اخبار داغ

ابوالفتح در گفتگو با دانا:

توجه غرب از کی‌اف به غزه معطوف شده است/ معادلات غرب آسیا برای تمام دنیا اهمیت دارد

توجه غرب از کی‌اف به غزه معطوف شده است/ معادلات غرب آسیا برای تمام دنیا اهمیت دارد
کارشناس مسائل بین الملل گفت: طرفین مناقشه در غزه ، مباحث مهمتری را دنبال می کنند از این رو توجهی که از سوی غرب به اوکراین می شد امروز به سمت رژیم صهیونیستی معطوف شده است.

امیر ابوالفتح، کارشناس مسائل بین الملل در گفتگو با خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع رسانی راه دانا با اشاره به اینکه جنگی که در غزه در جریان است از دو منظر برای سیاستمداران، دولتمردان و افکار عمومی جهان حائز اهمیت است، گفت: معادلات غرب آسیا به طور کلی در مقایسه با تنش های و تحولات در سایر مناطق جهان از اهمیت بیشتری برخوردار است.

وی با اشاره به اینکه منطقه غرب آسیا به دلیل وابستگی انرژی جهان به آن از حساسیت بیشتری برخوردار است، ادامه داد: در شرایطی درگیری نیروهای مقاومت در غزه با رژیم صهیونیستی را شاهد هستیم که در شرق اروپا نیز بین ارتش روسیه و اوکراین درگیری وجود دارد، اما اهمیت شرق اروپا در لوکال منطقه ای است و تنها برای کشورهای پیرامونی از اهمیت برخوردار می باشد.

این کارشناس مسائل بین الملل بااشاره به اینکه شدت کشتار مردم مظلوم فلسطین و نسل کشی که صهیونیست ها در غزه به راه انداختند آنچنان وحشتناک است که واکنش های بسیاری را به دنبال داشته است، ادامه داد: بسیاری از کسانی که تا چند وقت پیش نسبت به اشغال سرزمین های فلسطینی بی تفاوت بودند یا جانب داری می کردند،  امروز نمی توانند در برابر جنایات رژیم صهیونیستی سکوت کنند.

ابوالفتح با اشاره به اینکه کشتار کودکان و زنان حتی در اوکراین هم اتفاق نیفتاد، تصریح کرد: ارتش روسیه در جریان درگیری به اوکراین این فرصت را داد تا غیرنظامیان از منطقه درگیری مهاجرت کنند و جنگ بین نیروهای نظامی روس و اوکراینی در گرفت.

وی تاکید کرد: بسیاری از مردم اوکراین در جریان جنگ با روسیه آواره شدند اما نسل کشی اتفاق نیفتاد در حالی که رژیم کودک کش صهیونیستی شبانه به بیمارستان ها حمله کرد و هزاران نفر کودک و زن بی پناه و مظلوم را به شهادت رساند.

این کارشناس مسائل بین الملل با بیان اینکه رژیم صهیونیستی تهدید کرده که با تمام دشمنانش در غرب آسیا وارد جنگ خواهد شد، تاکید کرد: این مسئله از این جهت اهمیت دارد که در صورت بروز درگیری های فراتر، غرب آسیا دچار جنگ های طولانی خواهد شد و زندگی تمام مردم دنیا تحت تاثیر این مسئله قرار خواهد گرفت.

ابوالفتح با اشاره به اینکه بدون شک مناقشات در غزه برای غرب موضوع مهمتری نسبت به جنگ در اوکراین است، ادامه داد: طرفین مناقشه در غزه ، مباحث مهمتری را دنبال می کنند از این رو توجهی که از سوی غرب به اوکراین می شد امروز به سمت رژیم صهیونیستی معطوف شده است.

وی خاطرنشان کرد: برای غرب هیچ بازیگری مهمتر از رژیم صهیونیستی نیست و بدون شک اوکراین از کانون توجه غرب دور خواهد شد.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه