اخبار داغ

قیمت ساخت هر متر مربع ساختمان در شهرستان چقدر است؟

قیمت ساخت هر متر مربع ساختمان در شهرستان چقدر است؟
هزینه ساختمان سازی در شهرستان ها، معمولا کمتر از مناطق شهری و بزرگ مانند تهران است. این نرخ گذاری ها از سوی سازمان نظام مهندسی کشور در شروع سال جدید، تعیین و تصویب می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ هزینه ساختمان سازی در شهرستان ها، معمولا کمتر از مناطق شهری و بزرگ مانند تهران است. این نرخ گذاری ها از سوی سازمان نظام مهندسی کشور در شروع سال جدید، تعیین و تصویب می شود. اما اینکه از کدام شرکت مصالح مورد نیاز خود را تامین کنیم، تاثیر زیادی در بهای تمام شده سازه دارد. اگر شما هم به دنبال کاهش هزینه ساخت ساختمان هستید، پیشنهاد ما اصفهان آهن است.

سوالی که اغلب مردم و متخصصان علم معماری و ساختمانی مطرح می ‌کنند این است که چرا قیمت ساخت هر متر مربع ساختمان در شهرستان ها متفاوت است؟ آیا عوامل جغرافیایی، اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی تاثیر گذار هستند؟ آیا تغییراتی که در بازار مصالح و نیروی کار اتفاق می افتد، در این مسئله دخیل هستند؟

با توجه به نیاز روزافزون به مسکن، عوامل مختلفی که بر روی بهای ساخت یک خانه 100 متری تاثیر می گذارند را بررسی می کنیم. کسب اطلاعات در مورد هزینه های اصلی و جانبی ساختمان، در کاهش قیمت تمام شده خانه، تاثیر بسزایی خواهد داشت.

هزینه ساخت یک خانه ۱۰۰ متری چقدر است؟

نرخ ساخت یک خانه ۱۰۰ متری در شهرهای مختلف ایران بسیار متغیر است و به عوامل مختلفی از جمله مکان جغرافیایی، مصالح ساختمانی، طراحی و دستمزد کارگران بستگی دارد.

به طور معمول، هزینه ساخت یک متر مربع از ساختمان در ایران، در محدوده 8 تا 50 میلیون تومان و حتی بیشتر است. بنابراین باید برای ساخت خانه 100 متری بسته به موقعیت مکانی و سایر عوامل دخیل در آن، قیمتی بالغ بر 800 میلیون تا 3 میلیارد تومان در نظر بگیرید. این مقدار در مناطق شهری بزرگ پرتقاضا (مانند تهران) بیشتر و در مناطق روستایی و کم تقاضا کمتر است.

به هر حال، دقت کنید که این ارقام تقریبی هستند و ممکن است با گذر زمان و شرایط مختلف تغییر کنند. همچنین، این هزینه‌ ها برای مصالح ساختمانی با کیفیت های متفاوت نیز متغیر است. برای مثال انتخاب نوع میلگرد نه تنها در کیفیت سازه، بلکه در قیمت تمام شده آن تاثیر می گذارد. سایت esfahanahan.com یکی از دقیق ترین سایت ها برای کسب اطلاعات دقیق تر در مورد بهای مصالح مورد نیاز ساخت و ساز است.

میلگرد و تیرآهن، دو مورد از مهم ترین مقاطع فولادی هستند که برای بهبود کیفیت سازه مورد استفاده قرار می گیرند. در حقیقت میلگرد برای سازه بتنی و تیرآهن برای سازه اسکلتی مناسب تر است.

هزینه ساخت هر متر مربع ساختمان در شهرستان

قیمت ساختمان سازی در شهرستان های ایران، بر اساس موقعیت و نرخ مصالح مصرفی در آن برآورد می شود. محاسبه اینکه به چه مصالح و مقاطع فولادی نیاز داریم، بر عهده پیمانکار و عوامل پروژه است که با حساب و کتاب های دقیق به دست می آید.

یکی از مهم ترین عواملی که در نرخ ساختمان سازی تاثیر می گذارد، تعداد طبقات آن است. هرچه تعداد طبقات بیشتر شود، بهای ساخت به ازای هر مترمربع افزایش پیدا می کند. در سال 1402 برآورد قیمت ساختمان به شکل زیر است:

اگر ساختمان (در مناطق شهرستانی) یک یا دو طبقه باشد، هر متر مربع آن حدودا 8 الی 9 میلیون تومان هزینه دارد. هر چه تعداد طبقات بیشتر شود، به ازای هر طبقه تقریبا 1 الی 2 میلیون تومان به قیمت هر متر مربع آن اضافه خواهد شد.

تاثیر قیمت میلگرد برای ساخت ساختمان از نگاه اصفهان اهن

وزن و کیفیت مقاطع فولادی به خصوص میلگرد، به کمک ابزارهایی محاسبه می شود که به آن ها فرمول یا جدول می گویند. احتمالا شما هم بارها با این سوال که چگونه وزن میلگرد را با فرمول ساده محاسبه کنیم مواجه شده اید. در این فرمول، شعاع میلگرد با عدد 3/14، طول و عدد 7/8 ضرب می شود؛ سپس حاصل به دست آمده را در 1000gr تقسیم می کنیم.

هرچه شعاع (سایز) میلگرد بیشتر باشد، مسلما قیمت بالاتری نیز دارد. به عنوان مثال میلگرد 18 نسبت به سایز 14 کمی گران تر است. بنابراین بین هزینه ساخت ساختمان و میلگرد مصرفی، رابطه مستقیمی وجود دارد.

هزینه ساخت ساختمان و ریز جزئیات آن، هر سال توسط سازمان نظام مهندسی تصویب می شود. این نرخ ها به عواملی مانند موقعیت مکانی زمین، بهای مقاطع فولادی و مصالح مصرفی بستگی دارد بنابراین همیشه و همه جا ثابت نیست.

یکی از مهم ترین عواملی که بر بهای ساخت سازه تاثیر می گذارد، تغییرات قیمت میلگرد است که با توجه به تولید کننده و سایز بندی آن در بازه متنوعی قرار می گیرد. البته فراموش نکنید که به جز این عوامل، باید تاثیر پارامتر هایی مانند اخذ پروانه ساخت و پایان کار ساختمان را نیز در نظر بگیریم.

مجموعه اصفهان آهن با مدیریت سعید صمصام شریعت (Saeid Samsam Shariat) و فراهم نمودن بستری جدید و متفاوت در زمینه‌ی خرید و فروش و کسب رضایت مشتری به همکاری و تعامل مستمر و بلند مدت با مشتریان می‌اندیشد. در این راستا این شرکت موفق به دریافت استاندارد های بین المللی از جمله گواهینامه‌های،مدیریت کیفیت ISO9001 و رضایت‌مندی و بررسی شکایات مشتریان ISO 10002 گردیده است توانسته به عنوان یک منبع مطمئن، قابل اتکاء و برتر در این عرصه شناخته گردد.

 

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه