اخبار داغ

در آخرین تمرین تیم والیبال زیر 16 سال دختر چه گذشت؟

در آخرین تمرین تیم والیبال زیر 16 سال دختر چه گذشت؟
آخرین تمرین تیم والیبال زیر 16 سال دختر ایران در تهران امروز (دوشنبه پنجم تیرماه) با حضور اصحاب رسانه برگزار شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ نخستین دوره مسابقات والیبال زیر 16 سال دختر قهرمانی آسیا از 10 تا 17 تیر به میزبانی شهر هانگژو کشور چین برگزار می‌شود و تیم والیبال زیر 16 سال دختر ایران که برای حضور شایسته در این رقابت‌ها تمرینات خود را از اواخر سال 1401 آغاز کرده، امروز (دوشنبه پنجم تیر) آخرین تمرین خود در تهران را با حضور اصحاب رسانه در کمپ تیم‌های ملی بانوان در مجموعه ورزشی آزادی تهران برگزار کرد.

در ابتدای این تمرین دختران زیر 16 سال به گرم کردن و حرکات کششی پرداختند و در ادامه تمرینات دفاع روی تور، توپ‌گیری و پاس در دستور کار ملی‌پوشان قرار گرفت. فاطمه شعبان‌خمسه سرمربی این تیم نکاتی را در طول تمرین به بازیکنان گوشزد کرد و از آن‌ها خواست نقاط ضعف بیان شده را مدنظر قرار داده و برای برطرف کردن خطاهایشان تلاش کنند.

دختران پرانرژی ایرانی تمرینات خود را با مسابقه 6 به 6 و کُری‌خوانی‌های زیر تور ادامه دادند و به دنبال جایزه‌های امتیازی که مربی برای گرفتن هر توپ مشخص می‌کرد، چندین بار تا انتهای سالن دویدند تا به توپ برسند و بتوانند پیروز این رقابت باشند.

فریبا محمدیان نایب رئیس بانوان فدراسیون والیبال و جمعی از اصحاب رسانه در این تمرین حضور داشتند.

آیناز باقری، یلدا جعفری، زهرا محمد زاده، لعیا افزونی، نگار ملا حسینی، تینا حیدری، نیلوفر محمدی، کیمیا سهرابی، بهار نوبخت، معصومه قدمی، یسنا آهنکوب و هستی واحدی بازیکنان دعوت شده به اردوی نهایی تیم ملی زیر 16 سال دختر هستند.

افسانه شکوهی فر (سرپرست)، فاطمه شعبان خمسه (سرمربی)، بهاره نیازی، مهدیه خواجه کلایی و فاطمه ایدلخانی (مربیان)، فهیمه محلوجی (مربی بدنساز)، اکرم حبیب لو (پزشک) و علی برگ‌شادی (آنالیزور) تیم زیر 16 سال دختر ایران را در این مسابقات همراهی خواهند کرد.

تیم والیبال زیر 16 سال دختر ایران ساعت 17 امروز کمپ تیم‌های ملی زنان را ترک می‌کند تا از طریق فرودگاه امام خمینی (ره) راهی چین شود و اردوی هفتم این تیم در شهر هانگژو ادامه خواهد یافت و از دهم تیرماه نیز در مسابقات قهرمانی آسیا حاضر می‌شود.

 

شعبان خمسه: تقابل سختی با ژاپن و استرالیا داریم

فاطمه شعبان‌خمسه سرمربی تیم ملی والیبال زیر 16 سال دختر ایران در تشریح آخرین وضعیت شاگردانش پیش از اعزام به نخستین دوره مسابقات قهرمانی زیر 16 سال دختر آسیا اظهار کرد: آخرین اردوی تیم است و قرار است دختران ایران برای نخستین بار در مسابقات این رده سنی در سطح آسیا شرکت کنند. خداراشکر روند خوبی را طی کردیم و به آمادگی لازم رسیدیم.

وی ادامه داد: برای انتخاب ترکیب تیم، کادر فنی قبلی اقدام به استعدادیابی در کل کشور کرده بود و از بین بازیکنان متعدد، 200 نفر انتخاب شدند و از فهرست ٣٠ نفره انتخاب شده، بهترین‌ها را انتخاب کردیم. البته افرادی که از استعدادیابی نیز جا مانده بودند را دعوت کردیم و پس ارزیابی به ترکیب ٢٥ نفره و در نهایت ترکیب ١٢ نفره فعلی تیم رسیدیم.

سرمربی تیم والیبال زیر ١٦ سال گفت: برای نخستین بار است که مسابقات رده سنی زیر 16 سال در قاره آسیا برگزار می‌شود به همین دلیل همه کشورها شرایط یکسانی دارند. هدف اول تیم ایران این است که از گروه مقدماتی صعود کنیم. تقابل سختی با ژاپن و استرالیا داریم با این حال تمام تلاش‌مان را برای صعود از گروهمان انجام می‌دهیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: از فدراسیون والیبال تشکر می‌کنم که دیدارها و اردوهای تدارکاتی‌ای داشتیم که بسیار برای تیم خوب بود. بازیکنان تجربه سفر خارجی نداشتند و به لطف رئیس و نایب رئیس بانوان فدراسیون به شناخت خوبی از تیم‌های آسیایی و تیم خود رسیدیم.

 

محمدیان: اولویت فدراسیون والیبال حمایت از مربیان داخلی است

فریبا محمدیان نایب رئیس بانوان فدراسیون والیبال با حضور در این تمرین اظهار کرد: فدراسیون جهانی والیبال، در راستای توسعه این رشته ورزشی، رده سنی زیر 16 سال را مدنظر قرار داده و برای نخستین بار مسابقات این رده‌ سنی قاره آسیا برگزار می‌شود.

وی افزود: فدراسیون والیبال نیز حضور در این رقابت‌ها و تشکیل تیم ملی زیر 16 سال را در دستور کار خود قرار داد. کادر فنی تیم برای انتخاب بازیکنان بیش از ٢٠٠ نفر را مورد ارزیابی قرار داد و حال تیم والیبال زیر 16 سال دختر با حضور 12 بازیکن عازم چین می‌شود. در برنامه آتی به دنبال آن هستیم تا این رده‌ سنی در دو ساختار (الف) و (ب) به کارش ادامه دهد و در مسابقات داخل کشور هم منطبق با رده‌های سنی زیر ١٤، ۱۶، ١٨ و ٢٠ و بزرگسالان برنامه‌هایمان را طراحی کردیم تا پشتوانه‌سازی کنیم.

نایب رئیس بانوان فدراسیون والیبال درباره مسابقات چلنجرکاپ زنان آسیا و حضور تیم ملی والیبال زنان ایران هم گفت: حضور در این رقابت‌ها و کسب جایگاه پنجم یکی از مسیرهای رسیدن به قله‌های موفقیت است. به گفته داورزنی رئیس فدراسیون در جلسه کارشناسی‌ای که داشتیم ما هیچ چاره‌ای نداریم جز این که والیبال زنان ایران هم همچون مردان وارد لیگ ملت‌ها شود و یکی از راه‌ها حضور در این مسابقات، چلنجرکاپ بود. برای نخستین بار دختران والیبالیست ایران وارد رقابت چلنجرکاپ آسیا شدند و خوب درخشیدند ولی برای این مسیر باید برنامه‌هایمان شتاب بیشتری داشته باشد، حوصله والیبال دوستان هم کمی بیشتر باشد.

وی در پایان ضمن آرزوی موفقیت برای دختران زیر 16 سال درباره حضور سرمربی خارجی برای تیم زنان بزرگسال گفت: به دنبال داشتن بهترین‌ها هستیم و با توجه به این‌که به دنبال ارتقای سطح مربیان هستیم، ترجیح می‌دهیم از مربیان داخلی حمایت کنیم. امیدوارم نیازی به حضور مربیان سایر کشورها نباشد اما به اقتضای شرایط به این موضوع هم فکر می‌کنیم.

 

نیازی: امیدوارم بهترین خودمان باشیم

بهاره نیازی مربی تیم والیبال زیر ۱۶ سال دختر ایران پس از آخرین تمرین تیم اظهار کرد: نخستین اردوی آماده‌سازی تیم از هفتم فروردین ماه آغاز شد. چند اردوی انتخابی داشتیم تا بازیکنان را انتخاب کنیم. نیاز به زمان داشتیم تا مهارت‌های فردی را تقویت کنیم و طی سه اردو برای ارتقای این مهارت‌ها تلاش کردیم. با حمایت‌های فدراسیون والیبال اردویی در خارک داشتیم و پس از آن برای آشنایی با تیم‌های آسیای شرقی و آب و هوای محل برگزاری مسابقات اردویی در تایلند برگزار کردیم.

وی ادامه داد: در اردوی تایلند هنوز از نظر بدنسازی بازیکنان به سطح آمادگی مطلوب نرسیده بودند اما سه بازی با تیم زیر ١٦ سال تایلند انجام دادیم. در تهران به اردو ادامه دادیم و 8 بازی تدارکاتی با تیم‌های بزرگسالان استان تهران انجام دادیم.

نیازی با بیان این که تیم در شرایط آمادگی‌ خوبی قرار دارد، تصریح کرد: تنها مشکل زمان کوتاه برای آماده‌سازی است که اگر فرصت بیشتری داشتیم، روی مهارت فردی بازیکنان بیشتر کار می‌کردیم.

وی درباره رقبای تیم والیبال زیر 16 سال دختر ایران هم گفت: با استرالیا و ژاپن هم گروه هستیم البته اولین دوره است و سه تیم برتر برای مسابقات جهانی می‌روند. هیچ تیمی از دیگر تیم‌ها شناختی ندارد اما با توجه به اردویی که در تایلند داشتیم، متوجه شدیم سطح تکنیک فردی، تاکتیک تیمی و سرعت بازی تیم‌های زیر 16 سال آن‌ها نزدیک به بزرگسالان است و پس از اردو با توجه به این شرایط تمرینات را ادامه دادیم. به هر حال امیدوارم بهترین خودمان باشیم.

 

قدمی: اول خط خوردم، بعد کاپیتان شدم!

معصومه قدمی کاپیتان تیم والیبال زیر 16 سال دختر ایران پس از این تمرین اظهار کرد: با این‌که از مسابقات کشوری خط خوردم اما با ادامه تلاش‌هایم از طرف یکی از مربیان استانی به فدراسیون معرفی و پس از ارزیابی در تیم ملی ماندگار شدم و حالا کاپیتان هستم.

وی ادامه داد: طی این مدت انگیزه خود را از دست ندادم و هر روز بیشتر از دیروز تلاش ‌کردم. در شهر ساری تمرین می‌کردم که امکاناتش برای ورزش والیبال بد نیست اما خیلی خوب هم نیست. همیشه به بالاترین رده‌ها فکر می‌کنم و به دنبال پیشرفت هستم.

قدمی درباره تمریناتشان توضیح داد: در تیم ملی دریافت‌کننده قدرتی هستم و روزی دو بار تمرین داریم. همه بازیکنان صد در صد توان خود را می‌گذارند. اردوهای تدارکاتی بسیار در عملکردمان موثر بود و با کسب تجربه بهتر هم شدیم.

وی با تاکید بر این که بازیکنان در مسابقات زیر 16 سال آسیا تمام تلاش خود را خواهند کرد، گفت: ژاپن یکی از تیم‌های خوب این مسابقات است اما تیم ایران تنها به برد فکر می‌کند و به دنبال قهرمانی است.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه