اخبار داغ

نوری:

اصلاح نظام حقوقی بعد از اجرای طرح رتبه‌بندی مطرح است

اصلاح نظام حقوقی بعد از اجرای طرح رتبه‌بندی مطرح است
وزیر آموزش‌وپرورش گفت: بحث اصلاح نظام حقوقی بعد از موضوع ارتقای شایستگی‌ها و توانمندسازی معلمان در اجرای طرح رتبه‌بندی مطرح است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش شامگاه در نشست شورای آموزش‌وپرورش و شورای پشتیبانی سوادآموزی استان سمنان در سالن یادگار امام خمینی (ره) استانداری این استان با بیان اینکه مدارس کانکسی با جمعیت بیش از 10 دانش‌آموز در استان سمنان باید جمع‌آوری شود اظهار داشت: اعتبار لازم به‌منظور جمع‌آوری کلاس‌های کانکسی با جمعیت بالای 10 دانش‌آموز در استان سمنان نیز اختصاص می‌یابد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی با اشاره به نقش مهم آموزش‌وپرورش در جامعه با توجه به گستردگی مخاطبان مستقیم و غیرمستقیمی که دارد بیان کرد: امروز همه نگاه‌ها معطوف به آموزش‌وپرورش است، همان‌طور که در اغتشاشات اخیر نقش بی‌بدیل آموزش‌وپرورش در ارتقای سطح فرهنگی و معنوی جامعه به‌خوبی نمایان شد.

,

وزیر آموزش‌وپرورش با اشاره به اینکه نظام اسلامی مبنای توحیدی دارد و پایه‌های یک اجتماع بر مبانی فرهنگ و معنویت برنامه‌ریزی می‌شود ابراز داشت: این در حالی است که در نظام‌های مادی مبنای همه‌چیز مادیات است.

,

نوری طرح رتبه‌بندی معلمان را مربوط به ارتقای سطح سواد و کیفیت‌بخشی به آموزش معلمان و رقابت در این حوزه دانست و خاطرنشان کرد: بحث اصلاح نظام حقوقی بعد از موضوع ارتقای شایستگی‌ها و توانمندسازی معلمان در اجرای طرح رتبه‌بندی مطرح است.

,

وی با اشاره به نگاه عدالت‌محور دولت سیزدهم در امر توسعه و تجهیز فضاهای آموزشی عنوان کرد: در این راستا پیگیری به جهت تخصیص اعتبارات‌ محرومیت‌زدایی، تجهیزات مناطق محروم، ملی استانی، سرمایشی گرمایشی،‌ تخریبی و... استان انجام خواهد شد.

,

وزیر آموزش‌وپرورش تخصیص گریزی نیز به برخی پروژه‌های نیمه‌تمام آموزش‌وپرورش در استان سمنان زد و با اشاره به مطالبه مردم و مسئولان استان سمنان در خصوص اتمام عملیات اجرایی احداث ساختمان اداره کل آموزش‌وپرورش استان سمنان گفت: اعتبار لازم به‌منظور تکمیل ساختمان در حال احداث ساختمان آموزش‌وپرورش استان در سال جاری و سال آینده تخصیص می‌یابد.

,

نوری با اشاره به رتبه مناسب سمنان و جایگاه آن در موضوع سوادآموزی در بین همه استان‌های کشور، بر لزوم ریشه‌کن شدن کامل بی‌سوادی در این استان تأکید و تصریح کرد: در این زمینه اعتبار لازم برای تهیه و تدوین اطلس بی‌سوادی و برنامه‌ جامع ریشه‌کنی بی‌سوادی استان سمنان اختصاص می‌یابد.

,

وی با بیان اینکه نرخ بازگشت سرمایه در دوره ابتدایی به‌صورت آنی بیش از 15 درصد است، افزود: در آموزش ابتدایی باید شاکله‌های دانش‌آموزان ازنظر توانایی‌های شناختی، پژوهشی، آموزشی و ... به‌خوبی تقویت شود.

,

وزیر آموزش‌وپرورش با تأکید بر لزوم توجه به آموزش مهارت‌های پایه برای دانش‌آموزان بیان کرد: مهارت پایه در دوره آموزش عمومی برای دانش‌آموزان ما به فرهنگ‌ برای آنان تبدیل نشده است و باید برای تقویت مهارت‌های پایه در دانش‌آموزان تلاش کنیم.

,

نوری با اشاره به بهره‌وری و بازدهی بالای آموزش‌وپرورش در بخش اقتصادی و "اقتصاد آموزش" ادعا کرد که آموزش‌وپرورش بعد از بخش معدن، نسبت به مصرف واسطه خود، بازدهی بیشتری دارد.

,

 

,

سمنان آماده میزبانی از اردوهای کشوری است

,

استاندار سمنان نیز در این نشست با بیان اینکه استان ما ظرفیت برگزاری اردوهای کشوری را دارد گفت: بیش از 130 هزار دانش‌آموز در استان سمنان وجود دارد به همین منظور درصد افراد تحصیل‌کرده در استان از میانگین کشوری بالاتر است.

,

سیدمحمدرضا هاشمی با اشاره به اینکه 200 میلیارد تومان از محل اعتبارات سفر ریاست جمهوری برای استان سمنان در نظر گرفته‌شده است، ابراز داشت: بیش از 94 پروژه در دست اجرا و در حال تکمیل است.

,

وی از وجود 334 مدرسه تخریبی در استان سمنان خبر داد و با تأکید بر اینکه این مدارس برای بازسازی نیازمند حمایت خیرین است؛ نقش‌آفرینی هرچه بیشتر خیرین مدرسه‌ساز در این امر را خواستار شد.

,

استاندار سمنان در ادامه خاطرنشان کرد: سمنان معین پایتخت به‌منظور طرح هدفمندی یارانه‌ها است و می‌توان از این ظرفیت برای توسعه گردشگری استان و برگزاری اردوهای کشوری بهره برد.

,

هاشمی از وجود 856 اثر میراث فرهنگی در استان خبر داد و اظهار داشت: برگزاری این رویدادها فرصت خوبی برای شناسایی این آثار تاریخی است.

,

وی با بیان اینکه استان سمنان به جهت پراکندگی جمعیت در توزیع عادلانه با مشکلات اعتباری مواجه است، گفت: اعتبار دانست و افزود: برای مثال برای رساندن مصالح ساختمانی به بیارجمند از مرکز استان نیاز است تا هزینه‌های هنگفتی لحاظ شود و این مسئله باید در بودجه استانی رد نظر گرفته شود

,

استاندار سمنان با اشاره به پهناور بودن این استان و تراکم بسیار پایین جمعیت و افزایش هزینه‌ها برای خدمت‌رسانی به مردم در این شرایط عنوان کرد: باید در توزیع اعتبارات آموزش‌وپرورش در سطح ملی، شاخص پراکندگی و وسعت استان نیز در نظر گرفته شود.

,

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان سمنان نیز ضمن ارائه گزارشی از آخرین وضعیت عملکردی این اداره کل از افتتاح 11 زمین چمن مصنوعی در مدارس استان سمنان خبر داد.

,

عادل خالقی ثمرین به وجود 23 مدرسه دونوبته در استان سمنان اشاره و ابراز امیدواری کرد تا با اختصاص اعتبار مورد نیاز، این تعداد مدارس دونوبته در استان سمنان جمع‌آوری و ساماندهی شود.

,

 وزیر آموزش و پرورش: افزایش توانمندی مربیان پرورشی در حال انجام است

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه افزایش توانمندی مربیان پرورشی در حال انجام است، گفت: جامعه باید بداند کاشت در سرزمین آموزش و پرورش، کاشت انسان است و قطعاً یکی دو روزه جواب نمی‌دهد، برای تحول لازم است به یکدیگر کمک کنیم.

,
,
,

 

,

افزایش توانمندی مربیان پرورشی در حال انجام است

,

یوسف نوری در سفر به مازندران در جمع خبرنگاران با اعلام اینکه در رابطه با سند تحول بنیادین کارها در حال انجام است، اظهار کرد: در مرحله نخست بحث احیای تربیت معلم به‌معنای دانشگاه ماموریت‌گرا است.

وی افزود: البته زحماتی در رابطه با دانشگاه فرهنگیان کشیده شده اما از نظر ما دانشگاه ماموریت‌گرا که باید باشد، نبود اما در حال حاضر همکاران در حال انجام کارها هستند.

وزیر آموزش و پرورش اضافه کرد: البته در این راستا به نتایج خوبی رسیدیم و کارها شروع شده به‌ویژه جذب نیرو هیأت‌های علمی و بحث تغییر محتوا و ارزشیابی معلمان در مراکز تربیت معلم که در حال انجام است.

نوری با بیان اینکه سند تحول بنیادین وفاق ملی را می‌طلبد، گفت: یکی از مهارت‌های پایه که مربیان ما باید داشته باشند تفکر نقادی یا نقد کردن منطقی است؛ این مهارت پایه همانند دیگر مهارت‌های پایه شاید کمتر در آموزش و پرورش مورد توجه قرار گرفته است و یکی از دلایلش این است که معلم را برای انتقال این مهارت‌ها به خوبی آماده نکرده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه بعضاً دانش‌آموختگان ما به همه مهارت‌های پایه مجهز نیستند و مثلاً نمی‌توانند کار تیمی انجام دهند یا مهارت ارتباط با همدیگر را ندارند، گفت: یک علت این است که شاید دانش را منتقل کرده‌ایم، اما این دانش با آن مهارتی که باید در فرد نگرش ایجاد کند، عجین نشده  است.

وزیر آموزش و پرورش با اعلام اینکه موضوع بعدی بحث کتاب‌های درسی است، بیان کرد: باتوجه به فرمایش مقام معظم رهبری در یک فاصله زمانی چند ساله است که کتاب‌ها را مبتنی بر سند تحول بنیادین تدوین و متون اضافه را حذف کنیم و علم نافع در آن‌ها با افزایش متون کاربردی و همچنین آینده‌پژوهانه جایگزین شود.

نوری با اشاره به احیای امور تربیتی، اظهار کرد: باتوجه به تاکیدات مقام معظم رهبری ۱۵ یا ۲۰ روزی است که کارها در دستور کار قرار گرفته و الگوی اولیه کار درآمده بخشی از آن نیروی انسانی است که انشاءالله تامین خواهد شد.

وی با بیان اینکه در ارتباط با امور تربیتی مجوزهای لازم را پیگیری کردیم و رئیس‌جمهور هم دستور فرمودند، خاطرنشان کرد: بحث دیگر اردوهای دانش‌آموزی و سفرهای تربیتی است که باید به سفرهای هدفمند تربیتی تبدیل شوند و رئیس‌جمهور تاکید داشتند برای هر دانش‌آموز دو روز سفر خارج از استان و ۴ روز سفر روزانه داشته باشیم که کار خوبی است که بخشی از کار به درون مدرسه برمی‌گردد و باید به سرانجام برسد.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه افزایش توانمندی مربیان پرورشی در حال انجام است، یادآور شد: جامعه باید بداند کاشت در سرزمین آموزش و پرورش، کاشت انسان است و قطعاً یکی دو روزه جواب نمی‌دهد، برای تحول لازم است به یکدیگر کمک کنیم.

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش نیازمند وفاق  ملی  است

,

یوسف نوری،همزمان با شهادت حضرت زهرا(س) در جمع مردم روستای سارو از توابع شهرستان بهشهر  با گرامیداشت سالروز شهادت حضرت زهرا(س) اظهار کرد: در سرزمینی زندگی می‌کنیم که الگوپذیری از ائمه اطهار باید سرلوحه کار ما باشد و آموزش و پرورش  توجه به تربیت و تعلیم را تواما" در دستور کار دارد.

وی افزود: آموزش و پرورش دستگاهی برای ساخت و تربیت انسان است و از همه ظرفیت‌ها در این راستا استفاده خواهیم کرد.

وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر تفکر نقادی و نقد کردن منطقی گفت: باید در این بخش معلمان و مربیان را به‌درستی  آموزش دهیم.

نوری با بیان اینکه به مساله نقد کردن،کمتر در آموزش و پرورش پرداخته شده است، یادآور شد: چون معلم را برای انتقال این مهارت‌ها به خوبی آماده نکرده‌ایم، به این‌مسأله در آموزش و پرورش به درستی توجه نشده است.

وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر کار تیمی و گروهی اظهار کرد:  بعضاً دانش‌آموختگان ما مهارت ارتباط با همدیگر را ندارند و شاید دانش را منتقل کرده‌ایم، اما این دانش با آن مهارتی که باید در فرد نگرش ایجاد کند، عجین نشده  است و باید در این راستا بیش از گذشته کار شود و دلسوزانه در این راستا وارد عمل شده و تربیت و تعلیم را تواما" در دستور کار قرار دهیم.



 

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه