اخبار داغ

در یکصدوشصت‌ونهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران چه گذشت؟

تعیین تکلیف ۱۲۹ ساختمان ناایمن تهران تا هماهنگی دستگاه ها برای جمع آوری معتادان متجاهر

تعیین تکلیف ۱۲۹ ساختمان ناایمن تهران تا هماهنگی دستگاه ها برای جمع آوری معتادان متجاهر
رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: نیروی انتظامی، بهزیستی، وزارت بهداشت، شهرداری و قوه قضاییه باید برای جمع آوری معتادان متجاهر  در کنار هم باشند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی شبکه اطلاع رسانی راه دانا، مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران درباره حضور معتادین متجاهر در سطح شهر تهران علی‌رغم جمع‌آوری و تلاش قرارگاه آسیب‌های اجتماعی گفت: سال‌هاست که این افراد را در سطح شهر را شاهد هستیم با تمام تلاش‌هایی که می‌شود و افزایش جمع‌آوری که صورت گرفته باز هم این افراد در شهر حضور دارند. 

وی در ادامه با بیان اینکه  اتفاقی که نیروی انتظامی، بهزیستی، وزارت بهداشت، شهرداری و قوه قضاییه باید در این حوزه در کنار هم باشند، تصریح کرد: شهرداری ظرفیت ۵ هزار نفری را ایجاد کرد اما باز هم این افراد در شهر حضور دارند، لذا باید به ریشه اصلی این موضوع پرداخته شود. 

چمران با اشاره به اینکه این افراد در تهران جمع می‌شوند، اما اگر آمار بگیرند بیشتر از شهرهای مختلف به سوی تهران می‌آیند و در این شرایط یا قبلا اعتیاد داشتند و یا گرفتار اعتیاد می‌شوند، خاطر نشان کرد: باید حرکت هماهنگی در کشور اتفاق بیفتد که منجر به نتیجه مطلوب شود. این افراد شش ماه نگهداری می‌شوند ترک می‌کنند؛ اما وقتی که بیرون می‌آیند شغلی برای آنها نیست لذا به اعتیاد باز می‌گردند. 

رئیس شورای اسلامی شهر تهران درباره  مقابله با موتورسواران در سطح شهر تهران اظهار داشت: مردم از وضع موجود ناراحت هستند حضور موتورسواران در پیاده‌روها، مسافرگیری آنها و تخلفاتی که انجام می‌دهند موجب نارضایتی مردم شده لذا باید ساماندهی در این حوزه صورت بگیرد پلیس باید برنامه ‌ریزی داشته باشد و شورا و شهرداری نیز در این عرصه کنار پلیس خواهد بود. 

چمران درباره ساخت‌وسازهای غیرمجاز به ویژه در منطقه ۱۹ تصریح کرد: قطعا استاندار تهران باید این گفته را اثبات کنند، دلایل فنی و کارشناسی خود را ارسال و موضوع اثبات شود ما هم منتظر هستیم که نتیجه اقدامات فنی مشخص شود. در خصوص حضور ناظر نظام مهندسی گفته شده که در آن محدوده درگیری وجود دارد که به همین دلیل است که از ناظر نظام مهندسی دعوت نمی‌کنیم. نظام مهندسی باید کار اصلی خود را در زمان ساخت به درستی انجام دهد.

شهرداری برای قطع درختان منطقه یک باید پاسخگو باشد 

مهدی عباسی عضو شورای شهر تهران در ادامه جلسه علنی شورای شهر تهران با اشاره به قطع درختان در منطقه یک تهران گفت: در شهر هزار علت و بهانه است که یک کاری انجام دهیم و هر روز یک نفر سندی رو می‌کند و در محاکم قضایی رای می‌گیرد. 

وی در ادامه با بیان اینکه متاسفانه در روز روشن با بلدوزر و باب چت درختان را از جا کندند، گفت: آنجا فضای سبز بود و مالک می‌توانست مجوز بهره برداری بر اساس قانون فضای سبز را بگیرد.

عباسی اشاره کرد: اگر پرونده این ملک به شورا می‌آمد قطعا رای باغ می‌گرفت و شهرداری باید پاسخ دهد.

چمران: قطع درختان دردآور است

مهدی چمران نیز در واکنش به این تذکر گفت: قطع درخت قانون دارد و اگر باید درختی قطع نه، بلکه جابه جا شود باید این موضوع در کمیسیون مربوطه بررسی شود و به صرف اینکه یک حکم قضایی دارد و تعداد زیادی پلیس برای اجرای حکم بیایند نباید درختان قطع می‌شد و این درد آور است.

پرونده تخریب در خلازیر با جدیت پیگیری شود 

پرویز سروری نایب رئیس شورای شهر تهران در ادامه با بیان اینکه انتظار داشتیم بررسی موضوع حادثه شهرک احمدیه مانع تخریب سازه های ناایمن نشود و به متخلفان جایزه داده نشود، اظهار داشت: پرونده تخریب در خلازیر باید با جدیت پیگیری شود. همچنین پیگیری های کارشناسی در مورد ریزش و جان باختن نیروهای پلیس و شهرداری بررسی شود. 

به گفته نایب رئیس شورای شهر تهران؛ نباید تخریب متوقف شود زیرا این امر اثر ناخوشایندی بر ادامه کار دارد و احساس می شود کسانی که ساخت و سازهای غیرمجاز انجام می دهند تشویق شوند که به مسیر باطل خود را ادامه دهند. 

سروری ضمن تقدیر از معاون فرهنگی و اجتماعی برای ایجاد کشتی نوح در میدان آزادی، تصریح کرد: ما شاهد اقداماتی هستیم که از سوی سازمان های فرهنگی انجام می شود و از جمله می توان به برنامه عید غدیر، خیمه عاشورایی و کشتی نوح اشاره کرد.

انتقاد عضو شورا از جابه‌جایی سامانه حمل و نقل معلولان و جانبازان بدون توجه به مصوبات شورای شهر

رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران از بی‌توجهی شهرداری به مصوبات شورای شهر و جابجایی سامانه حمل و نقل معلولان و جانبازان انتقاد کرد.

جعفر تشکری هاشمی در جلسه امروز شورای شهر تهران، گفت: در جلسه گذشته که مجمع شرکت واحد اتوبوسرانی برگزار شد مصوبه‌ای داشتیم که بر اساس آن دارایی‌ها و زمین‌های این شرکت بدون اذن مجمع که همان شورای شهر است نباید جابه جا شود و دو بار حقوقی بر روی این مصوبه حاکم است که علاوه بر اذن مجمع باید شورای شهر هم این جابجایی‌ها را مصوب کند و همچنین در بودجه ۱۴۰۲ به صراحت در یک ردیف بودجه مشخص کردیم که سامانه حمل و نقل جانبازان و معلولان در حوزه فعالیت شرکت واحد است و بودجه اختصاص دادیم.

وی با بیان اینکه دو مصوبه قانونی درباره سامانه حمل و نقل جانبازان و معلولان وجود دارد و نباید جابه‌جایی مدیریت و مکان این سامانه تغییر می‌کرد، ادامه داد: هفته گذشته معلولان پشت در شورا تجمع کردند و وقتی با خبر شدند که چنین مصوبه‌ای تصویب شده محل را ترک کردند چرا که تصور می‌کردند شورای شهر حامی معلولان است؛ اما در این روزها شنیدیم که سامانه حمل و نقل معلولان به مکان شیر پاستوریزه منتقل شده و امروز صبح هم با خبر شدیم که تمامی وسایل نقلیه مربوط به حمل و نقل جانبازان و معلولان به محل شیر پاستوریزه منتقل شده و حالا برای من جای سوال است که اگر مصوبات شورا برای عزیزان در شهرداری فاقد ارزش است تکلیف را مشخص کنند، چرا که برای آنها این مصوبات محل اعراب ندارد و خودسری‌ حاکم است.

وی افزود: از آقای چمران می‌خواهم که دستور بدهد سامانه حمل و نقل معلولان و جانبازان به محل اصلی برگردد و اقدامات خودسرانه پایان یابد و اگر ما در خصوص شرکت کنترل ترافیک تصمیم جدی می‌گرفتیم این خودسری‌ها ادامه پیدا نمی‌کرد و قطعا اگر تصمیم جدی نگیریم در آینده شاهد تکرار هستیم و اگر قرار باشد آنقدر بی خاصیت باشیم که در حد لغو یک جابجایی گوش ندهند پس بهتر است در مورد این شورا تصمیم بگیریم.

وی افزود: من با احساسات و توجه ویژه به معلولان کاری ندارم و در مورد قانون صحبت می‌کنم و اگر این مشکل طی امروز و فردا حل نشود در جلسه روز سه شنبه با امضاء قابل توجهی طرح سوال از شهردار مطرح می‌شود.


لزوم ساماندهی دستفروشان بازار تهران

مهدی پیرهادی در ادامه جلسه با بیان اینکه به بنده خبر دادند که تعدادی از بازاریان در اعتراض به دست فروشی مغازه های خود را تعطیل کرده و در حال حرکت به سمت شورا برای اعتراض هستند، تصریح کرد: تعدادی از این افراد مستاجر هستند و نسبت به دست فروشی اعتراض دارند و از شهرداری می‌خواهیم به سخنان این فروشندگان توجه کنند.

پرویز سروری نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران  نیز تاکید کرد: نمی‌توان حق کسانی که بیمه و مالیات و اجاره می دهند، نادیده گرفت؛ باید برای دیگر شهروندان همچون دست فروشان نیز فکری کرد، اما نباید حق فروشندگان تضعیف شود.

وی افزود: حتما باید سخنان این فروشندگان شنیده شود و اقدامات مؤثری از سوی شهرداری تهران نسبت به حمایت از این افراد شکل بگیرد.

موافقت اعضای شورای شهر با تغییر نام ۱۶ معبر و یک بلوار در پایتخت
 

 اعضای شورای شهر تهران در جلسه امروز شورای شهر تهران، تغییر نام تعدادی از معابر را روی میز بررسی قرار دادند و در نهایت اعضای  به تغییر نام ۱۶ خیابان در منطقه ۲۱ و بلوار بهار در منطقه ۱۸ رای مثبت دادند.

تعیین تکلیف ۱۲۹ ساختمان ناایمن تهران تا پایان سال جاری

مهدی بابایی در حاشیه جلسه در جمع خبرنگاران با اشاره به تشکیل جلسات شهر ایمن در مناطق ۲۲گانه برای تعیین تکلیف ساختمان‌های ناایمن تصریح کرد: در ابتدای امر ما امور را پیگیری کردیم اما شهرداری‌های مناطق پاسخ نمی‌دادند؛ چراکه پیش از آن کاری جز اخطار انجام نداده بودند.

وی با بیان اینکه ما تعیین تکلیف ۱۲۹ ساختمان را دنبال کردیم، تصریح کرد:در تلاشیم تا پایان سال تعیین تکلیف این ساختمان‌ها به نتیجه برسد؛ کمااینکه تعدادی از ساختمان‌ها تاکنون ایمن‌سازی شدند و این روند در دیگر ساختمان‌ها نیز ادامه دارد.

به گفته رئیس کمیته ایمنی شورای اسلامی شهر تهران، علاوه بر ۱۲۹ ساختمان ناایمن، تعیین تکلیف هزار ساختمان را در رسته ساختمان‌های پرخطر دنبال می‌کنیم.

 بیشتر بخوانید:

حضور پرشور مردم در برنامه های محرم امسال با وجود هجمه های ضد انقلاب 

یکصد و شصت و نهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه