اخبار داغ

کنعانی‌زادگان قسر در رفت؟

کارت صد آفرین برای مدافع بی‌اخلاق پرسپولیس؛ سکوت عجیب در برابر جرایم اتوبوسی!

کارت صد آفرین برای مدافع بی‌اخلاق پرسپولیس؛ سکوت عجیب در برابر جرایم اتوبوسی!
رأی عجیب کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال عملاً باعث شده تا مدافع پرحاشیه تیم فوتبال پرسپولیس قسر در برود.

به گزارش خبرنگار ورزشی شبکه اطلاع‌رسانی دانا؛ رفتار عجیب و متهورانه محمدحسین کنعانی‌زادگان پس از شکست تیم فوتبال پرسپولیس مقابل آلومینیوم در اراک و پای «اتوبوس» این تیم، همان‌قدر غیرمنتظره بود که رأی امروز کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال درباره این پرونده با یک تصمیم آبکی و ساده‌لوحانه.

کمیته انضباطی ضمن صدور دستور جریمه نقدی که این روزها تبدیل به یک روال برای درآمدزایی فدراسیون شده، این مدافع جنجالی و پرحاشیه را فقط به یک جلسه محرومیت تعلیقی آن هم ظرف 6 ماه آتی محکوم کرده تا حمله عجیب وی به یک هوادار پای اتوبوس تیم اراکی، فقط یک گوش‌مالی شفاهی و ساده در حد «این چه کار بدی بود که کردی» باشد!

شاید آن روزها که انتشار فایل صوتی غیراخلاقی کنعانی‌زادگان با محوریت تغییر کاربری اتوبوس رسمی تیم ملی فوتبال سربحث داغ اخبار بود یک برخورد قاطعانه و بازدارنده شکل می‌گرفت، اکنون خبری از مصاحبه‌های عجیب علیه یک بازیکن تیم ملی و یا اتفاق غیراخلاقی در اراک توسط محمدحسین کنعانی‌زادگان نبود.

بی‌تردید کنعانی‌زادگان عنوان «پرحاشیه‌ترین» مدافع تاریخ فوتبال ایران را از خیلی‌های دیگر به شکل شگفت‌انگیزی ربوده و هر آن احتمالش هست که او از کلاه حاشیه‌اش، یک آس جادویی دیگر رو کند. انگار هنرنمایی‌های غیراخلاقی وی آن قدر برای اعضای کمیته انضباطی جالب بوده که آن‌ها هم برای از دست ندادن اپیزودهای بعدی، به او پاسخ صحیحی نمی‌دهند.

محمد دانشگر با اخراج در برابر الهلال عربستان‌سعودی در هفته گذشته لیگ قهرمانان آسیا، 1000 دلار جریمه روی دست خودش و باشگاه سپاهان اصفهان گذاشت تا AFC نشان بدهد برای رعایت اخلاق در زمین بازی هیچ تعارفی با کسی ندارد اما احکام کمیته‌های انضباطی، اخلاق و استیناف فدراسیون فوتبال در ایران حکم یک شوخی را دارند.

مطمئناً اگر فدراسیون دو سال پیش برخوردی قاطع نسبت به تخلف غیراخلاقی و حاشیه‌سازی مدافع تیم ملی نشان می‌داد، برای او درس عبرتی می‌شد و شاهد حاشیه‌سازی‌های بعدی این بازیکن نبودیم و البته رکن قضایی امروز می‌توانست محکم‌تر و قاطع‌تر رأی بدهد؛ انگار که علت این حکم را باید در سال 1400 جست‌وجو کنیم.

به هر جهت فدراسیون این بار در آستانه یک آزمون جدی برای صیانت از حقوق هواداران و برخورد با تخلف قرار گرفته که در صورت اتخاذ یک تصمیم درست در کمیته اخلاق و استیناف، می‌تواند آبرو و حیثیت اخلاقی از دست رفته خویش را مجدد به دست بیاورد وگرنه؛ زین پس منتظر ضرب و شتم هواداران توسط بازیکنان و نهایتا دریافت کارت صدآفرین با رأی ارکان قضایی هستیم.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه