اخبار داغ

نصب و اجرای سقف کاذب و تایل گچی توسط بهترین نصابان

نصب و اجرای سقف کاذب و تایل گچی توسط بهترین نصابان
با توجه به پیشرفت صنعت ساخت و ساز، امروزه مهندسان و پیمانکاران جهت ایجاد زیبایی منحصربفرد در نما و معماری داخلی ساختمان، از انواع سقف کاذب استفاده می کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ با توجه به پیشرفت صنعت ساخت و ساز، امروزه مهندسان و پیمانکاران جهت ایجاد زیبایی منحصربفرد در نما و معماری داخلی ساختمان، از انواع سقف کاذب استفاده می کنند. اجرای سقف کاذب، نیازمند تخصص و دانش فنی است و باید توسط نصابان سقف کاذب انجام شود. بطور کلی سقف های کاذب در دو نوع یکپارچه و مشبک عرضه می شوند. لازم به ذکر است، جهت اجرای سقف کاذب مشبک از تایل های گچی و جهت اجرای سقف کاذب یکپارچه از پنل های گچی استفاده می شود.

در ادامه قصد داریم به بررسی کامل و جامع سقف کاذب پرداخته و شما را در انتخاب نصابان حرفه ای و متخصص در زمینه اجرای انواع سقف کاذب راهنمایی کنیم.

سقف کاذب چیست؟

سقف کاذب که به سقف ثانویه نیز معروف است، یک نوع پوشش برای زیر سقف اصلی است و امروزه در بسیاری از پروژه ها ساختمان سازی، مورد استفاده قرار می گیرد. وزن سقف کاذب را سقف اصلی و دیوارها تحمل می کنند. کاربرد اصلی این سازه، جهت ایجاد عایق حرارتی و صوتی برای سقف اصلی، ایجاد فضایی شکیل و زیبا و نیز پوشش تاسیسات است.

در صورت اجرای نورپردازی مخفی در سقف کاذب، فضای داخلی مد نظرتان بسیار زیبا، شکیل و منحصربفرد می شود. با توجه به اینکه سقف های کاذب، در طرح های بسیار متنوعی ارائه می شود، این امر به افراد کمک می کند تا بر اساس علایق و سلایق خود، مدل ایده‌آل را انتخاب و اجرا نمایند. لازم به ذکر است که، نوع دکوراسیون داخلی نیز در انتخاب سقف کاذب، حائز اهمیت است.

مراحل اجرای سقف کاذب

نصب و اجرای سقف کاذب را می توان مهمترین و اصلی ترین بخش بعد از انتخاب طرح و مدل مورد نظر معرفی کرد. جهت اینکه اجرای سقف کاذب به بهترین شکل ممکن انجام شود و زیبایی منحصر به فردی در فضای داخلی ایجاد کند، پیش از انجام هرکاری، باید از متریال استاندارد و باکیفیتی استفاده شود.

همانطور که در ابتدا به معرفی آن پرداختیم، سقف های کاذب در دو نوع مشبک و یکپارچه اجرا می شوند. در ادامه، قصد داریم به بررسی مراحل اجرای این دو نوع سقف کاذب بپردازیم.

اجرای سقف کاذب یکپارچه

سقف کاذب یکپارچه به عنوان معمولی ترین نوع از انواع سقف کاذب شناخته می شود. اجرای سقف کاذب یکپارچه به این منظور انجام می شود که وزن کمی داشته و جایگزین سقف های غیر استاندارد و سنگین است. ساختار این نوع سقف شامل موارد زیر است:

  • زیرسازی فولادی سبک و معلق (که از مقاطع C، L و U ساخته شده است)

  • صفحات روکش دار گچی

این صفحات، در یک یا دو لایه، توسط پیچ های مخصوص بر روی مقاطع ذکر شده نصب می شوند. لازم به ذکر است با اجرای این نوع سقف کاذب، امکان اجرای پوشش هایی مانند رنگ، پس از خشک شدن بتونه، بر روی سقف وجود دارد. لازم به ذکر است، فضای خالی که در پشت سقف کاذب یکپارچه وجود دارد، امکان عبور انواع تاسیسات و عایق بندی را فراهم می سازد.

اجرای سقف کاذب مشبک

ابتدا باید بدانید که سقف کاذب مشبک، تشکیل شده از: تایل های سقفی و شبکه سازه های سپری است. این شبکه توسط آویزهای کنترل‌شده، به سقف اصلی وصل شده و فرایند قرار گیری تایل ها داخل این شبکه، به صورت وزنی انجام می شود.

با توجه به اینکه پشت سقف کاذب دارای فضای خالی است؛ امکان قرارگیری تاسیسات و همچنین استفاده از لایه عایق حرارتی و صوتی وجود دارد. از آنجایی که اجرای سقف کاذب مشبک، مزایای فراوانی را به همراه دارد، از این ساختار در ساختمان های تجاری، بانک ها، بیمارستان ها و درمانگاه ها مورد استفاده قرار می گیرد.

نصاب سقف کاذب تهران و سراسر ایران

کی پلاس به عنوان بزرگترین تولیدکننده سیستم ساخت و ساز خشک، با برگزاری دوره های متنوع آموزشی در سراسر ایران، سعی در تعلیم نصاب های حرفه ای دارد. همانطور که پیش تر گفتیم، نصب انواع سقف کاذب، نیازمند تخصص و مهارت است؛ از این رو پیشنهاد می کنیم اگر به دنبال نصاب سقف کاذب در تهران یا سراسر ایران هستید، بهترین و مطمئن ترین گزینه برای شما، متخصصین کی پلاس می باشند.

با توجه به طراحی فضای داخلی و همچنین سلیقه شخصی شما، نصابان کی پلاس می توانند بهترین طراحی ها را پیشنهاد داده و نصب انواع سقف کاذب را در با بالاترین کیفیت انجام دهند. از جمله ویژگی ها نصاب های سقف کاذب کی پلاس، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • شناخت انواع مدل ها و طرح های سقف کاذب

  • دقت و سرعت بالا در اجرا

  • مشاوره در خصوص انتخاب نوع سقف کاذب

  • بهره گیری از لوازم و تجهیزات استاندارد

  • امکان پیاده سازی انواع عایق های صوتی و حرارتی در ساختار سقف کاذب

تایل گچی ساده چیست؟

از تایل های سقفی برای زیباسازی دکوراسیون داخلی، در ساختار سقف کاذب مشبک استفاده می شود. این صفحات گچی هستند و در ابعاد 60 در 60 عرضه می شوند.

تایل گچی ساده از انواع تایل های سقفی است که فاقد هرگونه سوراخی در سطح آن می باشد. این موضوع باعث می شود تا تایل گچی ساده، از خصوصیت جذب صدا بهره مند نباشد. لازم به ذکر است که این نوع تایل سقفی، دارای دو مدل رنگ‌شده و روکش دار pvc و پشت آلومینوم موجود است.

جمع بندی

در این مطلب سعی کردیم شما را با یکی از عناصری که منجر به زیباسازی فضای داخلی ساختمان ها می شود، آشنا کنیم. در پایان پیشنهاد ما جهت نصب و اجرای سقف کاذب و اخذ نصابان متخصص و حرفه ای، مجموعه کی پلاس است. مجموعه کی پلاس با تشکیل شبکه های عاملیت متعدد در سراسر ایران، توانسته بخش عظیمی از نیازهای طراحان و پیمانکاران را برطرف نماید.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه