اخبار داغ

دانا گزارش می دهد؛

جیغ بنفش آذر منصوری بر سر حسین مرعشی/ چه کسی روحانی را گردن می گیرد؟

جیغ بنفش آذر منصوری بر سر حسین مرعشی/ چه کسی روحانی را گردن می گیرد؟
در حالی اخبار از تحرکات انتخاباتی اردوگاه اصلاحات به گوش می رسد که به نظر، بیشترین اختلاف نظرها بر سر حمایت یا عدم حمایت از حسن روحانی است.

به گزارش خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در حالی این روزها اردوگاه اصلاحات در تلاش برای تحرکات انتخاباتی است که خبرها از عدم هماهنگی و اختلافات درونی این جریان سیاسی به گوش می رسد.

هفته گذشته رسانه ها خبر از نشست مشترک مجمعتین برای اعلام موضع درباره انتخابات خبرگان و مجلس شورای اسلامی دادند.

مجمعتین کنش انتخاباتی نخواهد داشت!

در حالی که مدت ها بود که نشست مشترک بین مجمع روحانیون مبارز و مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم برگزار نشده بود، سایت خبری جماران به یکباره خبر از نشست مشترک این دو طیف برای اعلام موضع درباره دو انتخابات پیش رو داد.

نشست در حالی برگزار شد که سید حسن خمینی در جمع مجمعتین سخنرانی کرد و در پایان نشست، مجمعتین موضع توپ را در زمین جبهه اصلاحات ایران انداخته و اعلام کرد که تمایلی برای نقش‌آفرینی در انتخابات خبرگان رهبری ندارد.

مجمعتین اعلام کرد که به  تصمیم جمعی که در جبهه اصلاحات اتخاذ می‌شود تمکین خواهد کرد و بنا نیست که به‌شکل موردی کنش‌ انتخاباتی داشته باشند.

این در حالی است که موضع گیری جریان اصلاحات از ابتدای آغاز فرآیند ثبت نام های انتخاباتی، به گونه ای بود که رادیکال های این جریان عَلَم تحریم انتخاباتی را بلند کرده و اعلام کردند در انتخابات شرکت نخواهند کرد و توصیه ای هم برای مشارکت ندارند.

حمایت کارگزارانی ها از حسن روحانی

در حالی مجمع روحانیون مبارز و مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم خود را از بازی در انتخابات کنار کشیده و ترجح دادند بر روی نیمکت تماشاچیان نشسته و تنها از دور نظاره گر صحنه باشند که دبیر کل کارگزاران سازندگی اعلام کرد که خیلی روشن است که آقای روحانی برای خبرگان تأیید بشوند، شخصیت مورد اعتماد کارگزاران در انتخابات آقای روحانی خواهند بود و ایشان هم برای تهران و استان ها ستادی را مقرر کردند و فعالیت خود را انجام می دهند.

دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی  این را هم گفت که بعد از اعلام نتایج صلاحیت ها می توانیم درباره ائتلاف ها تصمیم بگیریم، و بحث هم بحث ائتلاف با جبهه اصلاحات است و از امروز بحث های مشارکت مشروط در دستور جلسات جبهه اصلاحات است.

جیغ بنفش آذر منصوری بر سر مرعشی

این اظهارات حسین مرعشی پالسی برای تایید شکاف در بین اردوگاه اصلاحات نبود چرا که در پی این اظهارات جیغ آذر منصوری بلند شد و در حمله به مرعشی اعلام کرد: مواضع جبهه اصلاحات ایران از طریق سخنگو یا بیانیه‌های رسمی منتشر می‌شود و نظرات دیگری که از طرف برخی از احزاب یا فعالان سیاسی منتشر می‌شود، نظر و موضع این تشکیلات نیست.

به نظر می رسد این تنها بخشی از زد و خورد های درون حزبی اصلاح طلبان است. باید منتظر بود تا در روزهای آینده تصمیم عارف برای ارائه لیست انتخاباتی و اقدام نوبخت برای سرلیستی در تهران نیزتعیین تکلیف شود.

به نظر می رسد بزگترین نقطه اختلافی بین اصلاح طلبان حسن روحانی و حمایت یا عدم حمایت از اوست. کارگزارانی ها و اعتدالیون در پی انگشتر هاشمی در دستان روحانی هستند، اما در سوی دیگر ماجرا اصلاح طلبان رادیکال بر این باورند که سرمایه اجتماعی آنها را حمایت 8 ساله از دولت حسن روحانی بر باد داده است.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه