اخبار داغ

غبار رکود بر بازارهای بندرلنگه؛

انحصار ساختار صنعت ومعدن بندرلنگه در دست ماموران اخاذ/ گلایه بازاریان لنگه از تدبیر دولت امید

انحصار ساختار صنعت ومعدن بندرلنگه در دست ماموران اخاذ/ گلایه بازاریان لنگه از تدبیر دولت امید
بندرلنگه در این چند سال اخیر دچار خروج جمعیت شده و گمرگ آن فعال نیست همچنین سازمان های امور صنفی از خلاقیت ها و ایده پردازی برخوردار نیستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ استان هرمزگان خصوصا بندرلنگه از قدمت 200 ساله در زمینه تجارت برخوردار است و به عنوان یک قطب اقتصادی در استان هرمزگان مطرح است که میتوان از عوامل توسعه کسب و کار قلمداد کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

باوجود رکود شدید بر تمام بازارها ، ورود رکود به بازار شهرستان بندرلنگه و ماندگاری طولانی‌مدت آن در این بخش، باعث گلایه فعالان این عرصه شده است و با وجود وعدهای اقتصادی دولت برای خروج از رکود و کاهش نرخ تورم تاکنون شاهد تغییری در عرصه اقتصاد بندرلنگه نبوده ایم.

,

 

,

محمود ملک پور، مدیر عامل شهرک صنعتی بندرلنگه در گفتگو با خبرنگار فرهنگ کده اظهارکرد: در بعد ملی وضعیت اقتصادی در حالت رکود است و عملا نقدیندگی کم شده است که باعث شده تغییراتی در این زمینه انجام شود.

, فرهنگ کده ,

ملک پور بیان کرد: بعد از انقلاب وضعیت کسب و کار در یک دوره رونق اما در یک دوره دیگر رکود داشتیم و در این چند سال اخیر عواملی که باعث وضعیت رکود بازار شد سیستم سنتی بود که متولیان کسب و کار که شامل مجامع امور صنفی یا اصناف که به نوعی پیگیربودند که از یک طرف وضعیت مالیات و از یک طرف هم فشارهای اقتصادی که به کسبه وارد می کنند.

,

 

,

این استاد دانشگاه با اشاره به دلایل کم رونقی بازار لنگه اشاره کرد و افزود: وقتی وارد یک محیط اقتصادی می شویم باید تقاضایی باشد که عرصه ای انجام شود رابطه بین عرصه و تقاضا در بندرلنگه لحاظ نشده است و در هر شغلی که نگاه کنیم عرضه بیشتر از تقاضا است .

,

 

,

مدیر عامل شهرک صنعتی بندرلنگه تصریح کرد: بندرلنگه در این چند سال اخیر دچار خروج جمعیت شده است و گمرگ آن فعال نیست و سازمان های امور صنفی از خلاقیت ها و ایده پردازی برخوردار نیستند و فشارهای دستگاه هایی که می تواند وضعیت اقتصادی به حرکت در بیاورد که شامل اداره دارایی، شهرداری و بهداشت و...هیچ کدام از اداره ها نتواسته اند به وضعیت اقتصادی گمرگ بندرلنگه کمک کنند.

,

وی با بیان اینکه در میزان بهره بری و استفاده بهینه از منابع جز کشورهایی در رده آخر هستیم،گفت: منابع کمیابی که باید بهره بری کنیم که قطعا بهره بری ما کامل نیست و در حالی که حجم بازارهای ما زیاد است.

,

ملک پور بیان کرد: امروز گمرگ ما با ده درصد ظرفیت کار می کند و این در حالی است در جایی که بندرجود دارد و دروازه ورودی و خروجی مملکت محسوب می شود باید رونق اقتصادی داشته باشد اما با رکود بازار مواجه است.

,

انحصار ساختار صنعت معدن لنگه در دست ماموران اخاذ

,

مدیر عامل شهرک صنعتی بندرلنگه افزود: ساختار دستگاهی صنعت و معدن وتجارت منحصر به ماموران شده که تنها در جهت بازدید و جریمه و یا اخاذی فعالیت دارند  و کارشناسانی که بتوانند امکان سنجی در رابطه با چه کسبی ما باید پروانه کسب دهیم یا در جه کسبی باید آموزش دهیم متاسفانه نیست.

,

وی ادغان کرد: استراتژی کسب و کار خاص در بندر لنگه توسط متولیان نقش نداریم و حتی دستگاه های سیاسی فرمانداری روی هوا تا حال نگه داشته شده است و امروزصدور پروانه کسب در مجامع امور صنفی بالای 3 یا4 میلیون انجام می شود که و یک دستگاهی به نام امور صنفی درست کرده اند که با 17 یا 18 نیرو در بندرلنگه که تنها یک پروانه صادر کند و اینها همگی سرمایه هایی است که بی جهت هدر می رود .

,

ملک پور اضافه کرد: سیاست و ساختار و استراتژی که بخواهیم به یک کسب و کار تعریف بکنند متاسفانه در بندرلنگه نیست از آن جایی که خودم یک مدرس کسب و کار و به یک در کار آفرینی فعالیت می کنیم برنامه و یک استراتژی خاصی برای به روز شدن و یک نوع فرصت ها را ایجاد کنیم از تهدیدها متاسفانه در اقتصاد بندرلنگه نداریم اداره صنعت و معدن و تجارت استراتژی ندارد و فرمانداری کارشناس ندارد و دارایی حرف خودش را میزند ودر هیچ جای دنیا ندیده ایم که سیاست هایی که ما در رکود بازار هستیم فشار مالی روی بازار بیاید که قطعا سیاست های تشویقی باید باشد.

,

مدرس دانشگاه هرمزگان به معضل دست فروشی در بندرلنگه اشاره کرد و افزود: تمام خیابان های بندرلنگه به دست فروشی تبدیل شده است و باید یک بینش کلی باشد و باید سیاست جزیره ای دستگاه های متولی بیرون بیاید و یک تفکر سیستمی را ایجاد کنیم که وضعیت کسب وکار به نوعی سازمان دهی کنند .

,

مدیر عامل شهرک صنعتی بندرلنگه یکی در دیگر از دلایل رکود بازار بندر لنگه را عدم توسعه نیروی انسانی دانست و تصریح کرد: علل رکود بازار لنگه را نمی توان نبود سرمایه عنوان کرد چرا وقتی که سرمایه در دست انسانی توسعه نیافته قرار دهیم باز هم هدر می رود .

,

وی با بیان اینکه استان هرمزگان 2 در صد کل کشور را دارا است ، افزود: برابر با آماری که استاندار هرمزگان دادند ما به اندازه  8 استان برخوردار منابع داریم و چرا باید استان هرمزگان هنوز محرومیت داشته باشد و قطعا مشکل آن نیروی انسانی است و نیروی انسانی که بخواد در جهت توسعه باشد در جهت تدافع و حذف همدیگر بر می آییم.

,

ملک پورخاطر تصریح کرد: اگر در جلسه و نشستی به عنوان یک کارشناس عنوان خواهم کرد و به رییس اداره صنعت و معدن اثبات می کنم که یکی از معظلات بازار تفکرو افکار کریمی در بازار است که به رسالت ملی خودشان عمل نمیکنندو نظارتی و آموزش و پژوهشی ندارند.

,

دانشگاه های هرمزگان نقشی در کارآفرینی ندارند

,

مدرس دانشگاه هرمزگان یادآور کرد: لغو تحریم ها وضعیتی در اقتصاد ما وارد نمی کند وضعیت اقتصادی در نوع نگاه و ادبیات ما است نه در آن ور مرز نیست واگر ما انسان های توسعه یافته ای باشیم می توانیم یک تهدید را به فرصت تبدیل کنیم و اگر امروزه ما پیشرفتی در علم فضائی و.. داشته ایم تهدیدها رابه فرصت تبدیل کرده ایم و ایرانی توانسته با تفکر و اندیشه توانسته تحریم ها رادور بزند و این مملکت را اداره کند اما در استان هرمزگان کمتر این اتفاق رخ داده است.

,

وی با بیان اینکه امروزه دانشگاه ها نقشی در کارآفرینی ندارند، تصریح کرد: بندر لنگه دریایی دارد که می تواند 120 شغل را ایجاد کند باید تمام توجه و آموزش به طرف این برود که از این ظرفیت بومی استفاده شود.

,

مدیر عامل شهرک صنعتی بندرلنگه گفت : اگر چنان چه متولیان امر دور هم جمع شوندو یک راهکار اصولی برای کار پیش بینی کنند ظرف کمتر 6 ماه اینده می توانستیم جوان ای توسعه یافته در شهر ببینیم.

,

کمبود سرمایه در بندرلنگه عامل رکود بازار

,

محمود کنعانی یکی از بازاریان بندرلنگه در گفتگو با فرهنگ کده با اشاره به کم رونقی بازار لنگه افزود: وضعیت اقتصاد مردم در حالت رکود است و اشتغال زایی در بندر لنگه صورت نمی گیرد و فعالیت های گمرگ نیز رونق خود را از دست داده است.

,

 

,

کنعانی که بیش از سه سال در بازار بندرلنکه فعالیت دارداظهارکرد: 3 وضعیت سال به سال بدتر شده است و نسبت به سال قبل 60 درصد کاهش کاهش در آمد داشتم.

,

وی بیان کرد: شهرستان بندر لنگه با این قدمت تاریخی و تجاری هنوز بندر آزاد نشده است و باید اشتغال زایی در این شهرستان باشد نیست و یک مرکز تجاری در بندر لنگه نداریم و در سال های 88 و 86 و حتی 90 وضعیت اقتصادی خیلی خوب بود و اشتعال زایی در بندر لنگه بیشتر بود.

,

این شهروند بندرلنگه ای با بیان اینکه قیمت اجناس خارجی پس از لغو تحریم ها بیشتر شده است، تصریح کرد: علل کم رونقی بازار بندر لنگه کمبود سرمایه است که توانسته بازار را تحت شعاع قراربدهد .

,

انتهای پیام/گ

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه