اخبار داغ

سفیر ایران آسیبی ندید؛

حمله هوایی رژیم صهیونیستی به ساختمان مجاور سفارت ایران در دمشق

حمله هوایی رژیم صهیونیستی به ساختمان مجاور سفارت ایران در دمشق
منابع خبری گزارش داده اند رژیم صهیونیستی ساختمان مجاور سفارت ایران در دمشق را هدف حملات هوایی قرار داده‌اند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ خبرنگار سانا از شنیده شدن صدای انفجارهایی در دمشق خبر داد و اعلام کرد که رژیم صهیونیستی ساختمانی را در منطقه المزه دمشق هدف قرار داده است.

شبکه تلویزیونی سوریه گزارش داد که رژیم صهیونیستی عصر امروز دوشنبه از سمت منطقه جولان اشغالی به اهدافی در شهر دمشق حمله کرد.

شبکه تلویزیونی سوریه افزود: پدافند هوایی ارتش سوریه با موشک های دشمن متجاوز مقابله و تعدادی از آن ها را ساقط کرد و بر اثر این حمله خسارت هایی وارد آمد.

همچنین ساختمان مجاور سفارت جمهوری اسلامی ایران در دمشق هدف حمله قرار گرفته است. گفته می‌شود این حمله تعدادی شهید و مجروح داشته است.

العالم گفته هدف ساختمان کنسولگری و محل اقامت سفیر بوده است. این شبکه خبری همچنین گزارش داده‌ است سفیر ایران و خانواده ایشان در سلامت کامل هستند. 

خبرنگار المیادین گزارش داده فیصل المقداد وزیر خارجه سوریه به همراه استاندار دمشق در حال بازدید از ساختمان سفارت ایران و ساختمان مجاور آن که هدف حمله رژیم صهیونیستی قرار گرفته، هستند. 

فیصل مقداد وزیر امور خارجه سوریه با حضور در سفارت جمهوری اسلامی ایران در دمشق در مکالمه با وزیر خارجه کشورمان جنایت اخیر رژیم صهیونیستی را محکوم کرد

بیانیه رسمی وزارت دفاع سوریه: حدود ساعت ۱۷ عصر امروز، دشمن اسرائیلی از سمت جولان اشغالی سوریه، ساختمان کنسولگری ایران در دمشق را هدف حمله هوایی قرار داد. این حمله منجر به تخریب کل ساختمان و شهید و مجروح شدن همه افراد داخل شد. کار برای خروج اجساد شهدا و مداوای مجروحان و آواربرداری ادامه دارد.

بر اساس ادعای العالم و المیادین، سردار محمدرضا زاهدی با نام جهادی ابومهدی در حمله رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولگری ایران به شهادت رسیده است. سردار زاهدی مسئول پرونده سوریه و لبنان در سپاه قدس بود. گفته می‌شود ۳ تن از اعضای نیروی قدس سپاه نیز جزو شهدا هستند.

هنوز به صورت رسمی این خبر تایید نشده است.

حسین اکبری، سفیر جمهوری اسلامی ایران در دمشق پس از حمله به ساختمان کنسولی، در مصاحبه تلویزیونی گفت: «بر این باوریم که بین ۵ تا ۷ نفر در نتیجه حمله اسرائیل به دمشق کشته شدند. بار دیگر بر ایستادگی در کنار مقاومت تاکید می‌کنیم.»

گزارش‌های تایید نشده از شهادت تعدادی از دیپلمات‌های ایران در حمله امروز جنگنده‌های اسرائیل به کنسولگری ایران در دمشق حکایت دارد.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه