اخبار داغ

با حضور استاندار البرز صورت گرفت؛

بازدید اصحاب رسانه از پیشرفت پروژه‌های عمرانی استان البرز

بازدید اصحاب رسانه از پیشرفت پروژه‌های عمرانی استان البرز
جمعی از اصحاب رسانه امروز به همراه استاندار البرز از پروژه های عمرانی استان البرز بازدید کردند.

به گزارش خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ جمعی از اصحاب رسانه امروز به همراه استاندار البرز از پروژه های عمرانی استان البرز (پل B0و B1، پروژه گازرسانی‌ به روستاهای صعب‌العبور جاده کرج_ چالوس، فاز یک پروژه آزادراه شمالی کرج (شهید سلیمانی)، پروژه دانشکده علوم پزشکی، پروژه بیمارستان سیدالشهدا،  بیمارستان دولتی فردیس (شهید سلیمانی)، بازدید کردند.

 

بازدید از پروژه‌های پل B0و B1

دربازدید از پروژه پل B0 مجتبی عبداللهی، استاندار البرز اظهار داشت: محل پروژه کنونی ادامه اتوبان شهید همت به حساب می‌آید که ۱۸ کیلومتر است، طول آن حدود ۶۳۰ متر و ۳۵ متر ارتفاع برآورد می‌شود. 

وی با اشاره به منحصربفرد بودن پروژه افزود: در ادامه این مسیر، ۲۱ پل وجود دارد. حدود چهارماه پیش‌ کار این پروژه توسط پیمانکار آغاز‌ شده، این پل چند وجهی با ورودی‌ها و خروجی‌های متعدد به نام شهید سلیمانی‌ مزین شده است که یک اتوبان ویژه محسوب می‌شود 

عبداللهی با اشاره به اینکه آغاز کار این پروژه از حدود هشت سال پیش بوده است، گفت: فاز اجرایی این پروژه مربوط به چهار ماه پیش است. برای ادامه آن ٧ هزار میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است که در سال آینده این پل به طور کامل به بهره‌برداری خواهد رسید.

در ادامه از پروژه پل B1 بازدید شد. در این بازدید  استاندار البرز با اشاره به اینکه پل B1 روی رودخانه کرج  و روی تصفیه خانه بیلقان واقع شده است، گفت: این پل بزرگترین پل کشور است که بیش از ١۵٠ متر ارتفاع  دارد و ترکیبی از بتن آهن و کابل استکه توسط کارشناسان و مهندسان ایرانی ساخته شده است.

عبداللهی اظهار داشت: اتوبان شهید سلیمانی نیز ٣٨ درصد از بار ترافیکی مسیر کرج به قزوین را کاهش می‌دهد. این اتوبان از سال ٩٢ در دست مطالعات بوده و از سال ٩۵ عملیات اجرایی آن آغاز شده است.

استاندار البرز در مورد بزرگراه شهید سلیمانی اظهار کرد: در ۱۰ ماه گذشته، بخش میانی این اتوبان با طول ۷.۶ کیلومتر به بهره‌برداری رسیده است. حدود ۴.۲ میلیون مترمکعب خاکبرداری و ۱۲۰ هزار تن آسفالت انجام شده و تقریباً ۶۵ هزار مترمکعب بتن ریخته شده است.

وی افزود: طبق برنامه ریزی‌ها، انتظار می‌رود که این بخش تا ۶ ماه آینده به خوارزمی و در طی یک سال آینده به تهران برسد.

عبداللهی توضیح داد: "طول کل این پروژه حدود ۱۹ کیلومتر است. بخش میانی آماده بهره‌برداری شده است و پیش‌بینی می‌شود که در روزهای آینده با حضور رئیس جمهور به بهره‌برداری رسد.

 

بازدید از پروژه گازرسانی‌ به روستاهای صعب‌العبور جاده کرج_ چالوس

در ادامه اهالی رسانه به همراه استاندار از پروژه گازرسانی‌ به روستاهای صعب‌العبور جاده کرج_ چالوس بازدید کردند. در این بازدید استاندار البرز اظهار داشت: در دور اول سفر ریاست جمهوری طرح اتمام گازرسانی مورد توجه قرار گرفت و امروز پیش سفر دوم ایشان یعنی زودتر از موعد گازرسانی به اتمام رسیده است.

وی افزود: در سال ۱۴۰۱، معادل ۴۰ سال گذشته، در زمینه گازرسانی به ۱۲۰ روستا خدمات موثری ارائه شد و تقریباً هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان برای این منظور هزینه شده است.

 

بازدید از فاز یک پروژه آزادراه شمالی کرج (شهید سلیمانی)

از دیگر پروژه هایی که مورد بازدید اهالی رسانه قرار گرفت فاز یک پروژه آزادراه شمالی کرج (شهید سلیمانی) بود، استاندار البرز درباره این آزادراه گفت: بزرگراه شمالی کرج از انتهای آزادراه شهید همت آغاز شده و به آزادراه کرج - قزوین متصل می‌شود. این بزرگراه که حدود ۱۸ کیلومتر طول دارد، از سال ۱۳۹۵ در حال ساخت است و در حال حاضر تقریباً ۷۸ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی بیان کرد: فاز اول این بزرگراه که شامل ۶.۷ کیلومتر از بخش میانی پروژه است و از تقاطع طالقانی شمالی تا تقاطع بلوار انقلاب شمالی امتداد دارد، آماده بهره‌برداری شده است.

وی افزود: با تکمیل این پروژه، بیش از ۴۰ درصد از ترافیک ورودی به البرز کاهش خواهد یافت و این پروژه به واقعیت، تکمیل کننده‌ی آزادراه همت در استان البرز است. کل این پروژه در سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

 

بازدید از پروژه دانشکده علوم پزشکی

استاندار البرز در بازدید از دانشکده علوم پزشکی، اظهار داشت: تمام دانشجویان علوم پزشکی در حوزه پزشکی و پیراپزشکی در دانشکده قدیمی تحصیل می کردند، اما در چند روز آینده، با حضور رییس جمهور ساختمان جدید دانشکده علوم پزشکی استان به صورت رسمی افتتاح خواهد شد.

وی افزود: این ساختمان توسط یک خیر ساخته شده است و در ایران مدلی بی‌نظیر است. حتی می‌توانم بگویم که در منطقه خاورمیانه، این ساختمان از نظر تجهیزات، امکانات و فناوری، بی‌نظیر است.

استاندار ادامه داد: ساختمان حدوداً بر روی ۲۰ هزار متر زمین ساخته شده و دارای ۲۲ هزار و ۵۰۰ متر بنا است. برای احداث این دانشکده، حدود ۱۲۰۰ میلیارد تومان هزینه شده که توسط خیرین تامین شده است.

 

بازید از پروژه بیمارستان سیدالشهدا

در ادامه افضلی، معاون عمرانی استانداری البرز در حین بازدید از بیمارستان سیدالشهداء اظهار کرد: عملیات عمرانی این بیمارستان از سال ۹۱ آغاز شد و به دلایل مختلف، گاهی پروژه متوقف شده یا با کندی ادامه یافته است. قبل از دولت سیزدهم، این پروژه دارای ۲۹ درصد پیشرفت فیزیکی بود، اما با پیگیری‌ها به ۶۹ درصد پیشرفت فیزیکی رسیده است.

وی افزود: این بیمارستان دارای ۲۶۰ تختخواب است و قادر به افزایش تا ۳۰۰ تختخواب می‌باشد. در صورت تأمین اعتبارات مورد نیاز، برنامه ما این است که این پروژه در هفته دولت سال آینده به بهره‌برداری برسد. البته بر اساس برنامه زمان‌بندی قبلی، بنا بود این پروژه در سال ۱۴۰۵ به بهره‌برداری رسد، اما با پیگیری‌های دولت، این زمان کوتاه‌تر شده است.

معاون عمرانی استانداری البرز با اشاره به اینکه این پروژه با مبلغی بالغ بر یک هزار و صد میلیارد تومان تکمیل می‌شود، خاطر نشان کرد: تاکنون بخشی از اعتبارات این پروژه در سال‌های گذشته تأمین شده است و برای تکمیل آن، نیاز است حدود ۴۰۰ میلیارد تومان دیگر به این پروژه تخصیص یابد.

 

بازدید از بیمارستان دولتی فردیس (شهید سلیمانی)

آخرین بازدید مربوط به بیمارستان دولتی فردیس (شهید سلیمانی) بود. در این بازدید معاون عمرانی استانداری البرز گفت: در سال ۱۳۹۲، نخستین بیمارستان دولتی فردیس با حضور مسوولان کشوری، در زمینی به مساحت ۱۷ هزار متر مربع کلنگ زده شد. دولت سیزدهم این بیمارستان را که حدود ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشت تحویل گرفت.

وی افزود: این بیمارستان با ۲۶۰ تختخواب در همان روزهای آغازین دولت سیزدهم شروع شد. بازدید رییس جمهور در تاریخ ۱۸ فروردین ۱۴۰۱ نقطه عطفی بود که منجر به تکمیل بیمارستان فردیس و دیگر پروژه‌های نیمه کاره و خاک‌خورده البرز شد.

وی توضیح داد: بیمارستان فردیس در ابتدای ساخت در زمینی به مساحت ۱۷ هزار متر مربع آغاز شد، اما با همکاری مدیریت شهری فردیس و دولت، مساحت آن به ۲۷ هزار متر مربع افزایش یافت.

معاون عمرانی استانداری البرز، اظهار داشت: این بیمارستان با زیربنای ۲۱ هزار متر مربع در پنج طبقه ساخته شده است که شامل بخش‌های مختلف تخصصی و فوق‌تخصصی پزشکی است. بیمارستان فردیس به صورت سه بلوک و به شکل جنرال ساخته شده و ظرفیت تخت‌های ICU آن از ۷ تخت به ۳۷ تخت افزایش یافته است. ۶۷ درصد اعتبارات این بیمارستان توسط دولت سیزدهم تأمین شده و به عنوان موتور محرک تکمیل این پروژه ثبت شده است. در حقیقت، ۵۰ درصد از عملیات ساخت تنها بیمارستان دولتی فردیس در یک سال اخیر انجام شده است.

بیشتر بخوانید:

بازدید اصحاب رسانه از پروژه‌های استان البرز

 

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه