اخبار داغ

نماینده جنبش مقاومت اسلامی حماس:

شما نویسندگان، رزمندگان «کلمه» هستید و نقش قلم‌هایتان بی تاثیرتر از موشک‌های این نبرد نیست

شما نویسندگان، رزمندگان «کلمه» هستید و نقش قلم‌هایتان بی تاثیرتر از موشک‌های این نبرد نیست
خالد قدومی نماینده جنبش مقاومت اسلامی حماس در مراسم گردهمایی نویسندگان و ناشران برای حمایت از کودکان غزه گفت: امروز قضیه فلسطین هر ثانیه اش الهام بخش و دارای یک روایت است. شما نویسندگان، رزمندگان کلمه هستید و نقش قلم هایتان بی تاثیرتر از موشک های این نبرد نیست.

به گزارش خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ گردهمایی نویسندگان و ناشران برای حمایت از کودکان غزه در ایران با عنوان «ساعت ۱۲ به وقت قدس» توسط اتحادیه‌ها و مؤسسات ادبی و نشر ایران و اتحادیه‌های ادبی و نویسندگان کشورهای عربی امروز شنبه ۲۷ آبان در سالن سوره مهر حوزه هنری برگزار شد.

این مراسم همزمان در بیست کشور امارات، بحرین، الجزائر، عربستان سعودی، سودان، عمان، سوریه، عراق، کویت، لبنان، لیبی، یمن، تونس، موریتانی، مصر، فلسطین، مغرب، اردن و ایران برگزار شد.

خالد قدومی نماینده جنبش مقاومت اسلامی حماس در ایران در ابتدای این اجلاس گفت: بیش از 50 نویسنده، هنرمند و شاعر در این جنگ به شهادت رسیده اند که بدن های آنها در طول زمان می پوسد، اما روح آنها به یان نبرد قطعا جریان خواهد داد.

وی ادامه داد: من در ابتدا باید از برگزارکنندگان این برنامه تشکر کنم و واقعا در ایران و کشورهای عربی همه نویسندگان از مردم غزه حمایت کردند؛ این نبرد به ظاهر نظامی است ولی باطن و حقیقت این نبرد یک چیز بزرگ تری است که ما فکر می کنیم. ما شاهد تظاهرات ملیونی در فرانسه، آلمان، انگلیس و آمریکای جنایتکار هستیم که همه دولت های آنها در این جنگ به حمایت از رژیم صهیونیستی بی تاثیر نبوده اند اما مردم آنها با این تظاهرات جواب دندان شکنی به آنها داده اند.

خالد قدومی با اشاره به اینکه بعد از 42 روز از این نبرد و شکستن هیمنه اسرائیل گفتن چند نکته ضروری است، گفت: اولا ما باید عادت کنیم که می شود پیروز این نبرد باشیم. وقتی ما می توانیم قدم هایی برای آزادی فلسطین برداریم چرا فکر کنیم که همه این ها یک توطئه از جانب اسرائیل است؟! ولی این ملت فلسطین که جان خود را قربانی قدس کرده اند، قطعا شاهد این پیروزی خواهند بود.

وی افزود: ما با جنگ روایت ها روبرو هستیم؛ امروز کودکان مظلوم و قربانی فلسطینی رهبران این جنگ روایت ها هستند. کودکانی که از زیر آوار زنده خارج می شوند و در مقابل دوربین های خبرنگاران صحبت هایی می کنند که همه دنیا را تحت تاثیر قرار می دهند.

نماینده جنبش مقاومت اسلامی حماس در ایران ادامه داد: شما نویسندگان، رزمندگان کلمه هستید و نقش قلم هایتان بی تاثیرتر از موشک های این نبرد نیست. امروز قضیه فلسطین هر ثانیه اش الهام بخش و دارای یک روایت است؛ از داستان بیمارستان شفا تا زنده از زیر آوار بیرون آمدن کودکان و آنقدر روایت های تلخ و شیرین در این روزها وجود دارد که اجازه نم یدهند خبرنگاران، فیلمسازان و همه هنرمندان با حضورشان این ها را روایت گری کنند.

مرغک کانون این روزها پژمرده و غمگین است

در ادامه حامد علامتی مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با قرائت متنی همدردی و هم صدایی همه کودکان ایرانی را فریاد زد؛ در بخشی از این متن آمده« امروز دلسوزان و دلسوختگان فلسطین با کوله باری از غم می پرسند که چرا نقاشی های کودکان غزه خون آلود است؟ بچه های غزه آیا دیگر معنای بازی را می دانند؟ امروز صحنه کامل مواجهه حق و باطل است. باید کاری کرد! این ظلم ها را در تاریخ ثبت کنیم و سلاح قلم را امروز با خشاب کلمات پر کنیم چون امروز وقت نبرد کلمات است. مرغک کانون این روزها پژمرده و غمگین است و به امید روزی که این مرغک بر فراز فلسطین پرواز کند و صدای بچه ها را فریاد بزند.»

سهم ما تشکیل جهانی بر مبنای عدالت خواهی است

سید مجتبی ابطحی دبیرکل کنفرانس بین‌المللی حمایت از انتفاضه فلسطین مجلس شورای اسلامی‌ به عنوان سخنران بعدی مراسم گفت: جهان جدیدی در حال شکل گیری است. این جنگ بسیار پربرکتی که در غزه آغاز شده یک تحول عظیم در جهان به سمت عدالت خواهی شروع کرده است. اگر ما امروز از این دنیای جدید سهم می خواهیم، سهم ما استکبار و سلطه نیست؛ سهم ما تشکیل جهانی بر مبنای عدالت خواهی است. چرا که ما منتظر منجی عالم بشریت هستیم که قرار است عدالت را د رهمه جهان گسترش دهد.

وی افزود: شکست صهیونیست ها در این نبرد قطعی و مسلم است. عزیزان قلم به دست؛ اگر قرآن به قلم سوگند می خورد، شما وظیفه دارید امروز از قلمتان کم کاری نکنید! نمی توان نسبت به این حوادث ساکت بود و باید ابتکار عمل میدان نرم را در دست بگیرید. امروز با همه تلخ کامی ها، لحظه به لحظه شاهد هزاران لحظه زیبا هستیم. تسلیم امر خدا بودن همه مردم فلسطین ستودنی است.

این روزها مجهزترین ارتش دنیا به جنگ کودکان آمده اند

اما محمد میرکیانی نویسنده کودک و نوجوان نیز با حضور در این نشست و سخنانی کوتاه گفت: در این روزها مجهزترین ارتش دنیا با همه امکانات و توانمندی ها به جنگ کودکان آمده اند.

ویادامه داد: در پاییز 1973 چند کشور عربی عملیاتی به نام اکتبر را پایه ریزی و انجام دادند که تیترهای همه روزنامه ها آن روزها به یان جنگ اختصاص داشت. کتاب «آن روز پاییزی» خاطره و داستان من از آن روزهاست. درواقع رمان «فلسطین آزاد می شود» استاد حکیمی خیلی بر من تاثیر گذار بود و من سال ها بعد رمان و داستان خودم را درباره فلسطین نوشتم.

میرکیانی گفت: این روزها رژیم صهیونیستی و فلسطینی ها معادله نظام دنیا را برهم زده اند و امیدوارم ما سهم خود را از این معادله به درستی و به حق برداشت کنیم.

این روزها دلسوخته کودکان مظلوم فلسطینی هستیم

اما میثم نیلی مدیر عامل مجمع ناشران انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه همه ما این روزها دلسوخته کودکان مظلوم فلسطینی هستیم، گفت: تحمل این جنایات برای همه ما سخت و دشوار است. امروز بی پناهی کودکان غزه را جلوی چشمانمان می بینیم. ظلم و جنایتی که علیه بشریت در حال جریان است را شاهدیم و رنج می بریم.

وی ادامه داد: امرو زدو جنگ در حال رخ دادن است؛ یکی جنگ در میدان که آن نیز در دو بخش در حال حرکت است؛ حرکتی از بحر و از نحر در غزه و کرانه باختری که این دو ان شالله به هم خواهند رسید و رژیم کودک کش صهیونیست در این طوفان غرقه خواهد شد. اما جنگ دوم به جنگ روایت موسوم است که نبرد و جنگ اصلی ما این است. قلم ها و اندیشه و انگیزه های مومنانه ما می تواند کلماتی را خلق کند که رژیم غاصب را در این کلمات غرقه کند و پیروزی را برای جبهه مقاومت به ارمغان بیاورد.

نیلی با اشاره به اینکه آینده از آن جریان مقاومت است ادامه داد: پیروزی قبل از اینکه وارد این ماجرا شویم اتفاق افتاده است و شکست در هر صورت با رژیم صهیونیستی است. برای مردم و کودکان مظلومی که در این روزها این فشار را تحمل می کنند کوچکترین کار ما دعا است اما قطعا به این ختم نمی شود. ناشران ما امروز این انگیزه را دارند که درخشان ترین آثار را در این حوزه تولید کنند.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه