اخبار داغ

دانا گزارش می دهد؛

دلهره اصلاحات از مشارکت انتخاباتی مردم/ سکوت مرگبار در روزهای منتهی به اسفند!

دلهره اصلاحات از مشارکت انتخاباتی مردم/ سکوت مرگبار در روزهای منتهی به اسفند!
در حالی روزهای منتهی به انتخابات را پشت سر می گذاریم که به نظر می رسد جریان اصلاحات نگران از مشارکت مردم است و البته همچنان بر طبل یاس و ناامیدی می کوبند.

به گزارش خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در حالی روزهای پایانی باقی مانده تا انتخابات مجلس دوازدهم را پشت سر می گذاریم که در اردوگاه اصلاحات سکوتی قابل تامل و شوک برانگیز حاکم است.

این در حالی است که طیف میانه رو این جریان پیش از این بر مشارکت در انتخابات و طرح مطالبات از مسیر صندوق های رای تاکید کرده بود.

جریان اعتدال که چهره هایی همچون محمدباقر نوبخت، دبیر کل حزب اعتدال و توسعه و دیگرانی همچون محمود واعظی و علی جنتی در راس تصمیم گیری آن هستند این روزها تنها به یک کنفرانس مطبوعاتی بسنده کرده و به بیان برخی مواضع کلی اکتفا کردند. مواضعی که هنوز نشان دهنده نوع صف بندی آنها در انتخابات نیست؛ به نظر می رسد این جریان نگران مشارکت بالا در انتخابات هستند و فعلا تصمیمی برای اعلام برنامه های خود از لیست نهایی در انتخابات ندارند.

از سوی دیگر، کارگزاران سازندگی که چهره هایی همچون حسین مرعشی و محسن هاشمی لیدرهای آن هستند نیز در بی خبری محض بی سر می برند به طوری که هیچ خبری از تصمیمشان برای ائتلاف با اصلاح طلبان نیست.

این در حالی است که مرعشی پیش از این گفته بود که اگر بنای ائتلاف در انتخابات را داشته باشند حتما بحث بر سر ائتلاف با اصلاحات است.

برای پیگیری این ماجرا نیز تماس های زیادی با حسین مرعشی، دبیر کل حزب کارگزاران سازندگی و غلامحسین کرباسچی عضو شورای مرکزی این جریان برقرار شد که البته هیچ کدام درباره برنامه های انتخاباتی خود توضیح ندادند و عملا به گونه این پیگیری ها بی جواب ماند.

نزدیکان محمدرضا عارف نیز پیش از این اعلام کرده بودند که وی قصد ورود جدی به انتخابات را دارد به طوری که برای ورود به رقابت های انتخاباتی، از یک سال گذشته به طور جدی جلساتی با استانداران سابق سراسر کشور برگزار کرده است تا با لیست استانداران وارد رقابت های انتخاباتی شود، اما به نظر می رسد برخی تندروهای این جریان برای ادامه پروژه تقویت یاس و ناامیدی در مردم، عارف را نیز برای سکوت انتخاباتی متقاعد کردند.

به نظر می رسد اصلاح طلبان میانه رو که بنای قهر با صندوق رای را نداشته و تصمیمشان مشارکت در انتخابات است، از مشارکت احتمالی مردم در انتخابات دچار نگرانی و دلهره هستند.

تلاش یک جریان برای ایجاد یاس در میان مردم

ناکارآمدی اصلاحات از یک سو و همصدایی برخی از چهره های این جریان با اغتشاشات سال گذشته از سوی دیگر، موجی از ناامید و یاس در بین مردم به وجود آورد، موضوعی که بسیاری از پدرخوانده های این جریان در ماه های اخیر نیز تلاش کردند برای کاهش اقبال مردم به مشارکت در انتخابات بر طبل یاس و ناامیدی بکوبند از این رو اسم رمز «کاهش مشارکت» از سوی این جریان یکی از پر مصرف ترین کلماتی بود که در ماه های اخیر چه در فضای رسانه ای و چه در اظهارات رسمی و غیر رسمی مورد استفاده قرار گرفت.

روزنامه اعتماد در تازه ترین اقدام خود با انتشار گفتگویی از اسماعیل دوستی نوشته است «پیروزی تندروها در گرو مشارکت پایین است»!

اصلاح طلبان که پیش از این با متهم کردن شورای نگهبان نسبت به بررسی صلاحیت ها و اتهام زنی به حاکمیت مبنی بر یکدست سازی به دنبال این بودند که بر عدم مشارکت مردم در انتخابات تاکید کنند، امروز در چرخشی تامل برانگیز وانمود می کند که جریان انقلابی به دنبال کاهش مشارکت است تا از این طریق باز هم نسبت به پاسخگویی به ساحت مردم نسبت به بسیاری از ناکارآمدی های خود سرپوش بگذارد.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه

نظرات
علیرضا -> 1402/11/29
پاسخ

اصلاحات و سرانش بعد از برگزاری انتخابات تازه بهوش میان و میفهمن چه غلطی کردند