اخبار داغ

دانا گزارش می دهد؛

صف واحد اصولگرایان در حال شکل گیری/ مشارکت حداکثری در انتخابات کانون تصمیمات جریان انقلاب

صف واحد اصولگرایان در حال شکل گیری/ مشارکت حداکثری در انتخابات کانون تصمیمات جریان انقلاب
در حالی طیف های مختلف در جریان اصولگرایی بر مسئله مشارکت حداکثری تاکید دارند که در روزهای منتهی به انتخابات، صف واحد اصولگرایان در حال شکل گیری است.

به گزارش خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در حالی کمتر از یک ماه به برگزاری دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری باقی مانده است که به نظر می رسد جریانات سیاسی در حال چکش کاری های نهایی برای صف بندی انتخاباتی هستند.

در جریان اصولگرایی گفته می شود، رایزنی ها برای رسیدن به وحدت و ارائه یک لیست نهایی در حال انجام است.

جبهه پایداری، نسبت به عملکرد قالیباف در ریاست 4 ساله وی بر مجلس شورای اسلامی معترض است. سید حسین نقوی حسینی، از اعضای جبهه پایداری در اظهاراتی گفته بود که مردم از مجلس یازدهم انتظاراتی داشتند ولی مدیریت قالیباف نتوانست بخش عمده ای از این انتظارات را برآورده کند و باید این روند اصلاح شود.

اگرچه برخی جریانات رسانه ای از این مسئله به اختلاف و تنش بین اصولگرایان یاد می کنند، اما به نظر می رسد این مسئله بیش از هر چیز نقد درون جریان اصولگرایی توسط اعضای آن است تا مسیر اداره مجلس برای 4 سال آینده با اصلاحات بهتری ادامه پیدا کند.

مشارکت حداکثری نقطه اشتراک جریان اصولگرا

به نظر می رسد، امکان بستن لیست واحد در تهران وجود دارد چرا که نقاط اشتراک در جریان اصوالگرا حداکثری است از طرفی دیگر همه بر افزایش مشارکت تکیه دارند و این اشتراک نظر موجب خواهد شد که از تعدد لیست ها در انتخابات جلوگیری به عمل آید.

صادق محصولی در تازه ترین اظهاراتش در نشست اعلام موجودیت سازمان جوانان جبهه پایداری گفته است: با توجه به اینکه ملاک کار اصلاح است با جریان‌های انقلابی گفت‌وگو می‌کنیم. او این را هم گفته که هنوز تا زمان انتخابات یک ماه باقی مانده است و هنوز زود است که درباره ارائه لیست واحد صحبت کنیم اما بدون شک ما خودمان را محدود نمی کنیم و با گروه های دیگر اصولگرا گفتگو و رایزنی خواهیم کرد.

از سوی دیگر، محمدحسن ابوترابی نیز در دومین نشست شورای وحدت که هفته گذشته برگزار شد گفت: یکی از ملاک‌های وحدت و انسجام به نگاه و رویکرد جریان‌های سیاسی نسبت به یکدیگر معطوف است. به طور معمول نگاه‌ها معطوف به کاستی‌ها و شکاف‌هاست به همین دلیل انسجام را کاهش می‌دهد.

او این را هم گفت که در ارزیابی و رصد دیگران چه تشکل‌ها و چه شخصیت‌ها باید نقاط مثبت و وحدت بخش را دید؛ چراکه این دیدگاه موجب تحکیم پیوندها در جامعه می‌شود و نباید نقاط ضعف و کاستی‌های افراد و جریان‌های سیاسی را برجسته کرد.

لزوم تقویت همبستگی ملی

در این میان حجت الاسلام پورمحمدی، رئیس شورای وحدت اصولگرایان نیز در همایش این شورا بر لزوم تقویت همبستگی ملی تاکید کرده و گفته است فلسفه وجود شورای وحدت رفع چالش آشکار و بزرگ است.

از سوی دیگر حمد نیکفر عضو شورای مرکزی جامعه اسلامی مهندسین  نیز پیش از این در گفتگویی عنوان کرده بود که حدادعادل، باهنر و قالیباف برای رسیدن به فهرست واحد در تهران تلاش می‌کنند.

به نظر می رسد جریان اصولگرایی همزمان با نقد درون حزبی و تلاش برای بهبود عملکرد مجلس دوازدهم در تلاش است تا در روزهای باقی مانده به انتخابات مجلس رایزنی های مثبتی را انجام دهد تا در نهایت لیست واحد در انتخابات پیش رو را رونمایی کند.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه