اخبار داغ

دانا گزارش می دهد؛

پالس های آشوب از درون زندان/ تاج زاده در فکر تدارک فتنه ای جدید!

پالس های آشوب از درون زندان/ تاج زاده در فکر تدارک فتنه ای جدید!
درحالی جریان اپوزیسیون خارج از کشور بر مسئله تحریم انتخابات پیش رو تاکید دارد که چهره های معلوم الحالی همچون تاج زاده همصدا با این جریان عدم مشارکت در انتخابات را راهکار اصلاحات ساختاری در کشور می داند!

به گزارش خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در هفته های منتهی به انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری، به نظر می رسد، مسئله اولویت دار جریان اصلاحات همچنان موضوع مشارکت یا تحریم در انتخابات است. موضوعی که هر روز باعث انشقاق و شکاف عمیق تری در درون این جریان سیاسی شده و بر اختلافات آن ها دامن می زند.

اصلاح طلبان رادیکال یک سوی کشمکش های مشارکت یا تحریم انتخابات هستند و در سوی دیگر جریان اعتدال و کارگزاران هستند که مشارکت جو بوده و بر صندوق رای به عنوان تنها راه بازگشت به قدرت تاکید می کنند.

چهره ای همچون آذر منصوری که به زعم بسیاری از هم حزبی هایش با کودتا جایگزین بهزاد نبوی به عنوان رئیس جبهه اصلاحات شد بر تحریم انتخابات تاکید دارند و در سوی دیگر ماجرا چهره های مشارکت جویی این جریان نه تنها بر حضور در انتخابات تاکید دارند بلکه برای گرم کردن تنور انتخابات در حال آماده سازی لیست انتخاباتی هستند.

گمانه زنی ها حاکی از این است که محمدباقر نوبخت دبیر کل حزب توسعه و عدالت سر لیست این جریان در تهران خواهد بود؛ از سوی دیگر حسن مرعشی دبیر کل حزب کارگزاران سازندگی هم از احتمال ائتلاف کارگزاران با اصلاحات خبر داده است این گمانه زنی ها البته زمانی صورت جدی تر به خود می گیرد که همزمان با سالگرد درگذشت هاشمی رفسنجانی و گردهمایی اصلاحات صبحت از لیست «یاران هاشمی» به میان می آید.

تاج زاده در بیراهه براندازی!

حالا، اما در تازه ترین تحرکات انتخاباتی در درون این جریان، اظهارات مصطفی تاج زاده واکنش های بسیاری را به دنبال داشته، واکنش هایی از سوی چهره های اصلاح طلب که حاکی از نگرانی آنها برای تصمیمات آینده این چهره دارد.

وی که این روزها به برجسته سازی مسئله تحریم انتخابات و عدم مشارکت در آن پرداخته است در بیانیه ای از زندان لازمه اصلاحات ساختاری در کشور را عدم مشارکت در انتخابات اعلام کرده است.

موضوعی که به باور بسیاری از اصلاح طلبان میانه رو، تنها به معنای برداشتن گام‌های برای برپایی یک دور از اغتشاشات جدید در کشور است.

تاج زاده که در جریان فتنه 88 و پس از آن در اغتشاشات پاییز 1401 نشان داد که موضعی جز مشروعیت زدایی از حاکمیت ندارد، در بیراهه ی براندازی حرکت می کند.

حالا، اما اصلاح طلبان ساختاری بر این باورند که وی به دلیل تعارضات دیدگاهی و راهبردی جریان اصلاحات را گرفتار بیراهه بلاتکلیفی کرده است.

جوکار: راهبرد عدم مشارکت نتیجه ناکامی در اغتشاشات 1401

به نظر می رسد، تاج زاده همچنان مهره ای برای بازی جریان ضد انقلاب و دشمنان مردم است که همصدا با این جریان بر عدم مشارکت در انتخابات تاکید کرده و آن را راه اصلاح ساختاری در کشور معرفی می کند، اما عملکرد او در اغتشاشات 1401 نشان داد که او نه تنها به فکر حل مشکلات مردم نیست بلکه از هیچ تلاش برای التهاب آفرینی در کشور فروگذار نخواهد کرد.

محمدصالح جوکار، نماینده مردم یزد در مجلس نیز در گفت و گو با خبرنگار راه دانا عنوان کرد: این روزها دشمن با تمام اعوان و انصار خود در تلاش است تا مردم را به قهر اجباری با صندوق های رای بکشاند، اما این مهره سوخته ای است که دستاوردی برای آنها نخواهد داشت.

جوکار افزود: دولتهایی که سر عناد با جمهوری اسلامی و مردم ایران را دارند در سال 1401 اغتشاش کف خیابان را تجریه کردند ولی نتوانستند به اهدافشان برسند و حالا راهبرد عدم مشارکت در انتخابات را دنبال می کنند.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه