اخبار داغ

دانا گزارش می دهد؛

سرمایه اجتماعی اصلاحات را کارکرد آنها بر باد داد نه نظارت شورای نگهبان!

سرمایه اجتماعی اصلاحات را کارکرد آنها بر باد داد نه نظارت شورای نگهبان!
اصلاحات بدانند که عملکرد خود را نباید به پای عدم مشروعیت مردمی نظام فاکتور کنند چرا که سرمایه اجتماعی اصلاحات با کارکرد آنها بر باد رفت نه نظارت شورای نگهبان!

به گزارش خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سرانجام پس از کش و قوس های فراوان در روند ثبت نام و بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات مجلس و خبرگان رهبری، با ابلاغ شورای نگهبان، وزارت کشور نتیجه بررسی صلاحیت ها را اعلام کرد.

نتیجه ای که از ابتدای امر روشن بود برخی نسبت به آن واکنش نشان داده و علیه شورای نگهبان هجمه خواهند کرد موضوعی که در طول چند ماه اخیر از زمان آغار فرآیند پیش ثبت نام ها به شکل های مختلف بروز و ظهور پیدا کرد.

اصلاح طلبان همیشه طلبکار و ادعای سرد بودن تنور انتخابات

اصلاح طلبان که همیشه ژست طلبکار در مقابل مردم، نظام و انقلاب داشتند و دارند این بار هم از زمان آغاز فرآیند پیش ثبت نام شانتاژ علیه بررسی صلاحیت ها را در دستور کار خود قرار دادند با این بهانه که عملکرد شورای نگهبان در بررسی صلاحیت ها موجب کاهش مشارکت مردم در انتخابات است.

محسن هاشمی عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی در هفته های اخیر در مواضعی اعلام کرده بود نظارت استصوابی شورای نگهبان مانع رقابت و مشارکت مردم است و افکار عمومی با ‌آن مخالف است. او این را هم گفته که رد صلاحیت افراد مشهور از سوی شورای نگهبان معقول نیست و از سوی افکار عمومی مورد اعتراض است و مانع مشارکت می شود.

شهاب طباطبایی، دبیر کل حزب ندا هم در اظهارات با بیان اینکه فضای انتخابات سرد و بی رمق است مانع را قانون جدید انتخابات اعلام کرده است که موجب غافلگیری اصلاح طلبان در همان مرحله پیش ثبت نام شد موضوعی که به گفته وی موجب شد بسیاری از داوطلبان اصلاح طلب امکان به دلایل مختلف از جمله محکومیت های قضایی اماکان حضور در رقابت های انتخاباتی را نداشته باشند.

آذر منصوری دبیر کل جبهه اصلاحات هم در اظهارات گفته است روندی که شورای نگهبان در پیش گرفته ما را به ناکجاآباد خواهد برد! این اظهارات او البته در حالی است که منصوری از ابتدا آغاز فرآیند ثبت نام از داوطلبان انتخابات مجلس، عَلم تحریم و قهر انتخاباتی را بلند کرده بود و می گفت اساسا اصلاح طلبان کاندید ندارند در حالی که تمام طیف های اصلاح طلب در مرحله پیش ثبت نام اعلام حضور کردند.

اصلاح طلبان کارکرد خود را پای مشروعیت نظام فاکتور نکنند

به نظر می رسد، اما اصلاح‌طلبان و جریان اعتدال از دست دادن سرمایه اجتماعی خود را نمی‌خواهند بپذیرند.

در حالی که این جریان سیاسی در تلاش است وانمود کند که اجرای قانون ، مشروعیت نظام را هدف گرفته است باید گفت، مشروعیت مردمی نظام سر جای خود است آنچه مشروعیت خود را از دست داده است جریان اصلاحات است جریانی که در فتنه‌های ۷۸، ۸۸، ۹۸ و ۱۴۰۱ با دشمن همراهی کردند و کارکرد آن در دولت روحانی زیر سؤال رفت و موجب شد که سرمایه اجتماعی این جریان بر باد برود.

بد نیست بزرگان اصلاحات بدانند که عملکرد خود را نباید به پای عدم مشروعیت مردمی نظام فاکتور کنند، چرا که سرمایه اجتماعی اصلاحات با کارکرد آنها بر باد رفت نه نظارت شورای نگهبان!

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه