجان  تحت پوشش مراکز اختلالات خاص یادگیری هستند و از خدمات آموزشی و توان بخشی ویژه این مراکز زبر نظرآموزش و پرورش استثنایی دریافت می کنند .

,

وی خاطرنشان کرد: برای دانش آموزانی که مستقل مشغ.ل به تحصیل هستند شرایط استاندارد مدرسه لازم است.

,

فریقی با اشاره به اینکه 172 مدرسه عادی استان پذیرای دانش آموز استثنایی است که اصطلاحا به آنها مدرسه پذیرا می گویند، افزود: طبق آخرین آماردر مجموع 390 نفر کارکنان شاغل در آموزش و پرورش استثنایی هستند که 71.1 درصد آنها زن و28.9 درصد مرد هستند.

,

وی با بیان اینکه شاخص های اختصاصی آموزش و پروش استثنایی مورد توافق وزارت آموزش و پرورش در قالب سه بحث اجرایی ایجاد فرصتهای عادلانه آموزشی و پرورشی برای معلولان، ارتقای کیفیت آموزش، توسعه امور پرورشی و تربیت بدنی دانش آموزان با نیازهای ویژه ابلاغ شده است که اجرای آن در استان زنجان در وضعیت رضایت بخشی است، گفت: در مباحث آموزش ویژه و سنجش بدو ورود دبستانی ها و آموزش دانش آموزان پیش دبستانی و آموزش افراد اوتیسم  بالای 94- 95 درصد بوده و این بیانگر اینست که این مجموعه توانسته از عهده وظایف خود برآمده و در کنار اینها خدمات حمایتی نیز از سوی بخش دولتی انجام می گیرد .

,

 رییس آموزش و پرورش استثنایی استان زنجان گفت: سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور در راستای ارائه خدمات توان بخشی و حمایتی به دانش آموزان استثنایی  اقدامات مفید و سودمندی انجام داده است  که نقطه­ی هدف دیگر مباحث پرورشی دانش آموزان استثنایی  در موضوعاتی مثل توسعه فرهنگ نماز و به دنبال آن مبحث تربیت بدنی است که در سطح استان انجام شده است .

,

فریقی خاطرنشان کرد: حضور کودک استثنایی در مدرسه منوط به داشتن سرویس ایاب و ذهاب است و در غیر اینصورت دانش آموزان محروم از تحصیل می شوند و اکثر اولیا قادر به پرداخت هزینه سرویس ایاب ذهاب نمی باشند و این هزینه گزاف بر عهده دولت است و سهم مشارکت سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور 68.6 درصد ، و 16.44 درصد اداره کل آموزش و پرورش استان و 14.95 درصد شورای اسلامی شهر زنجان بوده است .

,

وی گفت : آموزش و پرورش بدون مشارکت نمی تواند با شایستگی اداره بشود که این مشارکت  با اولیا ، خیرین یا سایر دستگاه های دولتی و غیر دولتی محقق می شود.

,

انتهای پیام /

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه