اخبار داغ

صحبتهای مفصل سردار؛ از لورکوزن تا تیم ملی، از استقلال تا پرسپولیس

آزمون: پرسپولیس باز هم قهرمان می شود/ عاشق دماغ بیرانوند هستم!

آزمون: پرسپولیس باز هم قهرمان می شود/ عاشق دماغ بیرانوند هستم!
مهاجم تیم ملی گفت: با این همه بازیکن خوبی که پرسپولیس دارد و بازیکنان جدیدی که جذب کرده، احتمالا باز هم قهرمان می‌شود.

به گزارش خبرنگار ورزشی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سردار آزمون مهاجم تیم ملی ایران و باشگاه لورکوزن درباره حضورش در تمرینات استقلال اظهار داشت:  حضور در تمرین استقلال و با سرمربیگری نکونام خوب است. هم در بازی دوستانه گلزنی کردم. از جواد نکونام اجاز ه گرفته بودم و مطمئن بودم که تمریناتش باکیفیت و علمی است. با اینکه استقلال بازیکنان زیادی ندارد ولی یک رهبر  مثل نکونام دارد که خیلی خوب می‌تواند تیم را جمع کند. من در تیم های مختلفی بازی کردم و کاپیتان زیاد دیدم ولی جواد نکونام فوق‌العاده است. آرزویم این است که هر جا بازی می‌کنم کاپیتانی مثل جواد داشته باشم.

وی درباره اینکه آیا باشگاه لورکوزن از این برنامه او و تمرین با استقلال اطلاع دارد، گفت: بله، باشگاه لورکوزن تمرینات من در استقلال را زیر نظر دارد. باشگاه لورکوزن به ما جی‌پی‌اس می‌دهد و همه چیز را در تمرینات ضبط می‌کند. من هر کاری در تمرینات انجام می دهم آنها به صورتی لایو می‌بینند. یکشنبه هفته بعد به آلمان می‌روم.

بیشتر بخوانید:

آزمون: سریال‌های ترکیه‌ای تماشا می‌کنم/ عاشق فرهنگ ترک‌ها هستم

در تیم ملی برایمان جوک ساخته بودند!

مهاجم تیم ملی در ادامه درباره تورنمنت کافا صحبت کرد و گفت: واقعیت این است که تورنمنت کافا سطحش بالا نبود. تیم‌های ایران و ازبکستان بهترین‌ها بودند اما همین که در شرایط بازی بودیم و همه بچه‌ها با هم بودند، خوب بود. ازبکستان تیم سرسختی است و برای آینده حرف برای گفتن دارد. ما هم دوست داریم با تیم های بزرگ بازی کنیم ولی گاهی شرایطش نیست. ما بازیکن هستیم و هر تیم برای بازی تدارک ببینند ما باید بیاییم بازی کنیم. اگر پول‌های بلوکه شده را بدهند، دست فدراسیون باز می‌شود. فدراسیون تمام تلاشش را می‌کند تا بازی های خوب تدارک ببیند.

سردار آزمون درباره انتخاب قلعه نویی به عنوان سرمربی تیم ملی بیان کرد: بعد از جام جهانی که بحث تغییر سرمربی شد من دوست داشتم که مربی ایرانی بالای سر تیم بیاید. امیر قلعه نویی انتخاب خوبی است و ما به عنوان بازیکن تیم ملی وظیفه‌مان است که به تیم  کمک کنیم.

در ادامه آزمون به گذشته نقبی زد و از نخستین گلی که برای تیم ملی به ثمر رساند و گفت: نخستین گلم را در بازی با کره جنوبی در تهران به ثمر رساندم. نکونام ضربه کاشته را زد که اول به تیر عمودی چپ خورد و در ادامه به تیر عمودی راست خورد و بیرون آمد و من از 6 قدم با ضربه سر توپ را وارد دروازه کردم. اولین بازی ملی‌ من بود و خجالت می‌کشیدم به کاپیتان بگویم گل را من زده‌ام! آقا جواد شادی گل کرد و من هم برای خودم خوشحالی می‌کردم! همین چند روز پیش هم با آقاجواد بحثش را داشتیم که کی آن گل را زد.

وی در ادامه به از خط خوردن از لیست تیم ملی برای جام جهانی 2014 و تماس کی روش پرداخت و گفت: 2 اردوی آخر با تیم ملی بودم و روز آخر از لیست خط خوردم. زمانی که گریه می‌کردم که چرا از لیست خط خوردم آقای کی روش به من زنگ زد و علتش را توضیح داد. به انتخاب‌های کی روش خیلی هم احترام گذاشتم و واقعا هم حق من نبود که در آن جمع باشم.

سردار سپس به بازی نحس و شکست تلخ برابر عراق در جام ملتهای آسیا 2015 پرداخت که نخستین تورنمنت رسمی او با تیم ملی بود: برد و باخت مقابل عراق همیشه برای ما خیلی مهم بوده. در آن بازی هم تمام تلاشمان را کردیم که بازی را ببریم اما نتیجه به نحو دیگری رقم خورد. باخت در آن بازی حق ما نبود. جو بازی طوری بود که من مطمئن بودم برنده بازی خواهیم بود. ای کاش گل اول را نمی‌زدیم، چون حذف در 90 دقیقه برایمان راحت‌تر بود. خیلی دوست داشتم که بهترین بازیکن جوان آن تورنمنت شوم ولی این اتفاق نیفتاد.

آزمون در ادامه به جام جهانی 2018 رفت و از آن مسابقات گفت: گروه ما آنقدر سخت بود که قبل از آغاز مسابقات مردم برایمان جوک ساخته بودند. تیم یکدلی داشتیم و خیلی خوب کار کردیم. اسپانیا و پرتغال بهترین‌های دنیا هستند و همه دیدند جلوی آنها چطور بازی کردیم. بازی با مراکش سخت‌ترین بازی بود که تجربه کرده‌ام. جام جهانی 2006 را که با خانواده نگاه می کردم، وقتی سهراب بختیاری‌زاده به آنگولا گل زد من خوشحالی کردم که باعث تعجب پسر خاله‌ام شد. برای بازی با ازبکستان که گل صعود به جام جهانی را زدم به پسر خاله‌ام زنگ زدم و آن خاطره را یادآوری کردم!

آزمون در دو جام جهانی 2018 و 2022 چند موقعیت خوب و تک به تک را از دست داده. در 2018 برابر مراکش و در 2022 برابر انگلیس و ولز. خودش در این باره گفت: در بازی با مراکش، ولز و انگلیس تک به تک خراب کردم. مقابل مراکش می‌خواستم پنالتی بگیرم اما این اتفاق نیفتاد. بازی ‌با ولز دروازه‌بان‌ خیلی قد بلند و غول بود اما من چارچوب را گم کردم. ضربه اول را من زدم که او گرفت ریباند را علی قلی زاده زد که به تیر خورد و توپ برگشتی را با سر زدم که در 6 قدم آن را جمع کرد. در بازی با انگلیس هم تک تک را را خیلی محکم زدم که به تیر خورد.

مهاجم لورکوزن همچنین درباره اتفاقات بعد از جام جهانی 2018 و خداحافظی اش از تیم ملی صحبت کرد: در جام جهانی 2018 کی روش وظایف متفاوتی برای من تعریف کرده بود و به عنوان مهاجم ماموریت داشتم با هافبک دفاعی حریف حرکت کنم و مانع بازیسازی هافبک های حریف شوم و به هنگام حمله باید چند متر استارت می زدم که به خط حمله اضافه شوم. این برای من دشوار بود. مردم این ها را نمی دانستند و همین بهانه ای شد که به من حمله کنند. بدتر اینکه برخی ها به خانواده من فحاشی کردند که این اصلا قابل قبول نبود و از همین رو تصمیم گرفتم از تیم ملی خداحافظی کنم. دوست نداشتم برگردم چون به مادرم فحاشی کردند. چند اردو هم نبودم و این تصمیم را به خاطر مادرم گرفتم. مادرم نیاز داشت کنار من باشد. مادرم همه چیز من است.

مادرم همه زندگی من است

وی در ادامه درباره دیگر عضو خانواده یعنی پدرش پرداخت و گفت:  پدرم در ورزش خیلی سختی کشید اما به حقش نرسید. پدرم همیشه راه درست را به من نشان داد. هر چه دارم را مدیون پدر و مادرم هستم. به حضور پدر و مادرم عادت کردم. در آلمان گاهی اوقات دلم برای پدرم تنگ می‌شود. در آلمان هم نیاز دارم پدرم کنارم باشد. سعی می کنم هر کجا میروم آنها را هم با خودم ببرم. خودم هم در مهر ماه پدر خواهم شد و از همین رو بیشتر درک می کنم که پدرم چقدر برای من زحمت کشیده است.

وی همچنین درباره همسرش گفت: پدر همسرم خیلی فوتبالی است و همیشه پیگیر هست. همسرم خیلی فوتبالی نیست و اما به خاطر من پیگیری می کند. هنوز هم نام بازیکنان تیم ملی نمی‌شناسد اما از بس بازی‌های من را دنبال کرده، حرفه‌ای شده و به من توصیه می‌کند!

مهاجم باشگاه لورکوزن درباره حمایتش از اسکوچیچ پیش از جام جهانی و برکناری او در آستانه جام جهانی گفت: من با اسکوچیچ خیلی مشکل داشتم و تمام بازیکنان هم می دانستند اما باید بامعرفت بودم و پشت اسکوچیچ را خالی نمی کردم. رابطه من با کی روش خیلی خوب است و همیشه با او در ارتباط هستم و حتی مشاوره می گیرم اما در آن مقطع لازم بود که از اسکوچیچ دفاع کنم چون رفتاری که با او انجام شد، درست نبود.

پرسپولیس باز هم قهرمان می شود

سردار در ادامه درباره رقابتهای لیگ برتر صحبت کرد و گفت: من عاشق هواداران تراکتور هستم. دوست دارم تراکتور قهرمان لیگ برتر شود، تیم را برای قهرمانی می‌بندند اما بنده خداها لحظات پایانی کم آورده و قهرمان نمی‌شوند. با این وجود معتقدم که مدعیان لیگ بیست‌وسوم نسبتا مشخص شده. بی‌منطق و احساسی بگویم، تراکتور قهرمان لیگ خواهد شد اما واقعیت با این همه بازیکن خوبی که پرسپولیس دارد و بازیکنان جدیدی که پرسپولیس جذب کرده، احتمالا باز هم این تیم قهرمان می‌شود.

وی افزود: همه تیم ها جز استقلال عملکرد خوبی در نقل و انتقالات داشتند. استقلالی‌ها الان مدیرعامل خوبی دارند و خطیر را می‌شناسم. جواد نکونام مثل یک رهبر است و آن را در تیم خواهند دید.

سردار در ادامه بحث نقل و انتقالات استقلال به ماجرای بیرانوند اشاره کرد و گفت:  از اول هم می دانستم بیرانوند در پرسپولیس می ماند و این را در رختکن استقلال هم می گفتم. عقلانی نبود که بیرانوند به استقلال بیاید. ای‌کاش علیرضا بیرانوند خودش درباره ماجرای فسخ توضیح می‌داد و همه چیز را خودش لو می‌داد! مردم عزیز فکر نکنید بیرانوند این جملات خوب را در اینستاگرام می نویسد، این وکیل بیرانوند است! من عاشق دماغ بیرانوند هستم و حسی که دماغش کنار میز به من می‌دهد یک چیز دیگر است! همه ی نمک بیرانوند به دماغش است!

وی در ادامه به ذکر یک خاطر از بیرو پرداخت و با اشاره به صحنه پنالتی بازی ایران و عمان و اشاره او به بیرو برای جهت پنالتی بازیکن عمان گفت: به بیرانوند با دست اشاره کردم بازیکن عمان کدام جهت می زند و چشم‌درچشم شدیم اما همین الان هم می‌گوید خودم تشخیص دادم! از طرز ایستادن بازیکن عمان مشخص بود که پنالتی را به آن سمت می‌زند. بیرانوند واقعا بهترین گلری است که تاکنون دیده‌ام و وقتی درون دروازه ایستاده، خیالم راحت است. احترام همه دروازه‌بان‌ها به‌جا است اما هیچکدام مثل علیرضا بیرانوند نبوده‌اند.

بیشتر بخوانید:

آزمون: لیاقت قهرمانی را داشتیم/ این روند را در جام ملت‌ها ادامه می‌دهیم

بد است که ژابی آلونسو کم فحش می‌دهد!

سردار همچنین به دوران حضورش در لیگ روسیه پرداخت و گفت:  وقتی 17 سالم بود به پایه‌های روبین‌کازان رفتم که خیلی برایم سخت گذشت. روستوف واقعا شهری عالی و فوتبالی بود اما فوتبالم را مدیون باشگاه زنیت هستم. امکانات این باشگاه فوق العاده است و زنیت چند سطح بالاتر از باشگاه‌های دیگر روسیه است. استادیوم خانگی زنیت (گازپروم آرنا) جزو بهترین استادیوم‌های دنیا است و خیلی عجیب است. رفتنم به زنیت خیلی به من کمک کرد و در این تیم به همه افتخارات ممکن رسیدم و آقای گل شدم. با اینکه با زوبا در کورس آقای گلی بودیم اما برای کمک به تیم، در موقعیت حساس بهم پاس می‌دادیم.

سردار آزمون درباره حضور در بایرلورکوزن گفت: خیلی خوشحالم در لورکوزن بازی می‌کنم. خیلی کم فیکس بازی کردم اما چند گل زدم و چند پاس گل دادم. عملکردم در لورکوزن را نه خیلی خوب می‌دانم نه بد. برای این تصمیم گرفتم که به آلمان بروم که تیم‌ها خیلی هجومی هستند. بایر لورکوزن باشگاه خیلی حرفه‌ای است. وقتی بدترین بازی را انجام می‌دهیم، کسی بازیکن را نمی‌کوبد و روحیه می‌دهد. بازیکنان لورکوزن خیلی جوان هستند و من جزو باتجربه‌ها محسوب می‌شوم. تک فوروارد بازی می‌کردیم و به همین خاطر فیکس شدنم سخت می‌شد.

وی درباره مربیگری ژابی آلونسو بیان کرد: ژابی آلونسو آمد و ترکاند. کار کردن با ژابی آلونسو فوق‌العاده بود و مربی خیلی باشخصیتی است. فقط بد است که کم فحش می‌دهد! در لیگ قهرمانان جلوی آلونسو زمانی که بایرن بود بازی کردم و آنجا تکل بدی زدم که خیلی بد فحش داد! به او گفتم یادت هست فحش دادی و الان کارما باعث شد بازیکن‌ات شوم!

وی همچنین با اشاره به پیشنهاداتی که داشت، گفت: در نیمه‌نهایی لیگ اروپا که با رم مساوی کردیم، 37 شوت برابر یک شوت داشتیم. پیش از پیوستن به لورکوزن با مورینیو ویدیوکال گرفتم و قرار بود به رم بروم اما نشد. مورینیو پس از بازی مقابل رم در لیگ اروپا به من گفت تو، من را به پول فروختی. صحبت مارسی رفتن بود و حتی شماره‌ام را انتخاب کردم. در ادامه با لیون هم تمام کرده بودم اما روز بعد از لورکوزن با من صحبت شد ولی دوست داشتم به آلمان بروم.

طارمی می‌گوید زیاد به من پاس نمی‌دهی!

سردار آزمون فصل گذشته در لیگ برتر والیبال زنان تیم سریک را داشت که نایب قهرمان شد. او درباره درباره تیم‌داری در ورزش زنان گفت: سال قبل تیم والیبال سریک را داشتم. به خاطر اتفاقاتی که در فینال رخ داد، امسال در والیبال زنان تیم ندادم اما سال آینده حتما خواهم داشت. فدراسیون والیبال باید از من به‌عنوان مدیرعامل 28 ساله‌ای که 14-15 میلیارد تومان از جیب خرج کردم، تقدیر می‌کرد اما یک تشکر خشک و خالی هم نکردند. در تاریخ نیست که در ورزش زنان سالن 5 هزار نفری پر شده باشد و اولین کسی بودم که این کار را انجام دادم. متاسفانه از ورزش زنان خیلی حمایت نمی‌شود. اینکه به قهرمان تکواندوی جهان 5 سکه پاداش می دهند خیلی زشت است.در دوومیدانی، کاراته و چند رشته ورزشی دیگر زنان از مردان بااستعدادتر اند. در راستای حمایتم از ورزش زنان جایزه بزرگ 150 میلیون تومانی دوچرخه‌سواری زنان این هفته برگزار خواهم کرد اما همین هم هیچ وقت نبوده.

سردار آزمون در پایان درباره زوجش در تیم ملی مهدی طارمی و شرایط او صحبت کرد و گفت: طارمی می‌گوید زیاد در تیم ملی به من پاس نمی‌دهی! درباره ماندن طارمی در پورتو یا جدایی این بازیکن و حضور در تیم های بزرگ اروپایی خیلی عوامل دخیل هستند.  در فوتبال تصمیم درست خیلی مهم است. هیچ بازیکنی تنها تصمیم نمی‌گیرد و تیمی متشکل از خانواده، ایجنت و دیگران هستند که انتخاب می‌کنند کدام تیم برایش مناسب است.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه