اخبار داغ

احمدی در گفتگو با دانا مطرح کرد؛

افزایش اقتدار سیاسی و اقتصادی باتکیه‌بر توسعه بومی فاز ۱۱ پارس جنوبی

افزایش اقتدار سیاسی و اقتصادی باتکیه‌بر توسعه بومی فاز ۱۱ پارس جنوبی
یک کارشناس انرژی گفت: بهره‌برداری و توسعه فاز یازده پارس جنوبی و دیگر فازهای آن با اتکا بر توان داخلی، اقتدار سیاسی و اقتصادی ایران در منطقه و جهان را نشان داد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی شبکه اطلاع‌رسانی راه دانا؛ چشم‌انداز انرژی جهانی شاهد تغییر تحولی به سمت منابع سوخت پاک‌تر و پایدارتر است. ایران به‌عنوان کشوری که دارای ذخایر فراوان گاز طبیعی است، خود را در موقعیت منحصربه‌فردی می‌بیند تا از این منبع ارزشمند به نفع اقتصاد و روابط بین‌الملل خود استفاده کند.

اهمیت توسعه میادین گازی مشترک باتکیه‌ بر ظرفیت قوی داخلی ایران در استخراج گاز طبیعی برای تقویت رشد تجارت گازی کشور و ایجاد درآمد ارزی اهمیت زیادی برای پایه سازی اقتصادی در کشور را دارد.

بیشتر بخوانید:

فاز ۱۱ پارس جنوبی شاهکار فنی مهندسی است

تجربه دیرینه ایران در فناوری استخراج و تخصص آن در اکتشاف و تولید گاز طبیعی، کشور ما را به یک کاندیدای ایدئال برای توسعه میادین گازی مشترک تبدیل کرده است.

کاهش نیاز به  تخصص خارجی و تقویت بخش انرژی

 بهره‌برداری و مدیریت میادین گازی داخلی نشان‌ دهنده توانایی کشور در مشارکت شرکت ملی نفت ایران و سرمایه‌گذاران مشترک در این حوزه است و اتکا به این توان موجب کاهش نیاز به  تخصص خارجی و تقویت بیشتر بخش انرژی در ایران خواهد شد.

توسعه میادین مشترک گازی مزایای اقتصادی قابل‌ توجهی برای ایران دارد. صادرات گاز طبیعی نه‌ تنها درآمد ارزی ایجاد می‌کند، بلکه تنوع صادرات کشور را افزایش می‌ دهد، وابستگی به درآمدهای نفتی را کاهش می‌دهد و مقاومت در برابر نوسانات بازار را افزایش می‌دهد.

توسعه میدان گازی مشترک پارس جنوبی و برداشت گاز از فاز ۱۱، نه‌تنها بر اقتصاد تأثیر می‌گذارد، بلکه فرصت‌های دیپلماتیک و ژئوپلیتیکی ارزشمندی را برای ایران به ارمغان می‌آورد. ایران با همکاری با سایر کشورها می‌تواند روابط دیپلماتیک خود را ایجاد و تقویت کند و درعین‌حال خود را به‌عنوان یک تأمین‌کننده قابل‌اعتماد انرژی قرار دهد.

پارس جنوبی  اقتدار سیاسی و اقتصادی  ایران در منطقه و جهان را نشان داد

علی احمدی کارشناس انرژی درباره بهره‌برداری و توسعه فاز یازده پارس جنوبی و دیگر فازهای به خبرنگار اقتصادی شبکه اطلاع‌رسانی راه دانا اظهار کرد: این فاز از پارس جنوبی  اقتدار سیاسی و اقتصادی  ایران در منطقه و جهان را نشان داد که ادامه این روند در توسعه فازهای مختلف پارس جنوبی و افزایش تولیدات در تمام حوزه‌ها تأثیر به سزایی بر امنیت و اقتدار کشور خواهد داشت.

وی  افزود: بهره‌برداری فاز یازده پارس جنوبی و اتکا به توان متخصصین ایرانی نه‌تنها اقتدار ایران را به رخ قطر کشید؛ بلکه به تمام دنیا توانایی‌های منحصربه‌فرد کشور را نشان داد.

این کارشناس حوزه بین‌الملل با بیان اینکه توسعه فاز یازده و افزایش تولید تأثیر به سزایی بر افزایش درآمد دولت دارد، اظهار کرد: لازم است مسئولین این امر در حوزه فراوری فرآورده‌های نفتی و سرمایه‌گذاری دراین‌خصوص توجه و تمرکز کنند.

احمدی خاطرنشان کرد: افزایش بهره‌وری و توسعه‌های فاز مختلف سبب افزایش صادرات و رونق اقتصادی کشور می‌شود.

وی با بیان اینکه بالغ بر ۷ تا ۱۰درصد ذخایر معدنی دنیا در اختیار ایران قرار دارد، تصریح کرد: ایران پتانسیل این را دارد که با استفاده از منابع خدادادی در آینده به قطب تأمین فرآورده‌های نفتی و گازی تبدیل شود.

این کارشناس امور  بین‌الملل با بیان اینکه بهره‌مندی از ذخایر نفتی و گازی می‌تواند تأثیر به سزایی بر ایجاد خط انتقال گاز به پاکستان و سپس چین داشته باشد، خاطرنشان کرد: این امر سبب افزایش درآمد دولت و به‌تبع آن کاهش تورم خواهد شد.

احمدی گفت: پیش‌بینی می‌شود تکمیل تولید گاز از فاز ۱۱ میدان گازی پارس جنوبی منجر به افزایش حداقل ۱۵ تا ۲۰ میلیون مترمکعبی گاز در روز شود که به شبکه تزریق می‌شود، این امر به کاهش شکاف بین تولید و مصرف و کاهش اتکای ایران به واردات گاز کمک خواهد کرد .

بیشتر بخوانید:

بهره برداری از فاز ۱۱ پارس جنوبی نشان دهنده افزایش توان داخلی است

جبران ناترازی گاز در زمستان با توسعه فاز ۱۱ پارس جنوبی

عده ای بهره برداری از فاز ۱۱ پارس جنوبی را به حضور خارجی ها گره زده بودند

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه