اخبار داغ

دانا گزارش می دهد؛

نفوذ بی سابقه در اطلاعات و امنیت رژیم صهیونیستی/کابینه نتانیاهو در بهت سیاسی

نفوذ بی سابقه در اطلاعات و امنیت رژیم صهیونیستی/کابینه نتانیاهو در بهت سیاسی
در حالی افکار عمومی دنیای عرب شاهد تحولات سریع در فلسطین و تغییرات پرشتاب در ساختار رژیم صهیونیستی است که پیش از این رهبر معظم انقلاب نوید سرنگونی قریب الوقوع این رژیم را داده بودند.

به گزارش خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ پس از حمله تمام عیار جنبش مقاومت اسلامی حماس به مناطق شهرک نشین در سرزمین های اشغالی، ارتش رژیم صهیونیستی فرصت هرگونه واکنش سریع را از دست داد و در شوکی ناباورانه متحمل خسارت های نظامی و تلفات انسانی بسیاری شد.

تهاجم نظامی آفندی حماس امری کم سابقه

به اذعان تحلیل گران بین الملل همواره در جریان درگیری های نظامی بین اعراب و رژیم صهیونیستی، فلسطین نقش پدافندی داشته و تلاش کرده است در برابر تهاجم ارتش رژیم صهیونیستی از تمامیت ارضی خود دفاع کند.

این بار اما در عملیات طوفان الاقصی، تهاجم نظامی آفندی امری کم سابقه بود که از سوی جبهه مقاومت علیه مواضع رژیم صهیونیستی انجام گرفت.

شلیک حداقل 5 هزار موشک و راکت از سوی حماس به سمت مناطق شهرک نشین خسارت های بی سابقه ای را به اشغالگران صهیونیستی وارد کرد.

این در حالی بود که درگیری همزمان متحرک در بیش از ۵۰ نقطه در حداقل ۱۴ شهرک و پایگاه نظامی صهیونیستی تلفات انسانی بسیاری را در بین صهیونیست ها به دنبال داشت.

وحشت صهیونیست ها از تلفات بالای انسانی

بازتاب اخبار این عملیات در رسانه های بین المللی به طور گسترده ای صورت گرفت به طوری که پخش وسیع تصاویر اسیر، کشته و زخمی و صحنه های ترس و فرار و گریز صهیونیست ها وحشت مقامات صهیونیستی را از عملیات گسترده حماس به دنبال داشت.

رژیم صهیونیستی در پی عملیات طوفان الاقصی در بهت ناباورانه ای گرفتار شد و از این رو متحمل زیان و خسارت بالای انسانی و زیرساختی آن هم تنها در روز نخست درگیری بود.

نفوذ و پیشروی بی سابقه در سرزمین های اشغالی

نخستین عملیات فراگیر مقاومت فلسطین که در آن نفوذ، عملیات و پیشروی داخل سرزمین های اشغالی رخ داد در حالی بود که جنگی تمام عیار از زمین، هوا و دریای علیه صهیونیست ها انجام گرفت.

عملیاتی که شاید بتوان گفت پس از جنگ اکتبر یا رمضان که در سال ۱۹۷۳ بین اعراب رژیم صهیونیستی درگرفت، اقدامی بی سابقه بود.

در عملیات اکتبر، درگیری ها خارج از سرزمین‌های اشغالی بود اما در عملیات طوفان الاقصی جنگ در داخل سرزمین‌های اشغالی آن هم غزه که بیش از ۱۵ سال تحت محاصره تمام عیار رژیم صهیونیستی قرار دارد، صورت گرفت.

عملیات طوفان الاقصی همزمان با سالگرد عملیات اکتبر انجام شد که مصادف با  جشن غفران یعنی جشن عبادی صهیونیست ها بود، بسیاری از یهودیان در این ایام در تفریح و تعطیلات به سر می برند، اما همزمانی این عملیات با عید ایام غفران نشان می دهد که حماس از حدود یک سال پیش خود را برای انجام این عملیات آماده کرده بود تا با یک وحدت میدانی آن را اجرایی کند.

علاوه بر این مصادف شدن این عملیات با پنجاهمین سالگرد نبرد ۱۹۷۳ اعراب و اسرائیل بیش از هر چیز بر تقویت وجهه ملی و پان عربی انجامید.

بدین ترتیب در حالی که همیشه جنگ در غزه رخ می داد، اما این بار برای اولین بار جنگ در داخل مناطق شهرک نشین صورت گرفت که این نشان از میزان نفوذ جبهه مقاومت در مناطق شهرک نشین است.

شکست اطلاعاتی و امنیتی رژیم صهیونیستی

طوفان الاقصی، اما هیبت رژیم صهیونیستی مجهز به گنبد آهنی و مدعی برخورداری از قوی ترین سازمان های اطلاعاتی بود را از بین برد. نه شاباک و نه موساد نتوانستند نقشی در شناسایی یا کشف عملیاتی که حماس از ماه ها قبل آن را طراحی کرده بود، داشته باشند.

به نظر می رسد عملیات حماس در سرزمین های اشغالی، معادلات راهبردی رژیم صهیونسیتی در تقابل نظامی با محور مقاومت را بر هم زد و بزرگترین شکست اطلاعاتی و امنیتی این رژیم بعد از سال   ۱۹۷۳ را به آنها تحمیل کرد.

حمایت از فلسطین، موضع دولتهای گرفتار در پازل عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی

عملیات طوفان الاقصی بیشترین تاثیر را در تقویت جبهه مقاومت و تضعیف رژیم صهیونیستی در منطقه داشت. این مسئله موجب شد نه تنها رژیم صهیونیستی دچار ضعف شده و هیبت آن متزلزل شود، بلکه کشورهایی که در روند عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی گرفتار شده بودند نیز دچار سرخوردگی سیاسی شوند.

رهبر انقلاب اسلامی در روز میلاد پیامبر اسلام (ص) و در جریان دیدار جمعی از مردم، مسئولان نظام، سفرای کشور‌های اسلامی و مهمانان کنفرانس وحدت در هشدار به کشورهایی که در پازل عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی گرفتار شدند فرمودند: نظر قطعی جمهوری اسلامی این است که دولت‌هایی که قمار عادی‌سازی با رژیم صهیونیستی را برای خودشان سرمشق کار قرار می‌دهند ضرر خواهند کرد، باخت منتظر اینهاست؛ دارند اشتباه می‌کنند. به قول اروپایی‌ها روی اسب بازنده شرط‌بندی می‌کنند.

تنها یک هفته بعد از هشدار رهبر انقلاب عملیات تمام عیار حماس موجب شد تا کشورهایی عربی در دوگانه حمایت از رژیم صهیونیستی یا همراهی با افکار عمومی جهان عرب، سیاست حمایت از فلسطین را در پیش بگیرند.

به اذعان بسیاری از کارشناسان و تحلیل گران سیاسی، یکی از تاثیرات این عملیات برهم خوردن معادلات و سناریوهای درحال شکل گیری برای عادی سازی روابط با رژیم و طرح های تشکیل دولت مستقل فلسطینی خواهد بود.

فروپاشی قریب الوقوع و تغییرات پرشتاب در رژیم صهیونیستی

در حالی افکار عمومی دنیای عرب شاهد تحولات سریع در فلسطین و تغییرات پرشتاب در ساختار رژیم صهیونیستی است که پیش از این رهبر انقلاب نوید سرنگونی این رژیم را داده بود.

مشکلات داخلی در کابینه رژیم صهیونیستی، نارضایتی شهرک نشینان از اقدامات نتانیاهو و حالا ناامنی در درون مناطق شهرک نشین رژیم صهیونیستی را دچاز اضمحلال خواهد کرد.

گزارشات در طول روزهای گذشته حاکی از آن است که بسیاری از شهرک نشینان در حال فرار از این منطقه هستند و این نشان می دهد که فروپاشی رژیم صهیونیستی امری قریب الوقوع است.

نهادهای امنیتی و ارتش رژیم صهیونیستی شکننده شده و دایره نفوذ به آن گسترش پیدا کرده است.

حالا، اما  قدرت چانه زنی فلسطین بالا رفته و با حجم بالای اسرای صهیونیستی زمینه آن فراهم است تا اسرای فلسطینی با نظامیان صهیونیستی مبادله شوند.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه