مجوز غرفه سازی / چگونه گرید غرفه سازی بگیریم؟
یکی از سوالات متداول افراد این است که چگونه می توانند جهت اخذ مجوز غرفه سازی اقدامات لازم را به عمل آورند. جهت گرفتن مجوز غرفه سازی در مرحله اول شما باید یک شرکت ثبت شده با بیش از ۳ سال قدمت ثبت داشته باشید.
به گزارش خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در واقع غرفه سازی یکی از هیجان انگیز ترین مراحل هنگام شرکت در رویدادهای ملی و بین المللی است اما این به این معنی نیست که شما می توانید به تنهایی از پس کار برآمده و نیاز به همراه ندارید. بلکه برای آسودگی بیشتر و رسیدن به نتیجه نهایی مطلوب لازم است از شرکت های خدمات غرفه سازی کمک بگیرید. تا انتهالی این مقاله از وبسایت خبری راه دانا به نشانی اینترنتی www.dana.ir با ما همراه باشید تا شما عزیزان را با مراحل غرفه سازی بیشتر آشنا کنیم.
مراحل اخذ مجوز غرفه سازی(گرید)
مشخصا با ترویج غرفه سازی و تمایل صاحبین کسب و کار برای شرکت در رویدادهای بین المللی و ملی، احتمال آن می رود که هر شخصی تصمیم به احداث شرکت های خدماتی غرفه سازی داشته باشد. برای رسیدن به این هدف لازم است از قبل شما مجوزهای لازم را از مراکز ذی ربط اخذ کنید. در قدم اول حتما لازم است شرکتی را ثبت کنید و کد کارگاهی مورد نظر را در شرکت مربوطه از سازمان تامین اجتماعی دریافت کنید. در اینجا همراه شما هستیم تا نکاتی را جهت مراحل اخذ مجوز غرفه سازی با یکدیگر مرور کنیم. همراه ما باشید.
فرآیند غرفه سازی به چه معناست؟
پیش از آن که بخواهیم به شرح مراحل اخذ مجوز غرفه سازی بپردازیم، باید اطلاعات دقیقی راجع به این فرآیند داشته باشیم. طبق نظر متخصصان و کارشناسان، ساخت غرفه نمایشگاهی یک فرآیند پیچیده است که باید در انجام آن به نکات بسیار زیادی توجه داشته باشید. در این فرآیند، باید ابتدا مجوزهای لازم را دریافت کنید تا بتوانید مجری ساخت غرفه مد نظر به بهترین شکل و قانونی باشید.
جهت انجام این امر لازم است شما حتما مجوزهای لازم را تهیه کنید و بصورت قانونی پیش بروید. اما قبل از هرچیز به یک سوال پر تکرار صاحبین کسب و کار پاسخ خواهیم داد:
آیا می توان مجوز یا گرید غرفه سازی را کرایه کرد؟(اجاره گرید غرفه سازی)
بله صد درصد می توان مجوز از شرکت های غرفه سازی اجاره کرد اما در صورت افشا قانونی از روند ساخت جلوگیری خواهد شد. علاوه بر آن هم شرکت غرفه ساز کرایه دهنده گرید و هم مشارکت کننده مورد پیگرد قانونی قرار خواهند گرفت. لازم به ذکر است مبلغ کامل چک ضمانتی که مشارکت کننده به ستاد برگزاری نمایشگاه پرداخت می کند نیز، ضبط می شود و پس از افشا از ادامه فرآیند ساخت جلوگیری خواهد شد.
حالا انتخاب با شماست. مشخصا بهتر است به صورت قانونی با شرکت غرفه ساز منصف کار کنید که با حداقل هزینه، بیشترین بازخورد را داشته باشید .
چگونه مجوز غرفه سازی بگیریم؟
اگر می خواهید به عنوان یک شرکت غرفه سازی به ارائه خدمات بپردازید، مشخصا لازم است یکسری مراحل اداری برای اخذ مجوزهای لازم را گذرانده باشید. پروسه کسب مجوزهای لازم شامل مراحل مختلفی است که لازم است آن ها را باهم مرور کنیم:
- انتخاب نام مناسب برای شرکت
شروع داستان با انتخاب نام مناسب برای شرکت اتفاق می افتد. مهم است که نام مناسب شرکت روی سایت و همچنین روی اینستاگرام یا کانال های تلگرامی وجود داشته باشد و شرکت دارنده سایت و شبکه های اجتماعی مناسب باشد. بهتر است سعی کنید نام مرتبط با معماری هنر و غرفه سازی انتخاب کنید تا در آینده بتوانید از این اسم در این شاخه استفاده کنید.
- ارائه مدارک مورد نیاز و ثبت شرکت
دوستان سعی کنن لیست بیمه ای شامل حداقل پنج نفر زیر مجموعه داشته باشند، کد کارگاهی که ثبت کرده اند و برگه های ثبتی کارگاه موجود در سازمان تامین اجتماعی، به اسم شرکت مربوطه باشد و حتما شرکت دارای قولنامه معتبر باشد.
علاوه بر آن حتما لازم است نسبت به گرفتن پروانه و همچنین مجوزهای لازم اقدامات لازم را انجام دهند. لازم است بدانید برای اخذ اولین و حداقل ترین مجوز شرکت های غرفه سازی، لازم است از زمان ثبت شرکت شما ۳ سال گذشته باشد.
مدارک مورد نیاز جهت اخذ مجوز غرفه سازی (گرید غرفه سازی)
برای شروع اخذ مجوزهای غرفه سازی نیاز به داشتن یکسری مدارک خواهید داشت که عبارت است از:
قبل از هر چیزی باید بدانید شما نیاز دارید یک شرکت ثبت شده داشته باشید و از تاریخ ثبت آن حداقل ۳ سال گذشته باشد.
- اسم شرکت ثبتی، مرتبط با غرفه سازی و مرتبط با صنعت معماری
- سلامت جسمانی مورد تایید اعضای هیئت مدیره و تحصیلات آن ها
- لیست بیمه سه سال قبل شرکت در صورتی که قابل استعلام از تامین اجتماعی و اداره کار باشد
- مدرک معتبر دانشگاهی و قابل استعلام مهندس برق شرکت که در لیست بیمه شرکت اسم ایشان وجود داشته باشد و قرارداد رسمی بین ایشان و شرکت منعقد شده باشد
- پروانه مهندس ناظر شرکت همراه با قرارداد رسمی بین ایشان و شرکت مربوطه و عضو در لیست بیمه حداقل به مدت سه سال
- ارائه مدارک hse شرکت که معتبر و قابل استعلام باشد
- عضویت اولیه در انجمن غرفه سازان و پر کردن مدارک
- تحویل مدارک معتبر به شرکت سهامی نمایشگاه بین المللی تهران جهت صحت سنجی و پیگیری سایر مراحل
لازم به ذکر است جهت اخذ مجوزهای غرفه سازی شخص مدیر عامل شرکت بابد برای دریافت مجوزها پروسه های مربوطه را طی کند.
خوب است بدانید که اگر مدارک شما تکمیل نباشند، ممکن است در دریافت مجوزات مربوط به غرفه سازی به مشکل برخورد نمایید. به همین دلیل، باید پیش از انجام هر کاری برای تکمیل نمودن مدارک مربوط به کسب و کار خود اقدامات لازم را به عمل آورید.
برای اخذ مجوزهای لازم برای غرفه سازی به کجا مراجعه کنیم؟
برای اخذ این مجوز نیاز است، به صورت حضوری به نمایشگاه بین المللی تهران سری بزنید و مدارک مجوز را از آن جا دریافت کنید. البته یاداوری می کنیم لازم است قبل از مراجعه فرم های مربوطه را در انجمن غرفه سازان تکمیل کنید و مدارک را به انجمن غرفه سازان تهران ارائه بدید.
بعد از ارائه مدارک مرتبط با غرفه سازی مثل بیمه، پروانه مهندس ناظر، مدارک تحصیلی هیئت مدیره، سوابق بیمه سه ساله، شماره ثبتی کارگاه، قولنامه ی رسمی شرکت که باید سه سال از ان گذشته باشد و سایر موارد، خواهید توانست اولین و حداقل ترین مدرک را به عنوان مجوز دریافت کنید.
البته باید این مهم را در نظر باید داشته باشید که امر مجوز غرفه سازی نمایشگاه یک امر بسیار مهم است و وزارت صنعت و معدن مجوزهای مربوطه را صادر خواهد کرد، پس باید توجه ویژه داشته باشید که صحت مدارک رو رعایت کنید.
نکاتی که لازم است هنگام اخذ مجوز آن ها را مد نظر قرار دهید
ابتدا قوانین و مقررات نمایشگاه بین المللی را مطالعه کنید رسانه خبر روز به دقت به این موضوع پرداخته است.
سعی کنید در صحت مدارک بسیار دقت کنید، چون اگر در این مسیر کوچک ترین اشتباه و جعلی صورت بگیرد، علاوه بر داشتن پیگرد قانونی، از لیست واجدین شرایط دریافت مجوز خط خواهید خورد.
برای راهنمایی بیشتر می توانید موارد مربوط به غرفه سازی از ابتدا که چطور می توانید یک غرفه سازی کامل و روان انجام بدهید را با در نظر گرفتن مجوزهایی که لازم هست آن ها را تهیه کنید، در مقاله ای که در سایت مخاطب بیست و چهار منتشر شده است، مطالعه کنید و از آن برای شروع ساخت و ساز نمایشگاهی خود استفاده کنید.
دقت داشته باشید برای آن که بتوانید سریع تر مجوزهای مربوطه را دریافت کنید، بهتر است از قبل تمامی مدارگ خود را چک کرده و هرگونه نواقصی را برطرف نمایید.
انتهای پیام
ارسال دیدگاه