اخبار داغ

کلاف سردرگم دعوت‌نامه؛

۲ نفر روی یک صندلی؛ چالش بزرگ مجمع کمیته ملی المپیک با ژیمناستیک!

۲ نفر روی یک صندلی؛ چالش بزرگ مجمع کمیته ملی المپیک با ژیمناستیک!
مشخص نیست مجمع عمومی کمیته ملی المپیک با حضور کدام نماینده از فدراسیون ژیمناستیک برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ورزشی شبکه اطلاع‌رسانی راه دانا؛ پنجاه‌ودومین مجمع عمومی عادی کمیته ملی المپیک که نخستین مجمع این کمیته با حضور هم‌زمان کیومرث هاشمی و محمود خسروی‌وفا به‌عنوان وزیر ورزش و جوانان و رئیس کمیته ملی المپیک هم هست، صبح فردا در محل ساختمان کمیته برگزار خواهد شد اما تا به این لحظه مجمع خالی از حاشیه نبوده است.

جنجال اصلی مجمع کمیته ملی المپیک مربوط به فدراسیون ژیمناستیک است؛ فدراسیونی که با وجود برگزار شدن انتخابات آن در واپسین روزهای سال گذشته، هنوز نتیجه آن و رئیس منتخب مجمع به تأیید فدراسیون جهانی این رشته (FIG) نرسیده و در واقع تنها فدراسیونی است که ۲ رئیس دارد؛ یکی منتخب مجمع عمومی و یکی مورد تأیید فدراسیون جهانی.

از این رو دبیر کل کمیته ملی المپیک دعوت‌نامه حضور در مجمع را ابتدا به عابد حق‌دادی، رئیس مورد تأیید وزارت ورزش و جوانان ارسال کرد تا وی به‌عنوان نماینده ژیمناستیک در محل جلسه حاضر شود اما ترس از برخوردهای بین‌المللی باعث آن شد تا رئیس کمیته عملاً تصمیم دبیر خود را وتو کرده و زهرا اینچه‌درگاهی را در قامت رئیس فدراسیون به مجمع دعوت کند.

شنیده می‌شود از سمت رئیس سابق (بخوانید رئیس مورد تأیید FIG) به کمیته ملی المپیک مخابره شده که در صورت حضور حق‌دادی در محل مجمع، وی گزارش خود را به فدراسیون جهانی ژیمناستیک ارسال خواهد کرد که این موضوع در واقع محدودیت‌های بین‌المللی علیه فدراسیون ژیمناستیک ایران در سال المپیک را در پی خواهد داشت.

از سمتی دیگر وزارت ورزش و جوانان فقط عابد حق‌دادی را رئیس قانونی فدراسیون ژیمناستیک می‌داند و وی هم در گفت‌وگویی مدعی شده که برای وی از سوی کمیته ملی المپیک دعوت‌نامه‌ای صادر شده که تا زمانی که منع‌اش نکنند، در مجمع حضور خواهد یافت. موضوعی که بی‌تردید مملو از حواشی بی‌پایان خواهد بود.

در صورتی که این اتفاق رخ بدهد و گزارشی به نهادهای بین‌المللی ارسال شود، عواقب این محدودیت‌ها دامان کمیته ملی المپیک را هم خواهد گرفت که این مسئله اصلاً به صلاح ورزش کشور نیست. ضمن این که حضور ۲ نماینده از یک فدراسیون در یک پوزیشن اساساً ممکن نبوده و قانونی هم نخواهد بود.

از قرار معلوم برگزاری مجمع فردا در عین سادگی به کلافی سردرگم و قصه‌ای پیچیده تبدیل شده؛ چرا که تاکنون در قبال این فدراسیون چه با برگزاری مجدد انتخابات و چه با نفی اظهارات زهرا اینچه‌درگاهی هیچ اقدامی صورت نگرفته و همه‌چیز در محاق باقی مانده تا سر بزنگاه، چنین مشکلی گریبان‌گیر ورزش کشورمان شده باشد.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه