اخبار داغ

دانا گزارش می‌دهد؛

شواهد نشان می‌دهد اپلیکیشن رومیکس با وعده سود ۴۰ درصدی ترفندی پانزی است

شواهد نشان می‌دهد اپلیکیشن رومیکس با وعده سود ۴۰ درصدی ترفندی پانزی است
اپلیکیشنی به نام رومیکس این روزها به کاربران خود وعده‌ کسب سود ماهیانه ۴۰٪ را می‌دهد، درحالی‌که هیچ کسب‌وکاری نمی‌تواند این سود را تضمین کند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی شبکه اطلاع‌رسانی راه دانا؛ این روزها اخبار کلاهبرداری پانزی در صدر حوادث فضای مجازی قرار دارند، از همین رو در دولت سیزدهم به‌منظور مقابله با خطرات و کلاهبرداری‌های مرتبط با برخی معاملات قوانین و آیین‌نامه‌های مربوط به رمزارزها و فعالیت‌های مرتبط با خریدوفروش سکه و ارز از طریق اپلیکیشن‌ها و سایت‌های فضای مجازی تدوین و یا بروز شد.

همچنین، لایحه‌ای نیز توسط دستگاه‌های ذی‌ربط آماده شده است و به‌منظور تبدیل‌شدن به قانون، این لایحه به مجلس ارسال خواهد شد. جزئیات دقیق این آیین‌نامه و لایحه در دسترس عموم قرار ندارد، زیرا این متن‌ها هنوز توسط مجلس بررسی و تصویب نشده‌اند.

به‌طورکلی، هدف از تدوین قوانین و آیین‌نامه‌ها در حوزه رمزارزها، سکه و مسکوکات شبه سکه، ایجاد یک چارچوب قانونی و نظام‌مند برای فعالیت‌های مرتبط با رمزارزها و تسهیل در ایجاد و استفاده از رمزارز ملی است.

این تدابیر قرار است به افزایش اطمینان مردم و جلوگیری از سوءاستفاده‌ها و کلاهبرداری‌ها در این حوزه کمک کنند؛ ولی لازم به ذکر است که این قوانین و آیین‌نامه‌ها ممکن است در طول زمان تغییر کنند و با توسعه صنعت رمزارزها و آگاهی بیشتر از چالش‌ها و فرصت‌های مرتبط با آنها، قابل‌بهبود و بهینه‌سازی باشند.

قبلاً توضیحاتی را درباره روش‌های پانزی‌ها در اختیار خوانندگان خود قرار داده‌ایم؛ ولی این روزها با وجود همه ساختارهای قبلی دیده شده که اپلیکیشن رومیکس که به نظر می‌رسد دارای نشانه‌هایی از یک کلاهبرداری است در کشور ما افزایش چشمگیری داشته است، تا جایی که بررسی‌ها نشان می‌دهد این برنامه ۲۰ هزار نصب از طریق برنامه گوگل‌پلی و ۳۰ هزار نصب از طریق برنامه بازار را داشته است.

 در واقع، این پلتفرم یا اپلیکیشن با وعده‌های سود بالا برای کسب درآمد و سود ماهیانه تا ۴۰٪ بدون وجود یک کسب‌وکار واقعی و برنامه‌ریزی استوار، بسیار غیرواقعی به نظر می‌رسد.

معمولاً در یک کسب‌وکار واقعی، سود و درآمد متناسب با فعالیت‌ها و سرمایه‌گذاری‌های صورت‌گرفته است و باید بدانیم هیچ کسب‌وکاری در شرایط کنونی اقتصادی قادر به تضمین سود ثابت و تعیین شده ماهیانه نیست.

 بنابراین، وعده‌هایی که اپلیکیشن (رومیکس) ارائه می‌دهد، با عمومیت کسب‌وکارها و سیستم اقتصادی کنونی کشور ما و حتی استانداردهای جهان تعارض دارد.

لازم به ذکر است که بدون بررسی دقیق‌تر و تحقیق درباره اپلیکیشن مذکور و بررسی جزئیات آن، نمی‌توان نظر قطعی داد. اما از نشانه‌هایی که از این اپلیکیشن در محیط‌های مجازی دیده می‌شود، بیشتر به سمت احتمال وجود یک کلاهبرداری می‌رود. درهرصورت، احتیاط و تحقیق دقیق قبل از هرگونه سرمایه‌گذاری یا اعتماد به یک پروژه آنلاین بسیار مهم است.

در اینجا به برخی فاکتورهای این کسب‌وکار به‌ظاهر اقتصادی می‌پردازیم تا زاویه‌های نیمه پنهان آن را بررسی نماییم.
در نگاه اول به‌محض ورود به سایت می‌بینیم که اپلیکیشن بابت ثبت نظر مثبت به کاربران خود وعده سکه‌ای را می‌دهد که قیمت آن‌ها ثابت نیست و مشخص نیست این قیمت بر چه اساسی افزایش یا کاهش میابد.

نکته دیگر که جلب‌توجه می‌کند مالکیت دامنه رومیکس است که بررسی نشان می‌دهد این دامنه متعلق به شخصی با این مشخصات است:

Registrant Name:alireza kordi
Registrant City:shiraz
Registrant State/Province:fars
Registrant Country:IRAN (ISLAMIC REPUBLIC OF)
Registrant Email:akordi۵۲@gmail.com
Registrant Phone:۰۷۱۳۲۳۳۵۳۰۶

با جستجوی بیشتر اسم علیرضا کردی در شبکه‌های مجازی به مشخصات زیر می‌رسیم:

به گزارش راه دانا؛ بهترین تصمیم در شرایط کنونی این است که از پروژه‌هایی که علائم کلاهبرداری را نشان می‌دهند، دوری کنید. احتیاط و تحقیق دقیق قبل از سرمایه‌گذاری به شما کمک می‌کند تا از آسیب‌های مالی جلوگیری کنید.

در هر سرمایه‌گذاری، مهم است که به معیارهای شفافیت، پایداری و قابل‌اعتماد بودن پروژه توجه کنید. بررسی ساختار تجاری، تیم مدیریتی، سابقه عملکرد و ارزیابی ریسک‌ها می‌تواند به شما در تصمیم‌گیری کمک کند.

همچنین، در هرگونه سرمایه‌گذاری آنلاین، مهم است که منابع اطلاعاتی را از منابع قابل‌اعتماد و معتبر بهره‌برداری کنید. در صورت تردید، می‌توانید با مشاوران مالی مستقل مشورت کنید و نظرات آنها را در نظر بگیرید.

با این رویکرد و احتیاط، می‌توانید از خطرات مرتبط با سرمایه‌گذاری‌های آنلاین کاسته و از فرصت‌های واقعی بهره‌برداری کنید.

 

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه

نظرات
احسان -> 1402/09/22
پاسخ

از این دست از مجموعه های پانزی بسیار زیادن یادتون نیست آرون گروپ چجوری دارایی مردم رو بالا کشید؟؟؟؟

بهناز -> 1402/09/22
پاسخ

جای تعجب داره که مردم ما هنوز معنای پانزی رو درک نکردند

مهین -> 1402/09/22
پاسخ

رومیکس یک پانزی به تمام عیاره