اخبار داغ

جمعی از فرهیختگان خواستار شدند/

ایجاد راه ارتباطی مستقیم به همدان، بزرگترین آرزوی تویسرکانی‌ها

ایجاد راه ارتباطی مستقیم به همدان، بزرگترین آرزوی تویسرکانی‌ها
ایجاد راه ارتباطی مستقیم از تویسرکان به همدان، بزرگترین آرزوی مردم این شهرستان است که مردم سال ها چشم انتظار تحقق آن هستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از نافع؛ در حال حاضر مردم تویسرکان برای رسیدن به مرکز استان (شهر همدان ) و همچنین رفتن به تهران مجبورند استان همدان و رشته کوه الوند را دور بزنند و حدود 90 کیلومتر راه را بپیمایند در حالی که راه مستقیم تویسرکان _ همدان از مسیر گنجنامه حدود 40 کیلومتر می باشد که 50 کیلومتر کوتاه تر از راه تویسرکان _ جوکار _ همدان است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نافع؛,

متاسفانه راه مستقیم تویسرکان- همدان از مسیر گنجنامه، راهی بسیار باریک است که 17 کیلومتر گردنه دارد که در فصل بارش با اولین بارش برف مسدود و تا اوایل خرداد بسته می ماند.و مردم دهها روستای خرمرود تویسرکان مجبورند برای رفت و آمد به مرکز استان به جای20 کیلومتر راه بیش از 130 کیلومتر را بپیمایند.که به دور از انصاف است . و همین محرومیت راه علت اصلی مهاجرت صد ها هزار نفر از روستاییان و مردم شهرستان تویسرکان به تهران و حاشیه نشینی در شهرهای بزرگ شده است.و شهرو منطقه ایی که قابلیت و توان اسکان جمعیتی بالغ بر 500 هزار نفر را دارد در حال حاضر حدود 100 هزار جمعیت ساکن دارد. و صدها هزار نفر جمعیت مهاجر چیزی حدود 800 هزار مهاجر را به تهران و کرج  وهمدان فرستاده است.که خود باری دوچندان بر این کلان شهر هاست.

,

حال مردم تویسرکان و همه مهاجران تویسرکانی ساکن تهران ، کرج و همدان از دولت و بخصوص وکیل بزرگوار شهرشان جناب آقای دکتر مفتح تقاضایی بزرگ دارند و آن این است که: بزرگترین آرزوی مردم شهرستان تویسرکان را محقق نمایند و از تویسرکان به همدان راهی مسستقیم پیگیری و احداث نمایند. تا مردم تویسرکان با تمام توان در جهت توسعه شهرشان بکوشند و دیگر نگران نباشند که اگر قلبشان گرفت برای رسیدن به بیمارستان فوق تخصص قلب فرشچیان همدان بیش از یک ساعت در راه هستند و ممکن است هرگز به بیمارستان نرسند، بلکه با ساخت این راه خیالشان راحت باشد با پیشرفته ترین بیمارستان های استان (فوق تخصص فرشچیان و فوق تخصص شهید بهشتی و بیمارستان خصوصی بوعلی همدان) کمتر از بیست دقیقه در راه نیستند.

,

و همچنین خانواده های تویسرکانی با ساخت این راه برای تحصیل فرزندانشان دیگر مجبور به ترک شهر و مهاجرت به همدان نخواهند بود چون از تویسرکان تا همدان از مسیر گنجنامه و رسیدن به مراکز آموزش عالی (دانشگاه بوعلی سینا و دانشگاه علوم پزشکی همدان ) تنها بیست دقیقه خواهد شد.

,

 

,

, ,

 

,

با ساخت راه مواصلاتی تویسرکان به گنجنامه همدان از مسیر روستاهای باباپیرعلی – بوجان -  آرزووج – گشانی- شهرستانه و سپس بریدن قسمت هایی از گردنه گنجنامه و حفر قسمت هایی با تونل علاوه بر کوتاهی مسیر تویسرکان – همدان به 20 تا 30 کیلومتر زمینه توسعه گردشگری یکی از غنی ترین مناطق گردشگری کشور بهشت غرب ایران فراهم می شود و ده ها روستا و شهرهای سرکان و تویسرکان که تک محصولی بوده و تنها به کشاورزی و درختان گردو وابسته بودند و بارها طی سالیان گذشته با سرمازدگی و خشکسالی های متوالی معیشت آن ها به خطر افتاده است با ورود گردشگران رونقی در منطقه زیبای بهشت غرب ایجاد خواهد شد . و ساخت هتل ها و بازارچه های صنایع دستی تویسرکان (مبل و منبت و چرم و فرش ) و عرضه مستقیم محصولات کشاورزی (گردو ، بادام و آلو و...) و عرضه محصولاتی تویسرکانی همچون انواع نقل و نبات و  شاطه حلوا و... زمینه اشتغال هزاران جوان تویسرکانی محقق خواهد شد.

,

هرساله بیش از یک میلیون نفر از منطقه توریستی گردشگری گنجنامه همدان  بازدید به عمل می اورند که با احداثی تونل در انتهای دره گنجنامه (تاریک دره) و خروج این منطقه از بن بست و ترقیب مسافران به حضور در آنسوی الوند مطمینا هر ساله صدها هزار نفر مسافر به تویسرکان سفر خواهند کرد که علاوه بر توسعه گردشگری شهرستان  تویسرکان به بالا بردن ماندگاری مسافران در استان همدان که یکی از اهداف استان در برنامه گردشگری است کمکی بسیار می کند و حداقل یک روز ماندگاری مسافران را در استان همدان افزایش می دهد که این خود راهکاری برای تبدیل شدن استان همدان به هدف گردشگری با ماندگاری بالای مسافران است.

,

با کوتاه شدن مسیر تویسرکان - همدان از مسیر گنجنامه  حضور پزشکان متخصص در شهرستان تویسرکان تسهیل می شود و بیمارستان های تویسرکان  رونق دوباره می یابد.

,

علاوه بر این ها صدها هزار لیتر بنزین که سرمایه ملی می باشد با کوتاه شدن مسیر صرفه جویی می شود و همچنین با ایجاد چند کیلومتر کنارگذر از کنار شاهزاده ناصر به جاده کرمانشاه تویسرکان این را مواصلاتی جهت استفاده شهرهای جنوبی استان همدان( شهرهای فیروزان ، گیان ، نهاوند، خزل ) و شهرهای استان های کرمانشاه ولرستان به همدان تسهیل و کوتاه می شود.

,

همین طور که در نقشه بالا مشاهده می کنید راه تویسرکان همدان از مسیر گنجنامه ، از سرکان و تویسرکان می تواند شروع شود  و با گذشتن از روستاهای باباپیر، باباپیرعلی ، بوجان ، گشانی ، شهرستانه و سپس بریدن گردنه گنجنامه و احداث تونلی قابل اجرا در انتهای دره شهرستانه و ورود به دره تاریکدره راه تویسرکان همدان را به کمتر از 30کیلومتر و کمتر از بیست دقیقه کاهش دهد.

,

امیدواریم مسولین  وعلی الخصوص نماینده محترم شهرستان تویسرکان جناب مفتح در جهت تحقق این آرزوی دیرین تویسرکانیان تلاش کنند.

,

جمعی از فرهیختگان، دانشجویان و فرهنگیان تویسرکانی

,

انتهای پیام/م

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه