اخبار داغ

محمد دهقان در گفتگو با دانا:

امیدواریم حکم جنایتکاران رژیم صهیونیستی در دادسرای تهران به زودی صادر شود

امیدواریم حکم جنایتکاران رژیم صهیونیستی در دادسرای تهران به زودی صادر شود
معاون حقوقی رئیس جمهور گفت: پرونده‌های جنایات رژیم صهیونیستی در دادسرای تهران تشکیل شده است و امیدواریم حکم این جنایتکاران به زودی صادر شود.

محمد دهقان، معاون حقوقی رئیس جمهور، در گفتگو با خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع رسانی راه دانا، درباره تشکیل پرونده‌های جنایات رژیم صهیونیستی در دادسرای تهران اظهار کرد: طبق قانون، دادستان کل کشور موظف است تا جنایات سران رژیم صهیونیستی و سایر جنایتکاران این رژیم که در برابر مردم فلسطین جنایات انجام داده‌اند را تحت تعقیب قرار دهد و از ظرفیت محاکم داخلی و خارجی برای رسیدگی به این موضوعات استفاده کند.

وی افزود: طبق قانون مصوب مجلس شورای اسلامی، هم حکم باید صادر شود و هم باید نسبت به اجراش اقدام شود، بر همین اساس ما به عنوان معاونت حقوقی در همان اوایل از دادستان کل کشور تقاضا کردیم که اجرای این قانون را در دستور کار قرار دهند.

دهقان با اشاره به اینکه دادستان کل کشور موضوع را به دادسرای تهران ارجاع داده است و پرونده‌های مربوطه در آنجا تشکیل شده‌اند، اظهار امیدواری کرد که حکم مقتضی در داخل کشور علیه جنایتکارانی که افشا شده‌اند یعنی بخشی از این جنایت‌هایشان مستند شده به زودی صادر شود.

معاون حقوقی رئیس جمهور در پایان با اشاره به مشکلاتی که در اجرای حکم درباره جنایتکاران رژیم صهیونیستی در داخل کشور ایران وجود دارد، گفت: به دلیل عدم حضور این جنایتکاران در ایران و عدم سفر آن‌ها به این کشور، باید بررسی شود که در اجرای این حکم چه اقداماتی ممکن است انجام شود.

 

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه