اخبار داغ

دانا گزارش می دهد:

چرا آمریکا به دنبال کشاندن پای ایران به جنگ در منطقه است؟/فشار بی سابقه افکار عمومی به مقامات کاخ سفید!

چرا آمریکا به دنبال کشاندن پای ایران به جنگ در منطقه است؟/فشار بی سابقه افکار عمومی به مقامات کاخ سفید!
مقامات کاخ سفید در آستانه برگزاری انتخابات پیش رو با شدیدترین فشارهای از سوی افکار عمومی این کشور مواجه هستند، فشاری که ناشی از هزینه های سنگین حمایت آمریکا از اوکراین در جنگ با روسیه و پس از آن پشتیبانی از نسل کشی صهیونیست ها در غزه همراه است.

به گزارش خبرنگار بین الملل شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در حالی در ماه های گذشته دخالت های ایالات متحده آمریکا در منطقه و حمایت از آتش افروزی های رژیم صهیونیستی در سرزمین های اشغالی، زمینه ساز کشتار هزاران نفر از مردم مظلوم و غیرنظامیان غزه شده است که مقامات کاخ سفید همچنان از فرمول فرافکنی برای انحراف افکار عمومی استفاده می کنند.

جمهوری اسلامی ایران از زمان انجام عملیات طوفان الاقصی حملات وحشیانه صهیونیست ها به غزه به طور مکرر اعلام کرد اگرچه همواره از جریان مقاومت حمایت می کند، اما در انجام عملیات طوفان الاقصی علیه مواضع صهیونیست ها، هیچ دخالتی نداشته و این اقدام صرفا از سوی گردان های القسام صورت گرفته و حماس اساسا از ایران در این باره حرف شنوی نداشته است.

با این حال کاخ سفید به بهانه های مختلف تلاش کرده است، پای جمهوری اسلامی ایران را به جنگ در منطقه باز کند.

پس از حمله هوایی به پایگاه نظامیان اشغالگر آمریکایی در کنار سد «حیاک» در روستای «خربه عدنان» در حومه مالکیه اردن، رسانه های غربی تلاش کردند این حمله پهپادی را به جمهوری اسلامی ایران نسبت دهند.

شبکه الجزیره به نقل از یک مقام آمریکایی تائید کرد که تلفات نیروهای آمریکایی در نتیجه این حمله هوایی به حدود 34 نفر رسیده است.

در واکنش به حمله پهپادی علیه نیروهای آمریکایی در اردن، کاخ سفید اعلام کرد که جلسه مشورتی امنیت ملی آمریکا با حضور مشاور امنیت ملی و به همراه وزیران امور خارجه و دفاع، مدیر سیا و رئیس ستاد ارتش در حضور «جو بایدن» برگزار شده است.

پس از اعلام این خبر، «چارلز براون» رئیس ستاد مشترک ارتش ایالات متحده در موضعی عجیب اعلام کرد که آمریکا به دنبال جنگ با ایران نیست؛ چنانچه درگیری گسترده‌تری با ایران رخ دهد، پاسخ خواهیم داد!

 

حمله هوایی مقاومت عراق به پایگاه آمریکایی در اردن

این اظهارات در حالی مطرح شد که مقاومت عراق در بیانیه ای رسمی مسئولیت حمله به نیروهای آمریکایی رابرعهده گرفت.

 مقاومت اسلامی عراق اعلام کرد: «ما مسئولیت خود را در قبال حمله ای که نیروهای آمریکایی را در اردن هدف قرار داد اعلام می کنیم.»

یک مقام مقاومت اسلامی عراق هم اعلام کرد که اگر آمریکا به حمایت از اسرائیل ادامه دهد، این حملات تشدید خواهد شد او این را هم گفت که تمام منافع آمریکا در منطقه اهداف مشروع است.

مقاومت اسلامی عراق در بیانیه خود تاکید کرد که در ۱۰۰ روز گذشته  ۱۷۸ حمله با پهپاد و موشک در عراق، سوریه و سرزمین های اشغالی انجام داده است.

با این حال، اما مواضع اتخاذ شده از سوی مقامات کاخ سفید از تلاش ایالات متحده برای کشاندن پای ایران به درگیری های منطقه خبر می دهد.

«لوید جی آستین»، وزیر دفاع آمریکا در واکنش به حمله علیه نیروهای ایالات متحده در اردن و در نزدیکی مرز سوریه بیانیه‌ای صادر کرد.

وزیر دفاع آمریکا که وزارتخانه تحت امرش به پنتاگون نیز معروف است، در این بیانیه گفت: «من از کشته شدن سه تن از نظامیان آمریکایی و مجروح شدن دیگر نیروها در حمله علیه نیروهای ما و ائتلاف که به پایگاهی در شمال شرقی اردن در نزدیکی مرز سوریه صورت گرفت، خشمگین و متأسفم. کل وزارت دفاع بخاطر از دست دادن آنها عزادار است.»

لوید آستین  مدعی شد: «نیروهای شبه نظامی تحت حمایت ایران مسئول این حملات مستمر به نیروهای آمریکایی هستند و ما در زمان و مکان مورد نظر پاسخ خواهیم داد.»

وزیر دفاع آمریکا همچنین این ادعا را مطرح کرد که رئیس جمهور و من حملات به نیروهای آمریکایی را تحمل نخواهیم کرد و ما تمام اقدامات لازم را برای دفاع از ایالات متحده، نیروهای خود و منافع خود انجام خواهیم داد.

با وجود این ادعای مقام پنتاگون، اما نمایندگی ایران در سازمان ملل نیز ارتباط ایران با حمله به سربازان آمریکایی را رد کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه نیز در خصوص خبر حمله به نیروهای آمریکایی تاکید کرد: تکرار اتهام بی‌اساس به ایران، فرافکنی و نیز توطئه‌ی کسانی است که منافع خود را در کشیدن مجدد پای آمریکا به معرکه‌ای تازه در منطقه و تحریک آن در گسترش و تشدید بحران می‌بینند تا از این طریق مشکلات خود را پوشش دهند.

 

پایگاه آمریکایی محل آموزش و تجهیز داعش بود

شبکه الجزیره، اما نهایتا در خبری فوری اعلام کرد که کتائب حزب‌الله و نُجباء، آمریکایی‌ها را هدف قرار دادند.

حسین الموسوی، سخنگوی رسانه‌ای جنبش مقاومت اسلامی نُجَباء نیز درباره این عملیات هوایی گفت: پایگاه آمریکایی هدف گرفته شده نیروهای آمریکایی مهندسی و پرواز، خدمات لجستیک امنیتی را در خود جای داده بود که مسئولیت آموزش، تجهیز و حمایت از  گروه‌های تروریستی داعش در منطقه را برعهده داشت.

به نظر می رسد این پایگاه از سوی آمریکا برای برهم زدن امنیت و ثبات منطقه و حمایت از منافع صهیونیستی - آمریکایی مجهز شده بود، حالا اما جریان مقاومت در منطقه مانع از فعالیت آن شد.

به نظر می رسد مقامات کاخ سفید در آستانه برگزاری انتخابات پیش رو با شدیدترین فشارهای از سوی افکار عمومی این کشور مواجه هستند، فشاری که ناشی از هزینه های سنگین حمایت آمریکا از اوکراین در جنگ با روسیه و پس از آن پشتیبانی از نسل کشی صهیونیست ها در غزه همراه است.

آمریکا تلاش می کند برای فرار از فشار افکار عمومی و منحرف کردن اذهان مردم کشورش، نام ایران را به عنوان اصلی ترین عامل هدف قرار دادن پایگاه های نظامی خود در منطقه معرفی کند، در حالی که جریان مقاومت در منطقه چیزی فراتر از یک کشور و یک دولت است نه ایران، نه یمن، نه عراق و نه سوریه و لبنان، بلکه جریانی مخالف دخالت های آمریکایی - صهیونیستی در منطقه است.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه