اخبار داغ

هانی زاده در گفتگو با دانا:

حمله به رفح دولت مصر را وارد بحران غزه خواهد کرد/آمریکا به دنبال تنبیه نتانیاهو

حمله به رفح دولت مصر را وارد بحران غزه خواهد کرد/آمریکا به دنبال تنبیه نتانیاهو
کارشناس مسائل خاورمیانه گفت: حمله رژیم صهیونیستی به رفح شرایط منطقه را پیچیده تر خواهد کرد و موجب ورود مستقیم دولت مصر به بحران غزه خواهد شد.

حسن هانی زاده، کارشناس مسائل منطقه در گفتگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا با اشاره به اینکه شرایط کنونی سرزمین های اشغالی بسیار پیچیده و غیر قابل پیش بینی است، گفت: از یک سو تهدید نتانیاهو برای حمله به رفح باعث خواهد شد تهدید دولت مصر به یک تهدید جدی و متقابل تبدیل شود.

وی با بیان اینکه با احتمال حمله رژیم صهیونیستی به رفح ممکن است مصر مستقیما وارد بحران غزه شود، ادامه داد: به نظر می رسد شرایط از گذشته پیچیده تر خواهد شد.

هانی زاده با اشاره به مذاکرات دوحه بین نمایندگان حماس و رژیم صهیونیستی تصریح کرد: نمایندگان رژیم خواستار آزادی اسرا قبل از آتش بس شدند در حالی که حماس خواستار آتش بس است،  از این رو مذاکرات با شکست مواجه شد و به نظر می رسد چالش جدی در وضعیت غزه بعد از نزدیک حدود ۷ ماه به وجود خواهد آمد.

کارشناس مسائل منطقه با اشاره به شکل گیری جنبش دانشجویان و اساتید در آمریکا و اروپا و احتمال گسترش آن، تصریح کرد: ۳۰ ایالات در حال حاضر متاثر از جنبش دانشجویی است، هزار دانشجو و استاد توسط نیروهای نظامی دستگیر شدند و نیروهای فدرال و ایالات هم وارد دانشگاه ها شدند بنابراین حیثیت سیاسی آمریکا شکننده خواهد شد.

هانی زاده با اشاره به اینکه آمریکا در شرایط فعلی دو گزینه در دست دارد گفت: یا باید اجازه دهد روند فعلی ادامه پیدا کرده و رژیم صهیونیستی سقوط کند که در این صورت اثرات گسترده ای برای منطقه و جهان خواهد داشت و یا اینکه از نتانیاهو عبور کرده و شرایط استعفای آن را فراهم کنند.

کارشناس مسائل منطقه ادامه داد: به نظر می رسد دادگاه‌ بین المللی لاهه هم به دنبال تعقیب نتانیاهو است و آمریکا هم می خواهد نتانیاهو تنبیه جدی شود تا حیثیت کاخ سفید بازسازی شود.
وی خاطرنشان کرد: شرایط فعلی متاثر از ماجراجویی های نخست وزیر رژیم صهیونیستی مناسب نیست و احتمال می رود در آینده در اراضی اشغالی اتفاقات مهمی رخ داده و نتانیاهو برکنار شود.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه