اخبار داغ

در مراسم معارفه تکنیکال دایرکتور؛

تاج: ژاپن نقطه استاندارد فوتبال آسیاست/ جلالی: نمی‌خواستم در فدراسیون فوتبال پست بگیرم

تاج: ژاپن نقطه استاندارد فوتبال آسیاست/ جلالی: نمی‌خواستم در فدراسیون فوتبال پست بگیرم
مراسم معارفه مجید جلالی به‌عنوان تکنیکال دایرکتور جدید فدراسیون فوتبال با حضور رئیس فدراسیون برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ورزشی شبکه اطلاع‌رسانی دانا؛ مراسم معارفه مجید جلالی، مدیر توسعه و پیشرفت (تکنیکال دایرکتور) فدراسیون فوتبال با حضور مهدی تاج رئیس فدراسیون، هدایت ممبینی دبیر کل، پیشکسوتان فوتبال، رؤسای کمیته‌ها و دپارتمان‌های آموزش، روابط بین‌الملل، جوانان، بانوان، مسئولیت‌های اجتماعی، فوتبال ساحلی، مرکز ملی و فروزان سلیمانی سرمربی تیم فوتسال بانوان در سالن آمفی تئاتر هتل آکادمی ملی فوتبال برگزار شد.

هدایت ممبینی و علی تارقلی‌زاده در سخنرانی خود به اهمیت جایگاه تکنیکال دایرکتور اشاره کرده و آن را در پیشرفت فوتبال کشور بسیار پراهمیت قلمداد کردند. علی تارقلی‌زاده در بخشی از صحبت‌هایش عنوان کرد شاید ما هم استعدادی مثل مسی یا رونالدو داشته باشیم اما پرورش آن‌ها کار تکنیکال دایرکتور است.

مهدی تاج در مراسم معارفه مجید جلالی به‌عنوان مدیر توسعه و پیشرفت فوتبال ایران اظهار داشت: اولاً خوشحالم در این جلسه حضور دارم و خوشحال‌ترم از اینکه چنین اتفاق خوبی در فدراسیون فوتبال می‌افتد. واقعیتش من به فوتبال آشنا هستم و از خیلی سال پیش، از سال 1368 در بخش مدیریتی فوتبال فعالیت دارم. افرادی مثل ابراهیم شکوری بازیکن ما بودند.

وی با اشاره به مسئولیتش در AFC خاطر نشان کرد: به این نتیجه رسیدم ژاپن نقطه استاندارد فوتبال آسیاست. ما حرف‌های روی سکوها را نمی‌زنیم، این حرف‌ها برای تماشاگران است و بر حسب علایق‌شان. از ما انتظار حرف‌های علمی و مبتنی بر شرایط و اطلاعات می‌رود. شاید ژاپن بیاید ببرد یا ببازد، ولی حرفی که می‌زنم ارتباطی به برد و باخت‌هایش ندارد. ژاپن مدتی است که هر آنچه را که گفته‌اند، عملیاتی کرده. نخست اهداف را خوب تعریف و سپس اهداف را تبدیل به رفتار کرده است.

وی در این رابطه بیان داشت: اینکه بگوییم قبلا هیچ چیز نبوده همان حرف‌های روی سکو است‌. زیرا قبلا هم زحمت کشیده‌ایم و این در جایگاه تیم‌های ملی کشورمان مشخص است. آیا همه این‌ها کافی است؟ کار درست همینی است که الان راه‌اندازی می‌کنیم؟ قطعا فدراسیون فوتبال به تنهایی نمی‌تواند کار انجام بدهد و البته همه هم مثل شهرداری، ورزش و جوانان و آموزشگاه‌ها کمک می‌کنند‌‌‌. تکنیکال دایرکتور همان بخشی است که این‌ها را مانند یک حلقه به هم متصل می‌کند. باید همه مطابق یک اصل حرکت کنیم و این کار را می‌سندم.

رئیس فدراسیون فوتبال در پیاان گفت: این اقوام فراتر از مدیران است‌. یعنی اگر رییس فدراسیون عوض شد نیز باید تداوم پیدا کند. زمانی به فولاد مبارکه رفتم به عنوان عضو هیات مدیره کارخانه و معاون فروش. تشکیلاتی کاملا مهندسی شده دارد. هیچکس هم فراتر از اختیارات از من نمی‌خواست.

تاج  همچنین در جمع خبرنگاران در مورد انتخاب جلالی به‌عنوان مدیر توسعه و پیشرفت فوتبال ایران گفت: یک جاهایی در فدراسیون فوتبال حلقه‌های گُمشده وجود دارد و اینکه بتوانیم تیم‌های نوجوانان، جوانان و امید را به گونه‌ای به بار بیاوریم تا در تیم ملی بزرگسالان از آنها جواب بگیریم. شهرداری‌ها، وزارت ورزش، دانشگاه‌ها، آموزش و پرورش‌ها و ... کار می‌کنند، ولی حلقه اتصالی بین آنها وجود نداشت، این همان چیزی بود که به آن تکنیکال دایرکتور می‌گویند. این کار به صورت جدی شروع شده است. آرسن ونگر دو سه سال پیش در قطر در جلسه به من گفت باید این موضوع را راه‌اندازی کنید. خوشبختانه امروز انجام شد، جلالی خودش علاقه‌مند است و اطلاعات کافی دارد و صاحب‌نظر است. ژاپن نقطه استاندارد فوتبال آسیاست و اگر فدراسیون فوتبال ایران بخواهد فوتبالی ژاپن را ببرد از نظر این چیزها از این کشور عقب است. برخی از کشورها در آسیا شروع کرده‌اند و برخی کشورها نیز که فکر می‌کنید موفق‌تر هستند، هنوز شروع نکرده‌اند. شاید این کشورها فوتبالی بازی‌هایی را ببرند، ولی بردشان باعث توسعه فوتبال‌شان نیست. تعویض یا تغییر در فدراسیون فوتبال نمی‌تواند جلوی این مسیر را بگیرد یا کسی بخواهد مسئولش را بردارد.

وی در واکنش به اظهارات جلالی مبنی بر حمایت او از فعالیتی که قرار است آن را آغاز کند، گفت: من بروم، فرد دیگری بیاید باید این کار را انجام دهد، چون چاره‌ای نیست.

رئیس فدراسیون فوتبال راجع به درخواست بودجه بالای جلالی برای توسعه و پیشرفت فوتبال ایران تصریح کرد: بله، همینطور است. فیفا و AFC پولی در این زمینه می‌دهد که باید خرج همین کار شود. ما نیز باید پولی بگذاریم، مثل توسعه و افتتاح هتلی که ساخت و ساز آن را متوقف نکرده‌ایم. یعنی در واقع بودجه ساختمانی‌مان را خرج بودجه جاری نکرده‌ایم.

سپس مجید جلالی اظهار داشت: اولین باری است که یک پست سازمانی می‌گیرم و همیشه به عنوان مربی و معلم خدمت کرده ام. در سمینارهای مختلفی که در سال‌های گذشته در کشورهای مختلف شرکت می‌کردم افرادی می‌آمدند و در مورد پیشرفت و توسعه فوتبال کشور خود صحبت می‌کردند. همیشه من حرص می‌خوردم که چرا در ایران نباید در خصوص آموزش و بازیکن سازی نهادی وجود داشته باشد. من در کشورهای مختلف در کمپ آموزشی آنها شرکت کرده ام از جمله لاماسیا اسپانیا که تجربه‌های خوبی کسب کردم.

وی در ادامه گفت: من در روستاها و استان‌های مختلف ایران سفر کرده ام و دیده ام که چه استعدادهایی وجود دارند و تمام اطلاعات خودم را در ۱۲ کتاب نوشتم و در رابطه به تمام مسائل و تمام سنین اطلاعات کافی دارم از ۷ سال تا ۱۸ سال باید بازیکن سازی کنیم که روش‌های مختلف خود را دارد.

مدیر توسعه و پیشرفت فدراسیون فوتبال ایران در خصوص قبول کردن این سمت عنوان کرد: در ابتدا که تارقلی زاده به من پیشنهاد داد با مهدی تاج صحبت کردم و به او گفتم خیلی‌ها به من گفته اند که این سمت را قبول نکن چون فدارسیون از تو حمایت نمی‌کند.

جلالی تصریح کرد: تاج در آن جلسه صحبت‌های خوبی انجام داد و اعلام کرد با تمام برنامه‌ها در زمینه استعدادیابی موافق است. ما گستردگی باید در فوتبال ایران ایجاد کنیم. احتمال دارد از نیم فصل دوم و یا از فصل آینده ناظر مربیان را به لیگ برتر اضافه کنیم. مدرسانی را برای تربیت بازیکنان از ۷ سال تا ۱۸ سال تربیت خواهیم کرد و در هر بخش آنها را ارزیابی می‌کنیم. تمام آکادمی‌های فوتبال نظارت خواهند شد و درجه بندی می‌شوند.

جلال در پایان خاطر نشان کرد: تیم‌های ملی پایه از ۱۱ سال تا ۱۷ سال خواهد بود و این مسئولیت‌ها مشترک است و نیازمند حمایت همه جانبه از سوی تمام مسئولان را دارد. از جوانان و متخصصانی بهره خواهیم گرفت که به فوتبال کشور کمک کنند.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه