اخبار داغ

دانا گزارش می‌دهد؛

بیمارستان‌های غزه دیگر جای امنی نیست؛ غزه زیر بمباران اشغالگران

بیمارستان‌های غزه دیگر جای امنی نیست؛ غزه زیر بمباران اشغالگران
بر اساس آنچه منابع پزشکی گزارش می دهند، هواپیماهای رژیم صهیونیستی بار دیگر چندین بیمارستان در نوار غزه را بمباران کردند.

به گزارش خبرنگار بین الملل شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مسئول وزارت بهداشت غزه اعلام کرد که هواپیماهای اسرائیلی خانه هایی را در مجاورت بیمارستان اندونزی در شمال نوار غزه و منازل دیگر در مجاورت بیمارستان قدس وابسته به جمعیت هلال احمر در غرب شهر غزه در مجاورت غزه هدف قرار دادند. بیمارستان اروپایی غزه در جنوب نوار غزه و در مجاورت بیمارستان دوستی ترکیه قرار دارد.

وی افزود: بیمارستان شهدای الاقصی در دیرالبلاح در مرکز نوار غزه شاهد قطعی مکرر برق به دلیل اتمام سوخت مورد نیاز برای کارکرد ژنراتورها است.

بیمارستان های غزه در تیررس بمباران رژیم صهیونیستی

پیش از این وزارت بهداشت غزه اعلام کرده بود که طبقه سوم و آخر بیمارستان دوستی ترکیه و فلسطین توسط هواپیماهای رژیم صهیونیستی بمباران شده و خسارات زیادی به دنبال داشته است.

این وزارتخانه اعلام کرد: 34 درصد از بیمارستان‌های غزه کار نمی‌کنند و 65 درصد از مراکز بهداشتی تعطیل هستند، در حالی که 124 پرسنل بهداشتی شهید، بیش از 100 نفر مجروح و 50 آمبولانس آسیب دیده‌اند که 25 آمبولانس از جمله 25 دستگاه کاملا از کار افتاده اند.

همچنین 46 مرکز از 72 مرکز بهداشتی درمانی در اثر بمباران و تمام شدن سوخت متوقف شدند.

این وزارتخانه اعلام کرد که اشغالگران دستور تخلیه 24 بیمارستان در شمال نوار غزه  را داده اند و احتمال بمباران وجود دارد درحالی که ظرفیت کل این بیمارستان‌ها دو هزار تخت است.

وی به کمبود شدید دارو، تجهیزات و پرسنل مورد نیاز برای درمان تعداد زیادی مجروح و کاهش شدید سوخت مورد نیاز برای راه اندازی برق اشاره کرد، چرا که عمل جراحی بدون بیهوشی و با نور تلفن انجام می شود.

ارتش اسرائیل به مدت 25 روز حملات شدیدی را به محله های مسکونی غزه انجام داده است که بر اساس اطلاعات رسمی بیش از 8306 نفر از جمله 3457 کودک کشته و حدود 21048 فلسطینی زخمی شده است.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه