اخبار داغ

دانا گزارش می دهد؛

مردی که هیچ گاه در اردوگاه اصلاحات وزنه نبود!/ آیا عارف اصلاح طلبان را راضی خواهد کرد؟

مردی که هیچ گاه در اردوگاه اصلاحات وزنه نبود!/ آیا عارف اصلاح طلبان را راضی خواهد کرد؟
برخی چهره های نزدیک به محمدرضا عارف به تازگی از لیست احتمالی وی برای انتخابات مجلس خبر دادند، اما باید دید آیا عارف می تواند پدرخوانده های اصلاحات را راضی کند یا نه؟

به گزارش خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ کمتر از 70 روز به برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری باقی مانده است و جریانات سیاسی در حال آرایش انتخاباتی و صف بندی نهایی برای رقابت پیش رو هستند.

اردوگاه اصلاحات که تا پیش از این مدعی بود برای انتخابات مجلس برنامه ای ندارد، اما چراغ خاموش در حال تحرکات سیاسی و تصمیم گیری برای معرفی کاندیداهای نهایی خود است.

این میان، خبرها حاکی از فعال شدن محمدرضا عارف، نماینده لیست امید در مجلس دهم، برای ورود به رقابت های انتخاباتی است.

گمانه زنی ها درباره لیست عارف برای انتخابات

خباز از چهره های اصلاح طلب اخیرا در اظهاراتی گفته است: «آقای عارف علاقه‌مند است که کشور به سمت انتخابات حداکثری برود. او همچنین مایل است که بتوان یک لیستی که مورد قبول اصلاح‌طلبان و مردم است ارائه کرد.

علیرضا خامسیان، چهره رسانه ای نزدیک به جریان عارف نیز اخیرا در گفتگویی عنوان کرده است که در ساله های گذشته جلسات مستمر عارف با استانداران ادوار برگزار شده است.

اگرچه وی ادعا کرده است که این جلسات انتخاباتی نبوده اما پیش بینی می شود لیست احتمالی عارف برای انتخابات مجلس از بین استانداران بوده و وی با استانداران ادوار به انتخابات بیاید.

این در حالی است که عارف در جریان اصلاحات به مردی برای هزینه های بی حساب معروف است و هیچ گاه نتوانسته وزنه مستقل در درون این جریان باشد اما همیشه گوشش به توصیه پدرخوانده های اصلاحاتی بوده است.

عارف؛ مهره کم اعتبار در جریان اصلاحات

عارف در سالهای 92 کاندیدای جریان اصلاحات برای انتخابات ریاست جمهوری بود اما بیش از آنکه داوطلب واقعی باشد، نقش گرم کننده تنور انتخابات را داشت و به توصیه خاتمی علی رقم میل باطنیش از ادامه رقابت ها کناره گیری کرد.

اگرچه او از تحمیل موضوع کناره گیری از انتخابات دلخور بود و در انتخابات ریاست جمهوری 1400 نیز داوطلب شد اما باز هم با انتشار بیانیه ای از ادامه کار منصرف شد. این کناره گیری اما به نظر می رسد در پی نداشتن پایگاه رای او در انتخابات 1400 بود، چرا که اصلاح طلبان از ناکارآمدی او در مجلس دهم و لیست امید از او انتقاد داشتند.

حالا، اما به گفته برخی اصلاح طلبان عارف قصد ورود به رقابت های انتخاباتی را دارد، مردی که شاید بتوان گفت هیچ گاه وزنه قابل اتکایی در جریان اصلاحات نبوده، اما باید دید او می تواند با لیست احتمالی خود نظر اردوگاه اصلاحات را جلب کند یا باز هم ناکارآمدی کار دستش خواهد داد.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه

نظرات
مینا -> 1402/10/10
پاسخ

عارف لیستش کجا بود آخه!؟

محمدرضا -> 1402/10/10
پاسخ

عارف مرد سکوت :))

احمد -> 1402/10/10
پاسخ

بابا ما خودمون تو یزد اینو دوزار قبولش نداریم حالا تازه بخواد لیست بده که خوب به بقیه شون هم رای نمیدیم اینجوری همه شون رو میشناسیم میشن مهره سوخته شون

محمد نامداری -> 1402/10/10
پاسخ

بارها و بارها از ایشون خواهش کردیم لااقل در مجلس حرف بزنه اگه هیچ کاری هم نمیکنه اما این بابا حرف زدن هم بلد نیست اونوقت حالا شما میگید میخواد لیست ببنده. آخه کی به این گوش میده

محمد -> 1402/10/10
پاسخ

اینو تو همون دانشگاه هم بهش بها نمیدن اونوقت میگین میخواد لیست ببنده واقعا خنده داره اگه همچین کاری کنه