اخبار داغ

اشتیه:

اسرائیل، نوار غزه را به قتلگاه تبدیل کرده است

اسرائیل، نوار غزه را به قتلگاه تبدیل کرده است
نخست وزیر مستعفی تشکیلات خودگردان فلسطین تأکید کرد رژیم صهیونیستی نوار غزه را به میدان قتل تبدیل کرده و غزه با یک فاجعه انسانی بزرگ روبرو است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد اشتیه، نخست وزیر مستعفی تشکیلات خودگردان فلسطین در دیدار با یک مقام ارشد ژاپن گفت: اسرائیل، نوار غزه را به میدان قتل و کشتار تبدیل کرده است. غزه با یک فاجعه انسانی بزرگ روبرو است و آب، غذا، دارو و برق ندارد. نزدیک به ۳۰ هزار نفر از آغاز حمله اسرائیل به غزه شهید و بیش از ۷۰ هزار نفر زخمی شده‌اند.

به نقل از خبرگزاری سما، اولویت توقف تجاوزات رژیم صهیونیستی به غزه و مناطق کرانه باختری از جمله قدس و بازگشایی گذرگاه‌های بیشتری با نوار غزه برای ورود کمک‌های فوری پزشکی و تأمین برق و آب و توقف تمام تلاش‌ها برای کوچاندن مردم غزه است.

وی تأکید کرد: باید تلاش بیشتری برای حفظ راه‌حل دو دولتی و اجرای آن از طریق پایان اشغالگری اسرائیل و به رسمیت شناختن کشور فلسطین در مرزهای ۱۹۶۷ به پایتختی قدس و تحقق آرمان‌های ملت فلسطین درباره تعیین سرنوشت، آزادی و استقلال انجام شود. باید اسرائیل را مسئول قتل و ویرانی در نوار غزه و پرداخت هزینه بازسازی این منطقه دانست.

نخست وزیر مستعفی فلسطین همچنین روابط دوجانبه میان ژاپن و تشکیلات خودگردان فلسطین را ستود و از کمک‌های ۳۲ میلیون دلاری ژاپن به مردم غزه قدردانی کرد.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه