اخبار داغ

سود گوشت دولتی در جیب دلالان خوزستانی

سود گوشت دولتی در جیب دلالان خوزستانی
عدم توزیع گوشت منجمد با قیمت دولتی 150 هزار تومان ،در حالی که همان گوشت را با واسطه می‌توان از دلالان صاحب نفود با قیمت 200 تا 250 هزار تومان خریداری کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در مرداد ماه سال جاری مدیرکل پشتیبانی امور دام خوزستان از آغاز توزیع گوشت قرمز منجمد در بازار استان از خبر داد.به گفته وی گوشت قرمز منجمد گوساله و گوسفندی به منظور تنظیم بازار و کنترل قیمت‌ها توزیع شده است.

مدیرکل پشتیبانی امور دام خوزستان گفت: قیمت هر کیلوگرم گوشت گوساله و گوسفندی با توجه به قطعات آن متفاوت خواهد بود اما به صورت میانگین قیمت هر کیلوگرم گوشت قرمز مخلوط حدود ۱۵۰ هزار تومان برای مصرف کننده است.

بدوی در ادامه گفت: این قطعات با هماهنگی سازمان جهاد کشاورزی در اختیار عاملان توزیع قرار داده می‌شود. آن‌ها نیز در سطح فروشگاه‌ها و مراکز عرضه توزیع خواهند کرد تا این محصول به دست مصرف کنندگان برسد.ذخایر استان به منظور تامین نیاز بازار استان در بحث گوشت قرمز مشکلی ندارد و به هر میزان که سهمیه اعلام شود، توزیع خواهد شد.

  ناگفته نماند براساس تحقیقات جهاد کشاورزی خوزستان توزیع را توسط عاملان  توزیع در سطح شهر انجام می‌دهد که عاملان نیز اولویت توزیع گوشت‌های دولتی را به مواکب داده که متاسفانه طی مصاحبه با چندین موکب سطح شهر متوجه شدیم دلالان و واسطه‌گران این گوشت‌ها را به قیمت 150 هزارتومان نیز به مواکب نداده اند ،مگر ان دست افرادی که سفارش شده باشند.

نکته قابل تامل اینجاست با برخی مواکب که مصاحبه شد انها ضمن گلایه از توزیع نامناسب گوشت با قیمت دولتی در سطح شهر گفتند:در ایام نذورات هر موکبی گوشت منجمد با قیمت دولتی نصیبش نشد اگر هم با هزار دردسر گیر می‌آمد با واسطه دلال‌ها  آن هم به قیمت 200 تا 250 هزار تومانی!
 
اکنون نیز با توجه به کاهش نذورات مردم، جهاد کشاورزی استان همچنان در توزیع و رفع نیاز مردم در حیطه گوشت بسیار ضعیف عمل کرده و مردم خوزستان گوشت منجمد 150 هزار تومانی را نتوانستند به آن وفوری که مدیرکل دام و طیور استان از آن سخن می‌گفت تهیه کنند.

از انجا که قیمت گوشت در سطح بازار خوزستان از 470 تا 500 هزارتومان می باشد قطعا قشر ضعیف و متوسط جامعه با وجود تورم  بالای سبد خانوار توانایی تهیه گوشت با قیمت های جدید را ندارند و انتظار توزیع گوشت منجمد دولتی را دارند اما افسوس و صد افسوس در خوزستان خبری از توزیع فراوان گوشت  با قیمت دولتی نیست.

به گزارش رهیاب ،مردم خوزستان انتظار دارند برنامه مدون دادستانی در قالب کارگروه تعزیرات، اداره صمت و جهاد بازدید سرزده از مراکز توزیع مایحتاج مردم به خصوص عرضه گوشت گرم در
سطح بازار  را بطور منظم داشته باشد  که در صورت مشاهده جرم محرز و مشخص در همان لحظه اقدام فوری و برخورد قانونی انجام  گیرد و  تا راه برای رفتن سود گوشت با قیمت دولتی به جیب دلالان باز نشود.

 

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه